כיצד לבחור בונה אתרים

מאת GetLeverage
בתאריך 28 פברואר, 2020

מה צריך לקחת בחשבון כשמחפשים בונה אתרים

כיצד לבחור בונה אתרים

מה חשוב לדעת
אז ככל שעובר הזמן יותר ויותר אנשים נכנסים לעבוד בתחום הדיגיטל וכך פתאום אנו מקבלים היצע מטורף של בעלי מקצוע שלעיתים מציעים לנו הצעות שונות ומשונות ולנו זה נראה קצת תמוה בין אם זה בנוגע למחיר, לזמן ההספקה, לאחסון ודומיין ולשרותים נוספים.

החלטתי לעשות לכם סדר ולשטוח בפניכם כמה וכמה נושאים שחשוב שתזכרו כשאתם תגיעו לרגע האמת בו אתם תצטרכו להחליט עם מי לעבוד.

אז קודם כל חשוב לדעת מה הם המרכיבים שבזכותם יהיה לנו מוצר סופי טוב.כיום יש כמה וכמה פלטפורמות לבניית אתרים וכולן מתיימרות להיות הכי טובות כמו וורדפרס, וויקס, מיילצ`ימפ ועוד..

הפלטפורמה
כיום יש כמה וכמה פלטפורמות לבניית אתרים וכולן מתיימרות להיות הכי טובות כמו וורדפרס, וויקס, מיילצ`ימפ ועוד.. הפלטפורמה הכי טובה היום היא ללא ספק וורדפרס מכיוון שוורדפרס היא פלטפורמת קוד פתוחה זאת אומרת, כל אחד יכול לתכנת אותה כפי שהוא רוצה ומה שבפועל זה אומר זה שהיא לא מוגבלת וכל דבר שתירצו באתר שלכם גם אם הוא לא בא מובנה בפלטפורמה, יהיה אפשר לפתח אותו וככה לא יהיו לכם בעיות בשלב הפיתוח כשהמפתח יבוא ויגיד לכם שיש דברים שהוא לא יכול לעשות מכיוון שהוא משתמש בפלטפורמת קוד סגורה.

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי פלטפורמת וורדפרס היא שהיא הפלטפורמה הכי מוקדמת על ידי Google(מנוע החיפוש הגדול בעולם) ומה שזה אומר בעצם זה שגוגל בעצמו יעדיף לקדם את האתר שלכם על פני אתרים אחרים שבנויים על גבי פלטפורמות אחרות בגלל שהוא מעדיף את וורדפרס על פני האחרות.

פלאגינים(Plugins)
ישנם סטארטפים בתחום הWEB שפיתחו פלאגינים(תוספים) שמשמשים כיום בוני אתרים ברחבי העולם בפרוייקטים שלהם, זה חוסך זמן, כסף ללקוח וזה פשוט יותר יעיל ונוח. ישנם פלאגינים שמתחלקים למגוון תחומים כמו: אבטחה, מהירות אתר, חנות, אלמנטים מובנים ועוד..

לכל פלאגין יש גרסה חינמית וגרסה ברישיון שעולה כסף, ההבדל ביניהן הן היכולות שכן לגרסה ברישיון יש הרבה יותר אפשרויות וגם אפשרויות מתקדמות ולגרסה החינמית יש כמה יכולות בסיסיות מאוד. שתי הגרסאות מתעדכנות באופן תדיר במקביל לעדכונים של הפלטפורמה עליהם הם יושבים וזה מה שמונע התנגשויות קוד בין הפלטפורמה לבין הפלאגין שיכול לגרום לשיבושים קשים באתר כמו כן, פלאגינים שמתעדכנים הם פלאגינים טובים שמוסיפים לעצמם עוד ועוד אפשרויות מעדכון לעדכון.

ישנם בוני אתרים לא מקצוענים שרוצים לחסוך לעצמם בהוצאות באופן שהם אינם קונים פלאגינים ברישון אלה מורידים את הקבצים בצורה פיראטית ומסכנים את בעל האתר בצורה יוצאת דופן שכן אם תיהיה התנגשות קוד הכי קטנה יכול להעלם האתר לבעל האתר ואז זה סיפור שלם לשחזר אותו מההתחלה.

לכן, כשאתם פונים לבוני אתרים כדאי שתבדקו שהוא עובד על פלאגינים ברישיון.

זמן הספקה
פיתוח אתרים זה לא עניין של מה בכך והוא לוקח זמן במיוחד כשמתחשבים בעובדה שכיום בוני אתרים עובדים על מספר פרוייקטים בו זמנית.

זמן הספקה נורמלי לאתר לא יאוחר מ45 יום מיום שליחת כל החומרים הגרפים והתוכן לבונה האתר. אם האתר הוא אתר גדול מאוד בעל הרבה עמודים לכל היותר חודשיים.

ליווי ותמיכה
אם אתה פונה לבונה אתרים שיבנה לך אתר כנראה שאתה לא בקיע בפלטפורמה וכמו כל אתר, אתר זקוק לעדכוני תוכן מדי פעם כדי למשוך עוד ועוד לקוחות, לכן חשוב כבעל אתר לדעת איך מוסיפים תוכן בצורה עצמאית כי אחרי שהאתר מוכן כל תוספת לאתר שלא הייתה כלולה בחוזה עבודה תעלה לך כסף, אז עדיף ורצוי להיות בקיא ולדעת לערוך תוכן באופן עצמאי.

לכן, עלייך לדרוש מבונה האתר שילמד אותה איך משתמשים באתר ואיך משנים בו תוכן עוד בשלב החוזה כשאתם יושבים לשתות קפה ולדבר על איפיון האתר והמחיר.

תיק עבודות
ככל שהתיק עבודות יותר גדול כך יש יותר ניסיון והמפתח יותר מקצועי אך עם זאת מפתח אתרים שיש לו תיק עבודות גדול יבוא גם עם מחיר גדול ולא לכולם יהיה את הכסף לשלם.

כשאין הרבה כסף לשלם אז בוחנים אלטרנטיבות יותר זולות ומה הן אם לא המפתחים היותר צעירים שידרשו פחות כסף. לכן בבחירת המפתח חשוב שיהיה לבונה האתר אתר משלו שיציג את יכולותיו בתחום וכך אתם תוכלו להתרשם ולהרגיש יותר בנוח שהכסף שלכם נמצא בידיים טובות.

לכן למי שאין הרבה כסף לא להסס לפנות למפתח צעיר גם אם יש לו רק את האתר שלו בתור תיק עבודות ואתם הלקוח הראשון שלו שכן על הלקוח הראשון משקיעים הכי הרבה. כמו כן, לבדוק שלפחות המפתח עשה קורס מקצועי בתחום.

עד כאן חברים אני מקווה שנהנתם והשכלתם מהתוכן שלי אם יש לכם עוד שאלות את מוזמנים לפנות אלי בפרטי ואענה לכם על הכל.

מאמרים נוספים...