נוכחות אינטרנטית שמעצימה אתכם

בתאריך 31 אוקטובר, 2017

זה לא פשוט לקום ולייצר נוכחות נכונה באינטרנט, במיוחד אם אתה עצמאי ויש לך כל-כך הרבה דברים על הראש. יש כל-כך הרבה שאלות פתוחות, שהתשובה להן מצד אחד נכונה רק לך, ומצד שני לכולם יש את אותן השאלות. אנסה להשיב על חלק מהשאלות בקצרה

נוכחות אינטרנטית שמעצימה אתכם

לפני שנה חיפשתי רופא/ת שיניים ליישור שיניים לבת שלי, דבר ראשון, שאלתי חברים ובקבוצות פייסבוק ווואטס-אפ הרלוונטיות. אחרי שקיבלתי המלצות, בדקתי את האתר אינטרנט של כמה מהאורתודנטים המומלצים, בכדי לדעת מי הם/ן? איפה הם למדו? איפה המרפאה ממוקמת? וקיבלתי עוד מידע עליהן לפני שבכלל הרמתי טלפון. הסיפור הזה חוזר על עצמו כמעט עם כל נותני השירות שאני מחפשת, אם מחר אחפש פסיכולוגית או עו"ד ואפילו מרסס, אחרי ההמלצות אבדוק את האתר אינטרנט שיענה לי על שאלות בסיסיות, במידת הצורך אסתפק בדף פייסבוק.

זה לא פשוט לקום ולייצר נוכחות נכונה באינטרנט שתעצים אותך ואת העסק שלך, במיוחד עצמאים שיש כל-כך הרבה דברים על הראש. יש  הרבה שאלות פתוחות, שהתשובה להן מצד אחד נכונה רק לך, ומצד שני לכולם יש את אותן השאלות. אנסה להשיב על חלק מהשאלות בקצרה:

האם אני או העסק שלי צריך אתר, בכדי ליצור נוכחות באינטרנט? אתר הוא חלון ראווה הרבה יותר טוב מכל דף של רשת חברתית. הוא מותאם יותר למידות שלך, יש בו יותר יכולת להעביר מסרים, התוכן שבו שייך לך (כל התכנים שמועלים לפייסבוק שייכים לפייסבוק!) והוא מעוצב למידותך. לדעתי אם אתם נותני שירות או מוכרים משהו, רצוי מאוד שיהיה לכם אתר. למרות שלפעמים דף של רשת חברתית יכול לספק נוכחות מתאימה, שתיתן לכם מספיק חשיפה ולקוחות מחד ולא תכביד על הכיס והזמן מאידך.

באיזו רשת חברתית צריך לעשות דף/ערוץ ? למרות שרוב האנשים הבוגרים נמצאים בפייסבוק, יש נטייה לחפש דברים מסויימים ברשתות אחרות, לדוגמא מוצרים שהם פוטוגניים או עם הקשר צילומי, אינסטגרם היא רשת שכדאי להיות בה או פינסטר, בתחומים יותר פוליטיים או בארה"ב יש נוכחות מאוד חזקה לטוויטר. יו-טיוב היא גם רשת חברתית מאוד נפוצה ומתאימה לעסקים שיכולים להפיק סרטונים. כאמור לכל רשת הנקודות חוזקה שלה וצריך להתאים ללקוחות של העסק ולמשאבים שלו את הנוכחות.

צריך גם אתר וגם נוכחות ברשת חברתית? כן, אם דימינו אתר לחלון ראווה, הרי שהרשת החברתית היא כמו הרחוב, שם נמצאים האנשים. אפשר להביא אנשים לאתר בעזרת פירסום, אבל ההשקעה הכספית הנדרשת היא משמעותית ולרוב לא מתאימה לעסקים קטנים. פרסום אורגני (חינמי) של פוסטים קצרים ומעניינים מאפשר לנו למשוך אנשים לאתר שלנו וגם לשמור על השם שלנו בתודעה של אלה שרק ראו את הפוסט.

כמה כסף עולה להקים אתר? מכיוון שמחירים של אתר יכולים לנוע מעשרות בודדות של דולרים ועד עשרות אלפים, השאלה צריכה להיות כמה שווה לך אתר, או כמה יש לך להשקיע? השאלה הזו נכונה לכל פעילות שיווקית או כלי שיווקי שאנחנו משקיעים בו. אם לצורך העניין את פסיכולוגית ויש לך כבר כמה קליינטים חסר לך למלא עוד 10 שעות שבועיות בלקוחות, מה ההשקעה ששווה לך, הן בכסף והן בזמן שלך, בכדי למלא את השעות האלו? (תשובה למאותגרי תחשיבים: 10 שעות X 150 ש" לשעה נטו (לא כולל מס הכנסה) X 4.5 שבועות לחודש = 6,750 ₪ לחודש השקעה של 10% בשיווק היא 1,350 לחודש וזה שווה את ההכנסה הנוספת של 5,400 ₪!)

האחיין/ שכן / חבר שלי ממש מבין באינטרנט, אולי שהוא יבנה לי אתר? המרכיב החשוב בבניית אתרים אינה הטכנולוגיה, אלא התוכן. הכתיבה והעיצוב הם מהותיים, כך שלאו דווקא מי שמבין באינטרנט יבנה לך אתר מתאים. במידה ואותו קרוב משפחה אינו איש מקצוע בתחום, אני ממליצה בחום לחפש איש/ת מקצוע שיודעים איך ומה לעשות, ההשקעה תשתלם.

מה כבר יש לכתוב עלי ועל העסק שלי? אם יש לך עסק ואת נותנת שירות, יש מה לכתוב. לכל אחת ואחד יש סיפור, יש תוכן ויש על מה לכתוב. זה אומנם דורש לשבת ולחשוב מה מעניין את הלקוחות שלכם, מה הם מחפשים ואיך אתם נותנים להם את השירות שהם צריכים. מה הוביל אתכם לעסק הוא לרוב התשובה, אבל תמיד יש סיפורים, דוגמאות, חידושים.

אם שנה הבאה אני רוצה לעשות שינויי, לא כדאי לי לחכות? לא! שינוי של אתר קל לעשייה לפחות כמו הקמה של חדש, ובכל יום נעשה קל יותר. בשנה הזו אתם מפסידים חלון ראווה, אתם מפסידים לקוחות. הרבה יותר קל לשנות, לבנות אתר חדש או דף פייסבוק, מאשר להקים ראשון מהתחלה. לומדים הרבה מההתנסות, אלינו ועל הדרישות שלנו, שבפעם הבאה נוכל רק לשפר.

לכל נותני השירותים שאין להם עדיין אתר, דף פייסבוק או בכלל נוכחות ברשת, הגיע הזמן להתחיל לבנות לכם את הפרסונה האינטרנטית שלכם. תמיד אפשר לפנות אלי או להרבה נשות ואנשי מקצוע נהדרות/ים ולבקש מהם לעזור לכם, להבין מה אתם והעסק שלכם צריך, איך אפשר להקים ולנהל את האתר והפעילות ברשתות החברתיות בהתאם למשאבים שלכם.

מאמרים נוספים...