מתנות לחתונה גם בעידן אפליקציות הסמארטפון

בתאריך 8 ינואר, 2020

הכנה והגשת מתנות לחתונה, באופן המסורתי, אישי, עדיין מהווה את הדרך הטובה ביותר להראות לבעלי השמחה את מלוא רגשות האושר וההשתתפות הכנה בשמחתם. היעילות והניקור אשר נלווה לשימוש באפליקציות השונות לרכישת מתנות, מטשטשת בפועל את היחס האישי והרגשי כלפי החתן והכלה.

מתנות לחתונה גם בעידן אפליקציות הסמארטפון

להתחבר רגשית לשמחה בעזרת מתנות לחתונה

להתכונן, להתכוונן ולפתוח את הלב אל החתן והכלה

האם מתנות לחתונה עדיין רלוונטיות בעידן אפליקציות סמארטפון אשר מנהלות כל כך הרבה תחומים בחיינו? האם באמת ניתן לוותר על ההשקעה והיחס האישי והמשאבים הרגשיים שאנו מרכזים על מנת לבחור ולהכין ליקירנו מתנה לחתונה.

התשובה היא שאכן כן. ופעמים רבות בעידן הנוכחי נכנסים לאפליקציה שמתאימה (על פי הנחיות ההזמנה או בני הזוג עצמם). ואז בקליק אחד פותרים את בעיית המתנה לחתונה. האם זאת המתנה שלנו? האם אנחנו השקענו בחיפוש, תכנון והכנה של המתנה?

האם המתנה ההיא שנבחרה באפליקציה דרך הסמארטפון נושאת עימה מטען רגשי כלשהו? האם מתנה לחתונה אשר מועברת דרך האינטרנט, מייצרת או מחזקת קשרים משפחתיים, קשרי חברות משמעותיים? האם מתנה אינטרנטית מעוררת,מעמיקה, רגש בין אישי כלשהו?

לא! התשובה היא כי מתנות לחתונה הנרכשות דרך הסמארטפון אינן יכולות לעורר ולהניע את כל אותריגושים הנלווים לתכנון, הכנה ורכישה של מתנה מסורתית לחתונה. אלה הם תהליכי התכוננות והתכווננות משמעותיים אותם חווה הסביבה החברתית של בני הזוג המיועדים לקראת החתונה.

השלבים והתהליכים המקדימים, אשר מתרחשים לפני החתונה. תהליכי שינוי משמעותיים הן בחייהם האישיים של בני הזוג אך לא פחות חשוב מכך בחיי הסביבה החברתית, משפחתית שלהם. מהווים נדבך משמעותי בביסוס העוצמה ואיכות התא המשפחתי העתידי.

מתנות לחתונה למצוא את שביל הזהב בין המסורת לחיים המודרניים 

אכן, בעבר מתנה לחתונה הייתה לעיתים תוצר של הכנות שנמשכו שנים ארוכות בעבודת יד. הכנת מתנות לחתונה הייתה פרי עבודה משותפת, של נשות המשפחה בדרך כלל, שטרחו והכינו במשך שנים ארוכות את המתנות לכל כלה מבנות המשפחה. תהליכי הכנה שבו לקחו חלק דורות שונים של בני המשפחה בצוותא. מתנות אלה נשאו עימן מטען רגשי עצום ורב ערך עבור הכלה ובן זוגה ובמקרים רבים הועברו מתנות החתונה גם הלאה לדורות הבאים בירושה.

אבל…. כיום ניתן למצוא את שביל הזהב. בטכנולוגיות מתקדמות של רקמה על מצעים, מגבות, חלוקים ומוצרים רבים אחרים, שיכולים להוות מתנות לחתונה. ניתן לתכנן ולהכין במאמץ וזמן לא רב, מתנות ייחודיות לכל אירועי המשפחה ובמיוחד לירועים הסובבים את החתונה.

תהליכים משמעותיים של הכנת מתנות לחתונה שבעבר היו נמשכים שנים רבות. מבצעים כיום בעזרת מחשוב וטכנולוגיות מתקדמות לרקמה ממוחשבת. באופן זה ניתן להשקיע במתנה אישית וייחודית, גם על פי לוח הזמנים העמוס האופייני לתרבות בה אנו חיים. כך ניתן לשלב בין המסורת החשובה של הכנה והתכוננות לקראת החתונה גם באמצעים טכנולוגיים אך מבלי לאבד את ההזדמנות לחוות במלואו את הריגוש העצום לקראת חתונת יקירינו.

מתנות לחתונה גם בעידן אפליקציות הסמארטפון
מאמרים נוספים...