מיתוג-לא רק מה שחשבתם

מאת LOTAN DESIGN
בתאריך 29 דצמבר, 2017

בעלי עסקים רבים סבורים שהמשמעות של מיתוג היא עיצוב לוגו, ברושור, נייר מכתבים ותו לא. הרשו לי לתקן את העמדה הרווחת: מיתוג זה לא רק לוגו. מיתוג כולל את עיצוב מלוא תדמית העסק, לפרטי פרטים.

מיתוג-לא רק מה שחשבתם

 

אחד האתגרים הגדולים בעבודתי כמעצבת הוא בניית לוגו.בניית תדמית לעסק של הלקוח.
איך אפשר לקחת את החלומות של העסק, המיוחדות שלו והנשמה- ולהכניס אותם לתוך צורה פשוטה אחת?
החבחירה למתג את חברת המים "סאן פורמאס" נבעה מפניית לקוח, יבואן ומשווק במקצועו, אשר החליט לייבא ארצה מים ייחודים מהאלפים הדולמיטיים שבאיטליה. באחד מטיוליו הרבים בעולם של היבואן, הגיע הוא למקום שופע במים ובשטח ירוק אשר משתרע על אלפי קילומטרים, היה זה בצפון איטליה, באלפים הדולמיטיים. מהתרשמות הלקוח נירא כי הוא לא יכל להישאר אדיש לטעמם הייחודי והרענן של מקור המים בעמק, הוא החליט שבתור יבואן הוא רוצה לייבא ארצה את המים המיוחדים הללו, הוא פנה אליי שאמתג לו את החברה ואטביע את החותם הנפלא, הרענן, הטבעי והצלול שהוא חווה באותו טיול .
התחלתי במחקר קטן: מהיכן מגיעים המים, מה המיוחד בהם ואיפה גאוגרפית הם ממוקמים.
קראתי רבות במקורות מידע מדריכים למטייל בצפון איטליה. אכן הבנתי ממה התלהב היבואן, כל התמונות שהוצגו בפניי הראו אגמי הרים שלווים וציוריים, הרי האלפים, יערות ירוקים והדולומיטים האגדיים.
השלב הבא: לקחתי את האיפיון העיקרי של איזור המים והוא הרבה יערות וסביבה שופעת ירוקה, לצד המים הכחולים והצלולים, יצרתי לוגו שימחיש זאת והוא שילוב של טיפת מים לצד עלה ירוק.

בעולם העסקים, בו התחרות הולכת וגדלה כל הזמן, מיתוג של בית עסק הוא תנאי הכרחי להצלחתו. מיתוג עסקי כולל כל דבר ופרט שיוצא מתוך בית העסק החוצה – מעיצוב הלוגו ונייר המכתבים ועד עיצוב המשרדים ורכבי החברה. מיתוג נכון הוא זה שמסייע לכל בית עסק לשמור על הייחודיות שלו בשוק, הוא זה שמסייע לו לפרוץ גבולות ולהגיע להצלחה המיוחלת.
אצלי בסטודיו תהליך המיתוג מובנה יחד עם הלקוח ושומר על עיצוב מקורי ומושך לצד שפה גרפית גבוהה ואיכותית.


 

מאמרים נוספים...