קונסטרקט 3 - הכלי הכי אפקטיבי שאני מכיר לפיתוח משחקים קטנים-בינוניים

בתאריך 20 מרץ, 2018

במאמר זה אני מסביר איך Construct 3 פתרה לי 2 בעיות משמעותיות שבהן נתקלתי עם כלים אחרים בפיתוח משחקים: רספונסיביות וזמן להגיע לתוצאה.

קונסטרקט 3 - הכלי הכי אפקטיבי שאני מכיר לפיתוח משחקים קטנים-בינוניים

מאז עברתי לעבוד עם Construct 3 נפתרו לי 2 בעיות משמעותיות, שבהן נתקלתי עם כלים אחרים בפיתוח משחקים: רספונסיביות וזמן להגיע לתוצאה.

בנוסף, יש לקונסטרקט המון מדריכים באינטרנט, קהילת משתמשים גדולה ופעילה ועדכונים שוטפים בתדירות מרשימה.

מהר מאד התחלתי לפתח משחקים בקונסטרקט וזה פשוט כיף גדול להבין שבמקום להשקיע כמה שבועות בכתיבת קוד אפשר להגיע לאותה תוצאה בכמה ימים בלי לכתוב שום קוד ורק להתרכז ביצירה עצמה.

האמת היא שכל כך התלהבתי מהפשטות שבתוכנה, שהחלטתי לפתוח קורס לפיתוח משחקים בקונסטרקט והיום אני מעביר הדרכות פיזית בכיתות לתלמידים בקורס שאני מקיים בגדרה

בהדרכה הזאת אציג בקצרה את התוכנה - איך מגיעים אליה ומתחילים לעבוד איתה. בהדרכות הבאות אציג דוגמאות קצרות של עבודה עם התוכנה כחלק מתהליך בניית משחק.

 

אז קודם אולי כדאי להכיר קצת את ההיסטוריה של קונסטרקט.הגרסה הראשונה נקראהConstruct Classic ופותחה בפרויקט קוד פתוח ע"י קבוצת סטודנטים. אח"כ היא התפתחה ל-Construct 2  והפיתוח עבר רשמית לחברת Scirra. עד היום רוב המשחקים פותחו בגרסה הזאת. ב-2017 יצאה Scirra עם הגרסה השלישית של קונסטרקט והחידוש העיקרי בה היא שאין צורך להתקין את התוכנה במחשב. התוכנה כולה בנויה ב-javascript ו-HTML5 ולכן השימוש בה הוא דרך הדפדפן. פשוט נכנסים ללינק ומתחילים לעבוד. אפשר לעבוד אגב גם כשאין חיבור אינטרנט.

 

 

על מנת להתחיל לעבוד נכנסים לאתר https://www.construct.net/   לוחצים על הכפתורGet Started ואז שוב על הכפתור האדום LAUNCH CONSTRUCT 3. אם אתם עובדים עם דפדפן מודרני התוכנה מיד תתחיל לרוץ. אם לא, תתבקשו לעבור לדפדפן מודרני או לעדכן את הדפדפן הנוכחי. נכון להיום התוכנה רצה בכל הדפדפנים המודרניים וברוב מערכות ההפעלה, כולל אלו של מכשירים ניידים. כלומר למעשה אפשר להריץ אותה ב-iPad למשל ולפתח משחקים בכל מקום שאתם נמצאים בו.

 

במסך הראשי אפשר לראות דוגמאות של משחקים שניתן לפתוח מיד ולראות איך הם בנויים, דוגמאות של דברים ספציפיים כמו מכניקות משחק ואפקטים מיוחדים, מדריכים לעבודה עם התוכנה וכמובן אפשרות לפתוח פרויקטים חדשים או קיימים.
 
זהו להפעם. נתראה בהדרכות הקצרות הבאות!

.

מאמרים נוספים...