איך לעצב את הבית בעצמך

בתאריך 23 אוקטובר, 2019

תמיד רציתם לעצב בעצמכם את הבית ולא ידעתם מאיפה להתחיל? כאן תמצאו את הדרך לעיצוב ביתכם ללא מעצב פנים.

איך לעצב את הבית בעצמך

קנית בית חדש? אתם נמצאים בשיא השיפוץ של דירתכם? ואולי סתם מרגיש לכם שהבית הנוכחי מעייף ואתם מעוניינים בריענון.

חיפשתם מעצב פנים אבל לא מצאתם אחד שהתחברתם אליו, ואם כבר מצאתם אחד שהתחברתם אליו הוא דרש סכום גבוהה ממה שחשבתם.

אז ככה, אין צורך שיהיה לכם תואר בעיצוב פנים, גם לא חובה שיהיה לכם חסכונות מופרזים. אז מה כן צריך? אתם צריכים יצירתיות, דמיון וקצת זמן פנוי.

אז בואו נתחיל:
הצעד הראשון הוא להבין איזה סגנון אתם מתחברים. היום ניתן למצוא  באינטרנט רעיונות לעיצוב הבית, עיצובים שונים ומגוונים שאתם יכולים לקבל השראה. איזה סגנון רהיטים אתם מתחברים? האם ווינטג' או שאתם יותר מתחברים לסגנון כפרי ואולי דווקא מודרני? האם הצבעים הם יותר נועזים או יותר סולידיים רגועים? תעשו רשימה של הדברים שאהבתם כך יהיה לכם קל יותר להתמקד בהמשך.

הצעד השני הוא לקחת מידות של החדרים שבהם אתם עושים את השינוי, רשמו לכם בצורה מסודרת את המידות כדי שתוכלו להתאים עבור גודל החדר, הסלון או כל חלל אחר את גודל הרהיטים והאביזרים שתבחרו בהמשך. בחירה לא נכונה של גודל הריהוט יכול לגרום לתחושה של צפיפות או לחילופין ריקנות וחוסר באותו החדר. לדוגמא, אם הסלון קטן ובחרתי בספת "ר" גדולה ומרווחת, כנראה שיהיה לי נוח לשבת על הספה אבל הסלון ירגיש חנוק וסגור. ולכן חשוב מאוד למדוד גם את החדר וגם את הרהיטים טרם קנייתם.

*טיפ – הצטיידו במטר או בסרט מידה כשאתם מבקרים בחנויות עיצוב.

הצעד השלישי הוא לחפש את הפריטים אותם הייתם מעוניינים לשלב בביתכם באתר לעיצוב הבית או ללכת ולראות במו עיניכם בחנויות השונות (לא לשכוח מטר או סרט מדידה). בנוגע לצביעת קירות, ישנה אפשרות נהדרת ללכת לחנויות צבע לבית, יש להם דוגמאות שניתן לבחון ואפילו לקחת אתכם על מנת לבדוק איך הצבע מתקבל בביתכם.

*טיפ - בדקו את דוגמאות הצבעים בביתכם פעמיים באור יום ועם תאורה בלילה.

ודבר אחרון שאני אישית מאוד מתחברת אליו, זה "עשה זאת בעצמך" ואם אפשר גם על הדרך למחזור. לפני שאני רצה לחנויות הרהיטים השונות אני אוהבת לחפש רהיטים באתרי יד שניה או למסירה. ישנם רהיטים במצב טוב שניתן לקנות במחיר זול בהרבה מהחנויות וגם אפשר למצוא רהיט ישן במצב פחות טוב ולחדש אותו ולהתאים אותו לעיצוב שלכם. הרבה פעמים מצאתי רהיט עתיק שלא מוכרים היום בחנויות ויכולתי לשנות אותו, לצבוע אותו מחדש בכל צבע שאני רוצה וכמובן שגם חסכתי לא מעט כסף.

שיהיה בהצלחה והכי חשוב זה שתאהבו את עיצוב הבית שלכם.

איך לעצב את הבית בעצמך
מאמרים נוספים...