אורגני, ממומן ומה שביניהם...

בתאריך 19 ינואר, 2021

על חשיבות התוכן ומערכות יחסים בעברית פשוטה.

אורגני, ממומן ומה שביניהם...

כבר לא מספיק להיות יפה ולשתוק, מה התוכן שלך?

זאת ממערכת יחסים, פשוטו כמשמעו. לכל אחד ואחת מאיתנו יש זוג חברים שהיינו בטוחים שהם תצוגת התכלית ליחסים בריאים וזוגיות טובה, אבל ביום בהיר אחד הם מוצאים את עצמם במשא ומתן על הסדרי ביקור של הילדים ומזונות.

ההתחלה הייתה יפה, היא מהממת, הוא חתיך הורס, שניהם במסלול המהיר לקריירה מבטיחה ועתיד מזהיר וההורים? היא כמו בת והוא כמו בן. אבל, הזמן כמנהגו נוהג, השגרה נכנסת חזק לעניינים ומה שנראה קסום וקרוב לשלמות עד לפני רגע, הופך למעיק, טרחני ומשעמם. אבל, זה לא חייב להיות ככה. במרבית המקרים הדבר נובע מפני שאין תוכן משותף. השיחות הופכות יומיומיות, הרוטינה מכה חזק, ומה שפעם היו הודעות חמודות עם חמשירים, הפך לרשימת קניות ומבטים קרירים. אז למה כל הפתיחה הדרמטית הזאת? כי ככה זה עובד גם עם גוגל... אם אין תוכן, אם הכול הופך לשגרתי ולא דואגים לתחזק את היחסים האלו? הם ידעכו וייעלמו לעתם, וכך גם העסק שלכם.ן.

דוד גוגל כל הזמן דואג לחדש ולהתחדש. האלגוריתם כל הזמן משתנה והמנוע בעל התיאבון לא מפסיק ללמוד אותנו הגולשים ולהפוך לכמה שיותר "אנושי". גוגל מחפש/ת תוכן איכותי, לא רק שניידע אותו מתי הגענו מהעבודה, אלא גם איך היה בעבודה ומה הזמנו לצהריים... גוגל רוצה תוכן, זאת מערכת יחסים לכל דבר ועניין.  כמו שאנחנו צמאים לידע ופונים למנוע החיפוש המפורסם, כך גם הוא דורש בחזרה שנטפח את הזוגיות עם תוכן איכותי ורלוונטי, אחרת יחס לא יהיה פה.

לצורך העניין, אם בעבר שלט חוצות ענק של בר רפאלי היה גורם לנו להסיט את המבט מהכביש, אז נכון להיום, בעידן המרשתתתי (סתם מתחכם, אבל כן, יש פה 3 ת'), הסמארטפונים והמדיה החברתית, עזריאלי פחות מעניין, היום אנשים רוצים להכיר את רפאלי לעומק, לא על פלקט. רוצים לדעת מה אימון הכושר המועדף עליה ואיפה היא אוהבת לאכול. בגוגל יודעים את זה, יודעים ומקדמים את האתרים שיספקו לנו את התוכן האיכותי והרלוונטי עליה.

תוכן, תוכן ועוד קצת תוכן

התפתחות השיווק הדיגיטלי שינתה את הדרך בה אנחנו צורכים מוצרים ושירותים שונים. אסטרטגיות השיווק צריכות להתאים את עצמן לעולם דינמי ומהיר הרבה יותר מהאסטרטגיות שיווק הקונבנציונליות שהיו נהוגות עד לפני כמה שנים בטלוויזיה, הרדיו, הפרינט או הקולנוע. היום לפלאיירים קוראים דיוור ישיר ולפרסומת ברדיו קוראים פוסט. לא בכדי תאגידים כגון אמאזון ואיביי מאיימים על סגירת קניונים וחנויות פיזיות, היום המשחק שונה והצרכן האינדיבידואלי מעדיף לקנות את המוצר ברשת ולא בחנות במרכז הקניות.

האמרה הידועה טוענת שאף אחד לא מדפדף לעמוד 2 בגוגל, אבל כמה שזה נשמע קלישאתי - ככה זה מדויק. ללא תוכן איכותי, גוגל לא יספור אתכם, לא משנה כמה המוצר או השירות אותם אתם מעניקים הם מעולים. ניתן להקביל את זה לחנות מותגים שמוכרת מותגי על במחירי רצפה, אבל ממוקמת בקומה מינוס 4, מתחת לקניון, בעיירה נידחת. מי שלא שמע על החנות גם לא ייחשף אליה. בעידן של היום, פרסום מפה לאוזן זה נחמד, אבל הנוכחות ברשת היא הכרחית.

לדפוק ולזרוק מול יחסים לטווח הארוך

אם כן, קידום אתרים באמצעות תוכן רלוונטי הוא תנאי קיום בסיסי לכל עסק. זה נכון לא פחות לפרילנסרים בעלי עסקים קטנים/בינוניים. לצורך העניין, אם ניקח לדוגמה אדם שמתפוצץ לו הבוילר או שמתחילה לא עלינו הצפה של הביוב, מה עושה? מחפש אינסטלאטור באופן בהול. הוא יקליק בדרך כלל על אחת מהתוצאות הראשונות שיופיעו לו בחיפוש. כמובן שאם המצב היה שונה והיה מדובר בהחלפת צנרת הוא היה עושה ומוצא אינסטלאטור שעושה עבודה טובה במחיר שפוי, אבל לרוב, זה לא יקרה. מאידך, אדם שמחפש עורך דין לדוגמה. הוא דווקא כן יעשה מחקר ויחפש את עורך הדין הטוב ביותר זה שייצג אותו על הצד הטוב ביותר. במקרה הזה, לתוכן  באתר שלו תהיה חשיבות כפול, כי מלבד המיקום שלו בתוצאות החיפוש הוא יימדד גם על איכות התוכן אותו מציג. אחרי הכל, עורך דין שוכרים בדרך כלל בעת צרה...

אז מה קורה?

נסכם ונאמר, על התוכן יקום או ייפול דבר. עסק מצליח הוא עסק בעל נוכחות בולטת במרחב הדיגיטלי. אמנם זה מסגיר בן כמה אני פחות או יותר, אבל זה מה שאני עושה, עוד מעט כבר שני עשורים. אז מי אמר איכות ולא קיבל? דברו איתי לפני שיחטפו אותי.

מחכה לכם ב - X

 

 

אורגני, ממומן ומה שביניהם...
מאמרים נוספים...