מה בין Cupcake לשיווק העסק שלך?

בתאריך 1 יולי, 2017

מי מכן שמתעסקת באפייה, או שיצא לה לפחות פעם אחת בחייה לאפות - יודעת, מכירה ומודעת לחשיבות המתכון, וכמה שהוא יותר מומלץ - יותר טוב. אי אפשר להתחיל לעבוד בלי מתכון. כלומר, אפשר - אבל בשביל זה את צריכה להיות מספיק מנוסה כדי שתוכלי להמציא אחד משלך וזה נושא אחר לגמרי :)

מה בין Cupcake לשיווק העסק שלך?

👈 מתכון מנצח גורף מחמאות!  
מי מכן שמתעסקת באפייה, או שיצא לה לפחות פעם אחת בחייה לאפות - יודעת, מכירה ומודעת לחשיבות המתכון, וכמה שהוא יותר מומלץ - יותר טוב.

אי אפשר להתחיל לעבוד בלי מתכון. כלומר, אפשר - אבל בשביל זה את צריכה להיות מספיק מנוסה כדי שתוכלי להמציא אחד משלך וזה נושא אחר לגמרי :)

אבל מה קורה כשאין מתכון? או שהיה לנו, אבל הוא בדיוק נעלם? אנחנו מתחילות להתעצבן, לעשות קצת שטויות, לזייף בכמויות ("נראה לי שהיה כתוב...") ואפילו בזמני האפייה. ואז, כשהעוגה יוצאת מהתנור, אנחנו תוהות מה לא עשינו בסדר... למה היא צנחה? למה היא קשה? למה היא רכה? למה היא התבקעה? למה ולמה ולמה? ובעצם למה לא עבדנו עם מתכון? למה לא עשינו הכל כדי שתהיה לנו מטרה מוחשית מול העיניים?

האם ציפינו, שאם נזכור חלק מהתהליך ונמציא את החלק השני- בהכרח יצא משהו טוב? לא תמיד. 
אותו הדבר בעסק, שימו לכן תמיד מטרה מול העיניים. יש לכן סדנת שווק? רשמו לכן את המטרה שלה, מה חשוב לכן לייצא החוצה? מה ייצא ללקוח מהמוצר שלכן?

כבר יש סדנה או קורס באופק? מעולה, פרטו אותו לחלקים, מה יהיה בכל אחד מהמפגשים, כמה שעות יערך כל מפגש? מה העלות שלו? איפה נפגשים? האם יש סוד מתוק שאני רוצה לדעת בתור לקוחה? האם אקבל משהו נוסף שעדין לא ברור לי מהו, ואני אופתע? (לדוגמה מרשמלו בתוך סופלה) ספרי לי על זה, על הכל! תני לי את המתכון הכי טוב, מפורט והכי פשוט שלך. עזבי את הגרמים בצד, דברי איתי בכוסות מדידה, תהי פשוטה וברורה. 

 

👈 יצירתיות, צבעוניות וייחודיות 
מה שווה ה-Cupcake כשהוא עירום? הצבעוניות שבו, הקרם המיוחד, הטעמים שקשה למצוא - כל אלה הופכים אותו לייחודי ומקורי. מעט צבע מאכל ג'ל, סוכריות מיוחדות ואפילו אבקת נוצצים יעשו את הכל ההבדל. השאירי את הבנליות, המוכר והידוע בצד ותני ליצירתיות שבך לפרוץ החוצה.

לא תמיד קל למצוא את ההשראה, אני יודעת - כנסי לאינסטגרם, לפינטרסט או לאתרי תמונות ברשת, חפשי רעיונות לעיצוב העוגה שלך, חפשי רעיונות שיקפיצו את העוגה הפשוטה הזו - והתוכן שלך יהיה שונה. קחי את מה שראית, את מה שעורר בך השראה ובני ממנו משהו משלך, זה יכול להיות סוכריות אחרות, קרם שונה או אפילו שילוב של שני צבעים בזילוף - העיקר שמי שתהיה שם זו את, ולא מישהי אחרת.

וכמובן, אותו דבר בעסק - אל תנסי להעתיק מאחרות, רואים את זה מיד. קחי מהן השראה וצרי את העולם השיווקי שלך. את אוהבת את הצבעים שלה? חפשי גוונים אחרים, את אוהבת את התמונות שבהן היא משתמשת? קחי את הנקודות החשובות שעולות מהן וצרי לעצמך מאגר תמונות חדש. את מתחברת לסגנון הכתיבה שלה? בדקי מה בדיוק עושה לך את זה כשאת קוראת אותה ונסי לפתח את הסגנון הייחודי שלך. אבל תעשי! תהי מיוחדת! תהי צבעונית! אל תפחדי שיסתכלו עליך בעין שונה, מקסימום - תהי מודל לחיקוי, לא יוכלו להוריד ממך את העיניים, הוויזואליות כל כך קשה בעולם הדיגיטלי - צרי לך שפה משך עצמך, אבל כזו שתגרום לי לעצור את הכל ולשאול "וואוו!!! איך מכינים את הדבר המהמם הזה?" כלומר, "וואו! מי זו ואיך אני מגיעה לסדנה שלה?" 

 

👈 אריזה שיווקית
 אפית את ה-Cupcake המושלם, עיצבת אותו, קישטת אותו, הוא אפילו יצא כ-זה טעים, אבל מה כל זה שווה אם לא תצליחי לעטוף אותו באריזה המושלמת? אם הוא לא יונח במארז מפתה, שקוף, עם שרוכים צבעוניים ונצנצים בפנים? האריזה השיווקית לא פחות חשובה מהתוכן עצמו. מה לעשות... אנחנו קונים עם חוש הריח והראיה, אם זה לא עבר את מבחן המסך שלנו - כנראה שנשאיר את זה בצד. במקביל בעסקים, יש לך שירות מפוצץ? או אולי מוצר שקיבלת עליו המון מחמאות? תפארי אותו, תדברי עליו, תצבעי אותו, תציגי אותו בדיוק כפי שהוא צריך להראות - אם זה שירות, אפשר לדאוג לדף נחיתה או אתר שיראה מעולה וימשוך את העין, אם מדובר במוצר - אפשר לחשוב על עטיפה ייחודית, על קופסה מגניבה, על נייר עטיפה שיעשה את כל העבודה. תדמייני שאת יושבת במסעדה ומגישים לך צ'יפס בקערה לבנה, לעומת זאת מוגש לך צ'יפס במחבת קטנה על נייר עיתון מקומט? אני יודעת, כבר בא לך לטרוף אותו.

זה בדיוק זה. לגרום למישהו לרצות משהו שהוא אפילו לא יודע איך הטעם שלו, מה היתרונות שלו ולמה הוא יועיל לו - קודם כל שירצה לגשת אליו, לגעת בו, להתעניין בו - ופה נכנסת כל תורת האריזה השיווקית. תהיו מקוריים! 

 

👈 מאיפה לשאוב רעיונות? איך אדע מה הלקוח שלי אוהב?
ניסוי וטעייה, קודם כל. נסי לשווק את המוצרים והשירותים שלך במגוון דרכים, זו שתקלע לכמה שיותר, זו שתמשוך את מרב המחמאות - היא זו שאת צריכה ללכת בה.

את יכולה גם לחפש השראה, כרגיל, ברשת ולהתייעץ עם קולגות בתחום, כבר אמרנו שאין דבר כזה מתחרים נכון? :) 
ואם את עדין לא בטוחה בעצמך - אני ממליצה לך להצטרף לקבוצת מאסטרמיינד שתמקד אותך ותעניק לך השראה לכתוב, רעיונות ומחשבות להמשך. אין לך מושג כמה זה עוזר! 

 

בהצלחה! :)

מאמרים נוספים...