מקריירה משגשגת בתחום הבנקאות ושוק ההון למומחיות בעולם עיצוב חוויית המשתמש

מאת HEXOO
בתאריך 31 יולי, 2017

אנדראה זגר עלתה לארץ מפראג עם קריירה משגשגת ביותר בתחום הבנקאות, שוק ההון וניהול סיכונים. לפני 8 שנים היא ביצעה תפנית חדה והצטרפה לצוות-Hexoo  אשר מתכנן ומעצב מערכות מורכבות, אפליקציות ואתרים. 

מקריירה משגשגת בתחום הבנקאות ושוק ההון למומחיות בעולם עיצוב חוויית המשתמש

אנדראה זגר עלתה לארץ מפראג עם קריירה משגשגת ביותר בתחום הבנקאות, שוק ההון וניהול סיכונים. לפני 8 שנים היא ביצעה תפנית חדה והצטרפה לצוות-Hexoo  אשר מתכנן ומעצב מערכות מורכבות, אפליקציות ואתרים. 

 

ישבנו לראיון עם אנדראה להבין איך זה לשנות קריירה באמצע החיים ולשמוע כמה תובנות על עיצוב חוויית משתמש.

 

כיצד נכנסת לתחום חוויית המשתמש?

נכנסתי לתחום אחרי 14 שנים של התמחות בתחום הפיננסי. ניהלתי את מערך ההון העצמי והסיכונים של חברת ברוקרים בינלאומית, עבדתי בחדרי מסחר בבנקים מובילים באירופה, מכרתי מערכות לניהול פיננסים לחברות הגדולות בעולם ופיתחתי שווקים חדשים. אז הרווחתי לגמרי לא רע, אבל הרגשתי שמשהו חסר. בער בי לצאת אל מחוץ לעולם הווירטואלי של מספרים ועסקאות וליצור משהו מוחשי, משהו שאפשר לגעת בו או לפחות לחוות אותו, משהו שלי יהיה תפקיד מרכזי ביצירתו. לאורך כל אותן השנים בן זוגי ניהל חברה בתחום עיצוב חוויית משתמש שסיפקה פתרונות לחברות המובילות בארץ. למזלי, חלק נכבד מלקוחותיו הגיעו מהתחום הפיננסי, הבנקאי והשוק-הוני. הוא התייעץ איתי לגבי פתרונות ששקל או שחיפש עבור הפרויקטים האלה. עם הזמן הבנתי עד כמה אני מתחברת לעולם העיצוב, גיליתי שהרעיונות שלי טובים ושיש לי את הכישרון לפתח קריירה מקצועית… משם הכניסה שלי לעולם חוויית המשתמש הרגישה לי ממש טבעית.

 

האם הקריירה הקודמת תורמת לך בעבודה הנוכחית?

מאוד. תכנון חוויית משתמש היא מערכת שיקולים והחלטות מאוד מורכבת. תהליך העבודה הוא בחירת חלופות, השוואות, הסתכלות על קשת שיקולים רחבה והפרדה בין עיקר לטפל. כל אלה הם דברים שעשיתי במשך שנים. ההיכרות המעמיקה שלי את עולם הכלכלה, הבנקאות ושוק ההון, מקלה עלי לגשת לתכנון מוצרים ושירותים עם אוריינטציה פיננסית. בעולם שוק ההון שם המשחק הוא לקבל החלטות במהירות ותחת לחץ. אני מרגישה שלקוחות מהתחום הזה מתייחסים אלי כמומחית שמדברת את השפה שלהם ומבינה את התפיסות העמוקות שלהם. זה מאפשר לי להיות מעורבת יותר ולהשפיע בפיתוח של מוצרים חדשים או קיימים. הרקע שלי בא לידי ביטוי כאשר אני יכולה להבין את המטרות העסקיות של הלקוחות שלי.

 

מה מושך אותך בעיצוב חוויית משתמש?

זאת עבודה מגוונת ומרגשת עם עולמות תוכן שונים, עשייה מגוונת ואינטראקציה מיוחדת עם אנשים. היא מעוררת את היצירה ומתאימה למי שאוהב לחשוב מחוץ לקופסא. בכל פרויקט יש אתגרים שדורשים ממני ללמוד ולרכוש המון ידע בזמן קצר ואני אוהבת לגלות עולמות חדשים, עם תוכן וחוקים שונים. זו הרגשה נפלאה לדעת שיש קהל של אנשים שמשתמשים במוצרים שתכננתי, טיפחתי ועיצבתי, והרגשה נפלאה לא פחות להציג ללקוחות את התוצרים שעשיתי ולקבל פידבק חיובי של 'עשית שינוי משמעותי אמיתי למוצר שלנו'. הרגשה של יצירה.

 

האתגר הכי גדול שלך בשנה האחרונה?

ב- 2016 החלטתי להתמקד באינטגרציה. האינטגרציה שאני מתכוונת אליה היא השילוב והחיבור בין התוצרים שלנו כצוות אפיון ועיצוב חוויית משתמש לבין המימוש הטכנולוגי שעושה צוות הפיתוח, בין אם הם חלק מהצוות של הלקוח, או חברת פיתוח חיצונית. המטרה שלי הייתה למקסם את תהליך העברת התוצרים, לרתום את הצדדים לשתף פעולה, לוודא שהמימוש הסופי יהיה נאמן למקור ולהקטין את הזמן והעלויות - לא רק בתיאוריה, אלא בפועל.

 

מה הכי מרתק אותך בעבודה?

הכל מעניין... אבל תחום שמרתק אותי במיוחד הוא עולם ה- Cyber והשילוב שלו עם עולם ה- Big Data. לחשוב על חוקים ודפוסים כדי למצוא מחט בערימת שחת בזמן הקצר ביותר, לפענח פשעים על ידי עיבוד מסה אדירה של נתונים, למצוא את נתיבי ההתפשטות של מחלות ומגפות, לחזות את העתיד על ידי ניתוח של מה שכבר קרה או קורה בדיוק עכשיו, זה עולם שמרגש אותי במיוחד. מעבר לרמה האישית, אני חושבת שזה אחד האתגרים הגדולים של ימינו - לעשות שימוש מושכל ביכולות של ״האח הגדול״ ולאפשר לטובים להשתמש בכלים הללו לטובת ביטחון אישי, שקט ויציבות.

 

במה את הכי גאה?

ללא ספק, בצוות שלי. זה צוות שעובד בהרמוניה, עם חדוות יצירה ובלי אגו. כל אחד רוצה בטובתו של השני. זה לא טרוויאלי בכלל. אולי זו ביצה ותרנגולת, אבל אני גאה מאוד בסביבת העבודה שפיתחנו, כי זו סביבה כיפית ונעימה שמאפשרת לנו תנאים מעולים לחשוב, ליצור וליישם. אם אתם חושבים על שולחן ביליארד וברז בירה, אז הכיוון הוא קצת אחר...המשרד שלנו ממוקם בלב עמק החולה, באמצע הטבע, וזה נותן לנו השראה עצומה, בנוסף לשקט תעשייתי, לעשות את הדברים בצורה הכי טובה. בהקשר הזה, אני מאוד גאה בכך שאנחנו מיישמים את ״תכנית הציונות המודרנית״, שנועדה לאפשר לאנשים לגור בפריפריה ועדיין לעסוק בתחומים הנחשקים ביותר ולעבוד עם האנשים הטובים ביותר.

 

כשאת לא בעבודה…

אני אוהבת לעסוק בספורט ולצייר.

מאמרים נוספים...