איך לשווק בפייסבוק ובגוגל מבלי להוציא שקל

בתאריך 30 יולי, 2017

בואו נעשה את כל מה שמציעים לנו בסדנאות המודעות השונות – נסתכל על החצי המלא של הכוס. אולי זה דווקא לטובה שאין לכם שקל לפרסום. רבים מהאנשים שמבצעים שאילתות חיפוש בגוגל מדלגים בשאט נפש על מודעות ממומנות, גם אם הן בתחום שלהם. הם לא מחפשים משהו ממומן, הם מחפשים מישהו אמין, ישר ומומלץ. מישהו שאפשר לסמוך עליו. הרבה מאוד אנשים מטמיעים בראשם את העובדה שלעיתים היא נכונה ולעיתים לא, שאם העסק שלך צריך מימון פרסומי, והלקוחות לא מגיעים מפה לאוזן, אתה לא שווה להם הרבה.  אנשים מוצפים היום בפרסום ממומן והם מגלים מיאוס כלפי הנסיון לעקוב אחריהם ואחרי הפעולות שלהם ברשת ולייצר להם מודעות מותאמות אישית. לעיתים אף יגלו אנטגוניזם מופגן כלפי פרסום שרשום בכותרתו שהוא פרסום ממומן.

איך לשווק בפייסבוק ובגוגל מבלי להוציא שקל

אז יש לכם רעיון מדהים, עסק חדש או שאתם בעלי מקצוע שמחפשים לקוחות נוספים.  פייסבוק מציע לכם קמפיינים ממומנים, גוגלאדוורדס מציע לכם קמפיינים ממומנים, אבל מנהל הבנק שמתקשר פעם בשלושה ימים, מזכיר לכם שוב ושוב, שאין לכם גם עשרים שקלים ליום להוציא על פרסום ממומן.

בואו נעשה את כל מה שמציעים לנו בסדנאות המודעות השונות – נסתכל על החצי המלא של הכוס. אולי זה דווקא לטובה שאין לכם שקל לפרסום. רבים מהאנשים שמבצעים שאילתות חיפוש בגוגל מדלגים בשאט נפש על מודעות ממומנות, גם אם הן בתחום שלהם. הם לא מחפשים משהו ממומן, הם מחפשים מישהו אמין, ישר ומומלץ. מישהו שאפשר לסמוך עליו. הרבה מאוד אנשים מטמיעים בראשם את העובדה שלעיתים היא נכונה ולעיתים לא, שאם העסק שלך צריך מימון פרסומי, והלקוחות לא מגיעים מפה לאוזן, אתה לא שווה להם הרבה.  אנשים מוצפים היום בפרסום ממומן והם מגלים מיאוס כלפי הנסיון לעקוב אחריהם ואחרי הפעולות שלהם ברשת ולייצר להם מודעות מותאמות אישית. לעיתים אף יגלו אנטגוניזם מופגן כלפי פרסום שרשום בכותרתו שהוא פרסום ממומן.

אז איך בעצם אנחנו עושים את זה? איך אנחנו מביאים עוד לקוחות, מייצרים לעצמנו שם של בעל מקצוע/יזם/עסק אמין וישר והגון?

אז איך עושים את זה בלי להוציא גרוש, בואו נתחיל

 לפני שנתחיל, כמה מילים על מה זה דורש מכם:

זה דורש מכם עבודה. לא תוכלו לשבת על זרי דפנה ולצפות כיצד לקוחותיכם מגיעים בדילוגים מהירים ומתחננים בפניכם לקבלת שירות. זה לא יקרה אם לא תעבדו ותעבדו קשה על זה. זה לא יקרה אם לא תשווקו את העסק שלכם לפחות שעה ביום. כמעט כל עסק היום במידה ואינו חנות הנמצאת ברחוב הראשי, יודע שחלק מהעבודה היא גם השיווק. נכון, לא כולם אוהבים את זה, כמה היינו רוצים להתמקד רק בנתינת השירות שלנו ולא בשיווק, אבל זה חלק מהעניין, וכדי להביא לקוחות, חייבים לשווק.

כתבו תשובות לשאלות.

  1. מיהו קהל היעד שלכם
  2. מהי המומחיות שלכם בתחום המקצוע? במה אתם מתמחים? (למשל אם אתם עוסקים באימון ומתמחים באימון לאנשים הסובלים מחרדה, ביישנות או חרדה חברתית)
  3. מה מבדל אתכם מהמתחרים.

מה צריך כדי להתחיל?

אתר אינטרנט משלכם עם מילות מפתח בתחומכם  -שני אתרים מומלצים לבנייה של אתר חינמי הוורדפרס (יש ללמוד כיצד להתקין את הפיצ'ר על המחשב שלכם ולקנות אכסון), אם אינכם יודעים ןלהתקין את הוורדפרס, מומלץ להשתמש באתר wix אתר המציע בנייה חינמית של אתרים בעל טמפלטים שונים ומקצועיים. שימו לב: מאוד מומלץ לא להתחיל לבנות את האתר ולתת כותרות מבלי לקרוא את המשך המאמר על SEO והטמעת מילות המפתח בכותרות, כותרות המשנה  והמאמרים. 

 גוגל - שיווק חינמי וקידום 

אם אין לכם כסף לשלם לחברות המציעות קידום לעמודים הראשונים, אפשר להתאמץ ולנסות את זה לבד. לא בטוח שזה יביא לכם את התוצאה במיקום הראשון או השני, אבל גם השלישי והרביעי טובים.

מה צריך לעשות?

לגוגל כלים מצויינים לעזרה בחיפוש וקידום: גוגל למפתחי אתרים, Google serch consola, גוגל אנליטיקס, גוגל לעסקים.

 Google serch consola

לאחר הכנסת האתר, תידרשו לאמת אותו באמצעים שונים כמו הכנסת המטא תג לאתר שלך מגוגל, אימות באמצעות ספק הדומיין שלכם או הוספת קובץ html לאתר. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, פנו למישהו שמתמצא בנושא. לא חובה לפנות לחברת קידום אתרים שתדרוש מכם המון כסף, למעשה כל סטודנט או אפילו נער שמבין במחשבים יכול לעזור לכם בגרושים או בחינם.  מומלץ מאוד לשלוח לגוגל את מפת האתר שלכם כדי שיוכל לקרוא גם את הקישורים והדפים הפנימיים, שוב אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, ניתן לקרוא בהוראות של גוגל, או לבקש מנער או סטודנט המבין בנושא לעשות זאת עבורכם תמורת סכום סימלי או בחינם

  גוגל לעסק שלי

כלי  חובה לכל מי שיש לו עסק ממוקד גיאוגרפית. לאחר שתכניסו את הפרטים והכתובת של העסק,  גוגל ישלחו לכם בדואר את הקוד אותו תדרשו לרשום ולאמת את העסק והכתובת. הדבר מאוד חשוב מאחר שברגע שגוגל יאמתו את כתובת העסק שלכם והגולש יחפש למשל: סדנאות כתיבה יוצרת בפרדס חנה, התוצאות של העסק שלכם יופיעו בדף החיפוש של גוגל כמעט ראשונים.

גוגל אנליטיקס

עוד יישום חובה שעליכם להטמיע באתר שלכם. באמצעות קוד אותו תדרשו להטמיע באתר, תוכלו להכנס לגוגל אנליטיקס, לבדוק מהן מילות החיפוש שגולשים חיפשו כשהגיעו לאתרכם, כמה אנשים הגיעו לאתר, פילוחים, תוצאות וכו'. הדבר חשוב ביותר כדי ללמוד מהן מילות המפתח הנכונות לכם ולהטמיע בכותרות המשנה באתר שלכם ובמאמרים באתרים אחרים.

גוגל מילות מפתח

עוד לפני שאתם מתחילים לעבוד על האתר שלכם, מומלץ להעזר בגוגל מילות מפתח ובהצעות שלו. כך תוכלו לדעת אילו מילות מפתח כדאי להכניס לאתרכם, לפי המלצות גוגל ולפי כמות החיפושים.

SEO  הכנסת מילות מפתח לאתר שלכם ולאתרים אחרים. 

קודם כל ולפני הכל הכינו לכם כוס קפה ושבו על המחשב וחפשו בגוגל מאמרים על SEO

כדי להתחיל לשווק אתם חייבים להבין מה זה אומר ואיך לטעת מילות מפתח נכונות בכותרת האתר שלכם, כותרת עמוד האוהדים בפייס, כותרת הקבוצה ובתוך המאמרים שאתם מטמיעים בכל אחד מהמקומות. אפשר ורצוי גם להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל. בלי הבנה מה עושים ואיך חבל על העבודה שלכם.

כותרת האתר/עמוד האוהדים/הקבוצה שהקמתם

זה אולי הדבר הכי חשוב. שבכותרת האתר שלכם ובכותרות המשנה יטמעו מילות המפתח לגוגל בלי שהגולשים יקראו את הכותרת כמשהו פרסומי מדי. מאידך אם אתם רוצים תוצאות טובות בגוגל ואתם למשל מציעים רעיונות למתנות, המילה מתנה בראש הכותרת לא תביא אתכם לעמד הראשי . זה כמו בקופת חולים, נזכרתם מאוחר מדי והמספר שלקחתם בזמן ההמתנה נצא מטה בדירוג  ואתם מחכים בתור אחרי עוד המון בעלי מקצוע שעומדים לפניכם ולא רק שלקחו מספר לפניכם אלא גם נעזרו בחברות שיווק שונות והם מקודמים היטב.

אז איך בכל זאת מצליחים להביא לקוחות באמצעות מילות מפתח במנוע החיפוש של גוגל?

אם אתם מתמחים למשל במתנות בעיצוב אישי, אתם יכולים להוסיף בגוף המאמרים, בכותרת המשנה ובטאגים משפטים ומילים  כמו: מתנות לאימא, מתנה לאבא, מתנה לאישה, מתנה ליום האהבה או אפילו מתנה לסבתא וסבא.  סביר להניח שאם הגולש מחפש מתנה מקורית לסבתא או לאמא והקפדתם לפרסם את מילות המפתח גם  בכותרת המשנה וגם בתוך כל פוסט או מאמר שכתבתם, הוא יוכל להגיע אליכם מהתוצאות בעמוד הראשון. חשוב להקפיד שהמשפטים לא יראו תלושים או מוזרים בתוך הכתבה שכתבתם אלא חלק אינטגרלי ממנה.

איך יוצרים כותרת לא שייווקית  שתופיע בגוגל בעמוד הראשון?

זה דורש מעט מחשבה. אם אתם מכינים מתנות בעיצוב אישי ותכתבו בכותרת :"מתנות מקוריות", יהיה לכם קשה להגיע לעמודים הראשונים, אבל אם תכתבו : "גיפט פור יו" – מתנה המרגשת לכל המשפחה  ובכותרת המשנה : "מתנות בעיצוב אישי" - לאימא ואבא, יום האישה, ולכל אירוע מרגש אחר בחיים",  יש סיכוי  טוב שאם תקשרו את מילות המפתח בכמה שיותר אתרים ומאמרים שתכתבו (כפי שכבר הזכרתי יש ברשת המון אתרים המצעים כתיבת מאמרים בחינם. אני אישית אעדיף לכתוב מאמרים רק באתרים הקשורים לתחומי ולא באתרים כללים.

קיימים אתרים רבים המציעים כתיבת מאמרים בחינם לאנשי מקצוע בתחומים שונים. לדוגמא: אם אתם פסיכותרפיסטיים, ניתן להכנס לאתר : פסיכולוגיה עברית או מטפלים ולכתוב שם מאמרים. שימו לב לכותרת המאמרים, אם אתם פסיכותרפיסטיים המתמחים בנושא של ויסות רגשי, מומלץ שהכתבה תהיה בנושא עם הכותרת של מילת המפתח אותה אתם רוצים שהגולשים יחפשו בגוגל. למשל: פתרונות למתמודדים עם קשיי ויסות רגשי כו'.

אם אתם בעלי עסק למתנות לדוגמא, כשאנשים יחפשו במילות המפתח של גוגל את המילים: "מתנה לאימא" או "מתנה לאישה" .

עשה ואל תעשה

לא מומלץ לעשות קופי פייסט ולפרסם את אותו מאמר בכמה אתרים, אלא אם כן מדובר באתר אישי שלכם. הסיבות לכך הן ש א.רוב האתרים בעיקר הנחשבים בינvם ישמחו לקבל מאמר בלעדי, ולא יאהבו במיוחד את זה שפרסמתם בכל מקום אפשרי. ב. הגולשים יגיעו לאותו מאמר שוב ושוב, וזה לא יראה טוב כבעלי מקצוע, להבין שעשיתם קופי פייסט על אותו מאמר. גם בגוגל יש נטייה לאהוב חומרים מקוריים ולא לקשר לאותו מאמר באתרים שונים.

שיתופי פעולה וברטרים

חלק מהאתרים אליהם תפנו, ינסו לשכנע אתכם לפרסם תמורת כסף. אם המעות זעומות בכיסכם, אתם יכולים לנסות להציע להם משהו אחר. למשל : טיפול ראשוני בחינם לחברי האתר בלבד, הכנסת באנר או קישור לאתרם מהאתר שלכם. הנחה משמעותית לחברי האתר או לאלו שישתפו את האתר או יביאו חברים וכו'...

לינקים באתרים רלוונטים: חשוב לחפש את האתרים הרלוונטיים לכם. אם נחזור רגע למטפל מהפייסבוק, ניר שלנו, המתמחה בפיברומיאלגיה, נייעץ לו ליצור קשרים טובים  עם מנהלי אתרים ועורכי  אתרים בתחום הרפואה: רופאים אלטרנטיביים/מטפלים אלטרנטיביים. בתי חולים וקופות חולים ולהציע להם כתיבת מאמרים בחינם תמורת פרסום באתרם. אפשר גם להציע לאתרי עיתונות דוגמת  Ynet  מאמרים בחינם. (יש לשים לב לכך שהם לא לוקחים את הרעיון שלכם ונותנים אותו לאחד הכתבים שלהם. במקרה כזה יש לרשום כל הזכויות שמורות עם הסמל הנכון). למעשה ככל שנכתוב יותר מאמרים  עם מילות המפתח שנרצה להכניס לגוגל ונקשר ללינקים ואתרים נוספים, בעיקר אתרים העוסקים בתחומנו, הדירוג יהיה גבוה יותר. במקרה זה בהחלט אפשר ורצוי לייצר שיתופי פעולה, להכניס קישורים לאתרים אחרים, כגון אתרי שירותים רפואיים במקרה של ידידינו,  ולבקש מהם להכניס אצלם קישורים לאתר ועמוד האוהדים שלנו.

הכנסת האתר למנועי חיפוש

דוגמת וואלה, נענע 10, תפוז, ynet

 

שיווק חינמי בפייסבוק

נתחיל משיווק ופרסום בפייסבוק, מאחר וזוהי פלטפורמה נהדרת  לכל בעל מקצוע ובעל עסק לשווק את העסק שלו ולהביא לקוחות חדשים

אז נכנסתם בהתלהבות לפייס, הקמתם לעצמכם דף אוהדים, ביקשתם מחברים לעשות לכם לייקים, ועדיין אין לקוחות, אנשים לא מגיבים לפוסטים הפרסומיים שלכם ובתדהמה אתם מגלים שרובם אפילו אינם נצפים.

בואו נגלה לכם סוד קטן, אז שבו רגע להרגע ושתו מים: רק חלק זעיר מאוד מקהל האוהדים שלכם באמת מקבל את הפוסטים שלכם.  אני חוזרת על הדברים שוב: רק חלק קטן מאוד מקהל האוהדים שלכם מקבל את הפוסטים שלכם. גם אם נרשמתם לאחד מקבוצות חילופי הלייקים, גם אם יש לכם קהל אוהדים של אלפים, עדיין רק חלק קטן מאוד מהם רואה את הפוסטים שלכם.

למה?

הסיבה לכך פשוטה. פייסבוק רוצים שתשלמו להם על הפוסטים שלכם. הם רוצים כסף על השיווק והפרסום שלכם. כשאתם מייצרים קמפיין פרסומי, הפוסטים שלכם יגיעו לכל מי שהגדרתם כקהל היעד שלכם במסע הפרסום. כשאתם לא משלמים לפייסבוק, הפוסטים שלכם יגיעו במקרה הטוב לארבעים אוהדים. ושוב, זה במקרה הטוב.

מה שכן כדאי לדעת: לפוסטים עם תמונה או בעיקר כאלו שמפרסמים וידאו או שידור חי, יש יותר סיכוי להגיע לעוד אוהדים, אבל שוב, זה לא מספיק.

אז איך מגיעים לקהל היעד שלכם בלי לשלם?

קודם כל, עוד לפני הקמת עמוד האוהדים, שבו רגע עם עצמכם, הזמינו את עצמכם לכוס קפה ולשיחה בשתי עיניים ושאלו את עצמכם כמה שאלות מהותיות:

  1. למה שיבחרו דווקא בי ולא במישהו אחר, מה מבדל אותי כבעל מקצוע מבעל מקצוע אחר בתחום?
  2. מיהו קהל היעד שאליו אני רוצה להגיע?

אם אין לכם תשובה לשתי השאלות האלו, יהיה לכם קשה מאוד להתחיל לפרסם ולשווק. אתם חייבים לדעת מה אתם רוצים ומה מבדל אתכם מאחרים.

בואו ניתן  דוגמא: ניר הוא מטפל אלטרנטיבי העוסק ברפואה סינית ושיאצו. יש לו עמוד אוהדים ומדי פעם הוא מפרסם מאמרים ארוכים ומשעממים על רפואה סינית. מאמרים שאין לאף אחד עניין בהם. ניר בצרות. הוא לא מבין  מה הוא עושה לא בסדר. למה לקוחות לא מגיעים? בואו נעזור לו.

לפני יצירת עמוד האוהדים, נשב עם ניר יחד ונחליט מה מבדל אותו מאחרים. במה הוא מומחה בתחומו.

הוא יכול להחליט שהוא מתמחה בפיברומיאלגיה או אולי עוזר לאנשים הסובלים ממיגרנות, ואולי הוא יכול להחליט על כיוון אחר של מומחיות בתחום הנפש, עזרה לאנשים הסובלים מחרדות ודיכאון.

ניר ישב עם עצמו וחשב במה הוא הכי טוב ובמה הוא רוצה להתמחות. מי הם המטופלים שרוצים להגיע אליו, ולבסוף בחר לטפל באנשים הסובלים מפיברומיאלגיה. כעת יש לו מומחיות משלו, הוא לא סתם כותרת של מטפל, אלא מטפל המומחה בתחום מסויים.

אז איך נעזור לניר לפרסם את עצמו בתחום.

יש כמה וכמה דרכים. אחת הדרכים הטובות ביותר היא להצטרף לקבוצות הפייסבוק העוסקות בתחומו. בחלון החיפוש של הפייסבוק יתבקש ניר לחפש קבוצות הקשורות לפיברומיאלגיה. חיפוש קצר בחלון החיפוש של הפייס, העלה לניר המון קבוצות בנושא, חלקן ציבוריות, חלקן פרטיות. ניר הקליק על בקשת הצטרפות לכל הקבוצות. כעת הוא חבר בכולן.

עשה ואל תעשה

אחת הטעויות האיומות שבעלי מקצוע עושים כשהם מצטרפים לקבוצה חדשה, היא מיד להפגיז בפוסטים פרסומיים. מה שיכול לקרות במצב כזה הם שני דברים

  1. אנשים ימאסו בך ויצא לך שם של ספאמר
  2. בעלי הקבוצה ימאסו בך ויחסמו את הפוסטים שלך או במקרה הכי גרוע יעיפו אותך מהקבוצה.

כשאנחנו  מצטרפים לקבוצה חדשה, לא מומלץ להתחיל מיד להפגיז בפרסומים שיווקיים. קודם כל עלינו  להכיר את הקבוצה ואת המשתמשים, לקרוא פוסטים של אחרים, להגיב עליהם, לתת עצות חינמיות (מבלי לכתוב אחר כך משהו כמו: פנה אלי אם אתה רוצה טיפול).  כשאנשים יראו שאנחנו אכן מתמחים בתחום, אנחנו כותבים ומייעצים באמת כדי לעזור להם ולא כדי לפרסם ולקבל את כספם, הם לאט לאט יתחילו לתת  בנו אמון. ככל שנגיב יותר לשאלות חברי הקבוצה באמפטיות, ברגישות ובעצות חינמיות,  כך החשדנות כלפינו תלך ותעלם, וייתכן אפילו שבשלב כלשהו אנשים יחלו לפנות אלינו מיוזמתם, מאחר והבינו שאנחנו באמת מומחים בנושא, ולא מעוניינים רק לפרסם להם ולקחת את כספם,אלא באמת לעזור. אולי פילו יתחילו להצטרף לדף האוהדים שלנו בלי שיתבקשו.  רק בשביל להחזיר לנו טובה ותגמול פעוט על העצות הטובות, הרגישות, האמפטיה וההבנה כלפי הסבל  שלהם

כן ובהחלט חשוב ומותר בסוף התשובות והעצות שלנו לשאלות ולפוסטים לשים קישור לדף האוהדים/עמוד הבית/כתבה שלנו בנושא.

אחרי שאנחנו כבר חברים בקבוצות זמן מה ואנשים קנו אמוננו, הגיע הזמן להתחיל לפרסם פוסטים משלנו. ושוב, מאוד מומלץ שהפוסטים שלנו לא ייראו כפוסטים פרסומיים מדי.  למה הכוונה? מפרסמים רבים עושים טעות ובדף האוהדים שלהם ובקבוצות בהם הם חברים, מפרסמים שוב ושוב פוסטים משעממים ופרסומיים שהגולשים לא מביניים בהם דבר. אני מסייגת ואומרת שבהחלט חשוב ורצוי להוסף פוסט אחד או שניים על שיטת הטיפול שלנו ואפילו לנעוץ אותו בראשי, חשוב גם להוסיף מאמר מומחה אחד או שניים, כדי שאנשים יבינו שאנחנו אכן מבין בנושא ומתמחים בו. אבל לא יותר מזה. שאר הפוסטים חייבים להיות מעניינים ובעיקר סיפוריים.

אסביר למה אני מתכוונת:

אנשים אוהבים לקרוא סיפורים. בעיקר סיפורים מרגשים וסיפורים עם סוף טוב. מומלץ וכדאי לאיש המקצוע, (ניר במקרה שלנו), לפרסם מדי פעם פוסטים מרגשים וסיפורים בעילום שם על אנשים שסבלו סבל רב והבריאו בזכות הטיפול שנתן להם. אפשר לפרסם סיפורי חיים מרגשים, או סיפור על פגישה עם לקוח או לקוחה מרתקים שריגשו אותו. הפוסטים של ניר צריכים להיות קצרים לרוב הקוראים בפייס אין להם סבלנות לקריאת דברים ארוכים מדי. אבל סביר להניח שגם ניר וגם אנשי מקצוע אחרים כבר נתקלו בחייהם לא פעם בסיפורים מרגשים ובאנשים מעניינים. כדאי לו מאוד לכתוב עליהם. במידה והלקוח נותן אישור, אפשר להוסיף תמונה של הלקוח, המייצרת אמינות.

אבל הדרך הטובה ביותר האפקטיבית והמומלצת ביותר היא פשוט לבקש מהלקוח לכתוב בעצמו. לספר את סיפורו בעצמו, כיצד התמודד עם הסבל וכיצד איש המקצוע והמטפל, ניר במקרה שלנו, עזר לו והקל על תחלואיו. ושוב, חשוב לערוך את סיפור הלקוח, שלא יהיה ארוך  מדי, אבל המלצה בקבוצה של חבר הקבוצה על איש המקצוע היא הפרסום הכי טוב שאיש המקצוע יכול לקבל.

 ברטרים:

ברטרים - כלומר החלפת טובות בין אנשים, תמיד מומלצים ויעילים מאוד כשמדובר בפרסום ושיווק . נניח לרגע שניר הוא בעל מקצוע מתחיל ואין לו עדיין לקוחות. הוא יכול להציע לחבר קבוצה טיפולים חינמיים, במידה והלקוח יוצא מהטיפולים מרוצה, ורק במידה והוא מרוצה, הוא יכול לבקש מהלקוח להמליץ עליו בעמוד האוהדים ובקבוצות הפיברומיאלגיה שהוא חבר בהם.

אפשרות נוספת היא יצירת קבוצה משלו. ניר יכול להקים בעצמו קבוצה לסובלים מפיברומיאלגיה, שימו לב : חשוב מאוד לא להעביר אנשים מקבוצה לקבוצה, זה לא הוגן ולא יפה. אם הוא כבר חבר בקבוצות פיברומיאלגיה -  זה יראה מאוד לא טוב אם ינסה להעביר אנשים לקבוצה שלו. אבל במידה והוא חבר בקבוצה כללית שעוסקת ברפואה סינית או כל קבוצה אחרת שעוסקת בנושא בריאות פיזית ורפואה אלטרנטיבית, בהחלט רצוי ואפשרי לבקש ממנהל הקבוצה אישור לפרסם את הקבוצה על פיברומיאלגיה אצלו. מנהל הקבוצה לא ירגיש מאויים מאחר והקבוצה שניר הקים אינה קשורה  לנושא הקבוצה שלו והוא גם יחוש מוחמא שניר פנה אליו לפני כן לקבל אישור ולא פרסם על דעת עצמו. יושר והגינות הם דבר חשוב בכל הקשור לשיווק בקבוצות. אם הרגזתם את מנהלי הקבוצות בהם אתם חברים –  בעיקר במידה ומדובר בקבוצה גדולה מאוד בעלת פוטנציאל לקבלת לקוחות רבים  אתם בבעייה.

בקבוצה משלו ניר יכול לייעץ לאחרים כמנהל מומחה. שוב, נחזור על עיקרון מאוד מאוד חשוב בפרסום ושיווק: לא להפגיז את הקבוצה בפרסומות של דף האוהדים או פוסטים משעממים. לייצר תכנים מעניינים ובעיקר סיפוריים.

בקבוצה שלו ניר יכול גם להקים אירוע חינמי או סדנה בה הוא מזמין אנשים לבוא ולספר את הסיפור שלהם ולהכיר אנשים אחרים הסובלים מאותה בעייה.  מומלץ אגב שהסדנה לא תהיה סדנה שיווקית מדי המלווה בהרצאה ארוכה, אלא בעיקר סדנה אינטרקטיבית. אנשים אוהבים לדבר,  לספר על המצוקה שלהם. כדי  לניר לפני הכל לרכוש את אמונם לפני שהוא מספר להם בהתרגשות על כל אותם הרעיונות של איך הוא יכול לעזור להם, קודם כל כדאי לו להקשיב להם. רק אחר כך, בסוף הסדנה ליזום שאלות ותשובות ולתת מידע על פיברומיאלגיה ושיטת הטיפול ואיך אפשר לעזור באמצעות הטיפול לסובלים.

מכל לקוח או חבר שמגיע לסדנה ניתן לבקש אחר כך חברות בפייס, לומר כמה מילים חמות, לשאול לשלומו ורק אז לבקש ממנו לעשות לייק לעמוד האוהדים.

איך מביאים אנשים להקליק על "אהבתי" לעמוד האוהדים

שאלת מיליון הדולר. רובם הגדול של אנשי המקצוע מבקשים טובות ולייקים מחברים או מצטרפים לקבוצות חילופי לייקים סטייל תאהב אותי אז אסכים לאהוב אותך חזרה.

לשיטה הזו יש יתרונות וחסרונות.

יתרונות השיטה

  1. הבאת כמות אוהדים לא מבוטלת לעמוד האוהדים שלכם, כשאנשים יכנסו לעמוד האוהדים שלכם ויראו שם משהו כמו 5000 אוהדים שאהבו את הדף, יש סיכוי יותר גדול שיגלו בעמוד שלכם עניין. שיטת העדר פועלת פה ומייצרת אפקט יפה.
  2. ככל שתגיעו ליותר אנשים שיעשו לכם לייק, כך יש גם סיכוי שתגיעו ללקוחות פוטנציאליים, כשאחד מחברי קבוצת חילופי הלייקים יעשה לכם לייק ובמקרה יש לו חבר הסובל מפיברומיאלגיה, יש סיכוי טוב שכשהוא יראה את עמוד האוהדים של ניר בפרופיל של חברו הוא יתעניין בו מאוד.

אבל לשיטה הזו יש גם כמה חסרונות

  1. יש סיכוי שלניר עשוי לצאת שם של ספאמר שיש לו חסך בלקוחות ולא של בעל מקצוע ותיק מוערך שמגיעים אליו מפה לאוזן. כשחבריו לקבוצות הפיברומיאלגיה יראו שהוא מתחנן ללייקים, זה לא ממש יעשה טוב לתדמית שלו כבעל מקצוע מוערך ומקצועי בעל לקוחות רבים.
  2. רוב האנשים שיעשו לו לייק בקבוצת חילופי הלייקים, אינם קהל היעד שלו. רובם אינם סובלים מפיברומיאלגיה ולא יקראו את הפוסטים שלו. חלקם אף יוריד את הלייק בשלב מסויים כשהפרסום יציק לו יותר מדי.

אני אישית לא אוהבת את שיטת חילופי הלייקים, אבל בהחלט מבינה שלעיתים נזקקים לה כשרוצים כמות גדולה של אוהדים. בקיצור, הפעם אין לי דעה נחרצת - לשיקולכם.

אז איך עוד אני יכול להגיע אל קהל היעד שלי?

נחזור שוב על מה שכתבנו קודם

  1. לרכוש את אמונם של אנשים להם מייעץ בעל המקצוע בקבוצה, ואז רק אחרי תקופה שבה רכש לעצמו שם של מי שמייעץ חינם, מזדהה עם הכאב ובאמת רוצה לעזור לבקש ממנהלי הקבוצות לפרסם את עמוד האוהדים שלו.
  2. ברטרים: להציע כמה טיפולים חינם, ואז לבקש מהלקוחות להמליץ עליו בקבוצות. סביר להניח שלקוחות שסובלים מפיברומיאלגיה חברם ברוב הקבוצות הקשורות לנושא. אפשר לבקש מהם להמליץ עליו בכל הקבוצות. מספיק ששני אנשים ממליצים עלייך בכל הקבוצות כדי שתהפוך בעיני חברי הקבוצות לבעל מקצוע הגון ומומלץ.
  3. להוסיף בקבוצה שהקמנו ואנחנו מנהלים פוסט נעוץ עם בקשה להקלקה על עמוד אהודים וסימון אהבתי.
  4. לחבור לאנשי מקצוע אחרים הנותנים שירות בתחום. לאו דווקא עם מטפלים בשיטה של ניר, אבל ניתן להתחבר לאנשי מקצוע בקבוצות העוסקות ברפואה ולמצוא את אלו שעוסקים בפיברומיאלגיה ולבקש מהם הפניות ולהבטיח בתמורה הפניות חוזרות.
  5. כתיבת מאמרים בשוונג ובאתרים אחרים  גם היא יכולה לעזור. (שוב נזכיר, כדאי לכתוב סיפורים מעניינים ולא להרצות על דברים שאנשים לא מבינים בהם). בסוף המאמר לעשות קישורים לעמוד האוהדים והאתר. מה שיכול להעלות גם את הדירוג בגוגל.
  6. לינקאדין היא גם מקום נהדר לפרסום. בעצם היא ה - מקום לייצר תכנים בנושאים מקצועיים, לבקש לייקים לעמודי אוהדים ופרסום האתר המקצןעי, להכיר אנשי מקצוע חדשים ולשתף עמם פעולה ולקבל ולתת הפניות.
  7. סרט וידאו: נניח ולניר שלנו יש מטופלת מאוד מרוצה.  למעשה היא כל כך אסירת תודה לו על כך שעזר לה להפסיק את הסבל והכאבים, או שהסכים לתת לה כמה טיפולי חינם, שמקנן אצלה צורך לעשות עבורו חזרה, ומוכנה לספר את סיפורה בסרטון קצר אותו יכול ניר להעלות לעמוד האוהדים ולאחר קבלת רשות ממנהלי הקבוצות, גם לשם. זיכרו – לסירטוני וידאו יש אימפקט עצום בפייסבוק. יותר מלמילה הכתובה, והם מביאים המון צפיות. את הסרטון באישור המטופלת כמובן, ניתן להעלות ליו טיוב. ניתן להוסיף סרטונים אחרים באישור מטופלים, סרטון למשל מראה בזמן אמת את שיטת הטיפול היייחודית של ניר לסובלים מפיברומיאלגיה.

נכון, אתם מנידים בראשכם עכשיו. זה המון  עבודה. המון המון עבודה. אבל זיכרו, העבודה הקשה היא רק בהתחלה, כדי שיכירו אתכם ותרכשו לעצמכם שם של אנשי מקצוע הגונים, ישרים ומומלצים ולא של ספאמרים. אחר כך תוכלו אמנם להמשיך לייעץ, לפרסם פוסטים ולכתוב, אבל ברגע שתעלו על הגל ולפחות עשרה לקוחות החברים בקבוצות שלכם, אסירי תודה לכם לנצח, עבודתכם כמשווקים תלך עם הזמן ותעשה קלה יותר ויותר.

 הפייסבוק הוא אמנם כלי חשוב לשיווק, למרות שעושה לנו את המוות כשאנחנו רוצים לפרסם חינם, אבל יש כלים נוספים. החזק שבינהם וחלומו הרטוב של כל איש מקצוע: להגיע לדף הראשון בגוגל ואם אפשר בבקשה לראשון בתוצאות החיפוש. איך עושים את זה?

זהו. הגענו לסוף, ועדיין היד נטויה. יש עוד המון רעיונות. מבטיחה לכתוב לכם עליהם בפוסטים הבאים.

בהצלחה לכולכם. מבטיחה לכם שאם תעבדו היטב ותקדישו לפחות שעה ביום לשיווק העסק או המקצוע שלכם, בהחלט תשאו פרי ותראו ברכה בעמלכם. בהצלחה.

 

מאמרים נוספים...