UI/UX

בתאריך 20 ינואר, 2021

חוויית משתמש (UX) וממשק משתמש (UI) שניהם חיוניים להצלחת המוצר.

UI/UX

חוויית משתמש (UX) וממשק משתמש (UI) הם מהמונחים המבולבלים והנפוצים ביותר בתחום שלנו. ממשק משתמש ללא חווית משתמש הוא כמו צייר המטיח צבע על בד ללא מחשבה; בעוד שחווית משתמש ללא ממשק משתמש הוא כמו מסגרת של פסל ללא עיסת נייר עליו. חווית מוצר נהדרת מתחילה ב- UX ואחריה ה- UI. שניהם חיוניים להצלחת המוצר.

כיצד עובדים UX ו- UI יחד?

UX ו- UI הולכים יד ביד, ובעוד שיש מיליוני דוגמאות למוצרים מעולים עם האחד ולא עם האחר, אפשר לדמיין כמה הם היו מצליחים יותר כשהם חזקים בשני התחומים.

עיצוב UI הוא כמו הדובדבן שבקצפת על עוגת ה- UX. דמיינו שאתם מעלים רעיון מדהים לאפליקציה; משהו שחסר בבירור בשוק ויכול לשנות באמת את חייהם של אנשים לטובה. אתם שוכרים מעצב UX שיעשה מחקר משתמשים ויעזור לכם להבין אילו תכונות אמורות להיות לאפליקציה וכיצד יש למפות את כל מסע המשתמשים. האפליקציה שלכם מציעה משהו שקהל היעד שלכם זקוק לו ורוצה; עם זאת, כאשר הם מורידים אותו, הם מגלים שהטקסט בכל מסך בקושי קריא. יתרה מכך, הכפתורים קרובים זה לזה; הם ממשיכים ללחוץ על הכפתור הלא נכון בטעות! זהו מקרה קלאסי של UI גרוע שהורס את מה שהיה UX טוב.

לכן, בכל הנוגע לעיצוב מוצרים, UX ו- UI משלימים זה את זה – ובשוק התחרותי של ימינו, שניהם הכרחיים!

משהו שנראה נהדר אך קשה לשימוש הוא דוגמה ל- UI נהדר ול- UX גרוע. אמנם משהו שמיש מאוד שנראה נורא הוא דוגמה ל- UX נהדר ול- UI ממש גרוע.

מאמרים נוספים...