כמה עולה לעצב אפליקציה?

מאת ITAY ALON
בתאריך 8 יוני, 2017

אז יש לכם רעיון גדול והגעתם לשלב שבו אתם מעוניינים לדעת מכמה כסף תצטרכו להיפרד בשביל לקבל את העיצוב המושלם לאפליקציה שלכם?, אתם במקום הנכון. התשובה לשאלה שלכם אינה שחור ולבן, ואתם לא תצאו מכאן עם מחיר מדויק על השקל, אבל יהיה לכם מושג די ברור מה לבקש, מה התמורה שתקבלו וכמה נהוג לשלם עבור מה שאתם מבקשים.

כמה עולה לעצב אפליקציה?

אז יש לכם רעיון גדול והגעתם לשלב שבו אתם מעוניינים לדעת מכמה כסף תצטרכו להיפרד בשביל לקבל את העיצוב המושלם לאפליקציה שלכם?, אתם במקום הנכון.

התשובה לשאלה שלכם אינה שחור ולבן, ואתם לא תצאו מכאן עם מחיר מדויק על השקל, אבל יהיה לכם מושג די ברור מה לבקש, מה התמורה שתקבלו וכמה נהוג לשלם עבור מה שאתם מבקשים.

 

ניסיון וכישרון

חפשו מעצבים המתמחים ב- UI UX, שיש להם ניסיון והם ממוקדים בעיצוב אפליקציות. וודאו שאתם רואים עבודות חיות (בחנויות) שתוכלו להבחין ולהתחבר לראש של המעצב ברמת ממשק המשתמש, חווית המשתמש ואימלפמנטציה של העיצוב באפליקציה - אני רואה את אחריות המעצב לנצח על כל התזמורת הזו ולהוציא מוצר מצוין. בשלבים האלו מבחינתי מעצב מנצח הוא גם איש מוצר.

 

מחיר

חשוב שתפנימו שלמחיר הזול ביותר אין בהכרח את הערך הטוב ביותר וברוב המקרים זה אף הפוך. כמו בכל שוק - התחרות כאן היא קשה ומעצבי UI UX נאלצים להוזיל את השירות שלהם כדי לעמוד בתחרות. הוזלת השירותים לרוב, פוגמת בהוליסטיות של השירות שמעצבים מוכשרים יכולים לספק לכם. אל תחפשו מחיר זול לעבודה הזו, חפשו את המחיר שסביר בשבילכם וודאו שאתם מקבלים את התמורה המלאה.

 

מה העיצוב כולל?

משימת הנראות כוללת בתוכה לא מעט אלמנטים, אתם לא חייבים לבקש את כולם אבל תדעו מראש מה אתם מקבלים ומה לא:

עיצוב ברנדינג לאפליקציה: עיצוב אייקון/ לוגו/ גריד/ צבעוניות/ שימוש בפונטים מותאמים למובייל (חינמי)

עיצוב מסכים: הכלת העיצוב על כלל מסכי האפליקציה כולל מקרים ותגובות (פופ-אפים/ פושים/כפתורים במצבים שונים)

מסמך הערות והגדרות מיקרו אינטראקציות: מסמך המתאר תנועה וחוקיות של אלמנטים חוזרים או מיוחדים באפליקציה. זהו מסמך הדרכה פשוט עם לינקים לדוגמאות מתאימות של איך אתם רוצים שאלמנטים מסוימים יתנהגו כשמבצעים עליהם פעולה מסויימת (כגון: כפתורים/ כרטיסיות/ מעבר בין תפריטי משנה/ היררכיה של תפריטים/ חיווי פעולות מול שרת ועוד...)

ביקורת ובדיקת דיבאגינג עיצובי והתנהגותי: האדם הראשון הטוב ביותר לבחון את התוצאה שנתקבלה לאחר הפיתוח הוא המעצב/ת שבחרתם למשימה. אני תמיד ממליץ לקנות בנק של כמה שעות בודדות ולתת למי שעיצב ותכנן את איך שהאפליקציה שלכם תתנהג, לבחון האם לזה התכוון המשורר.

 

כמה שאלות שמשפיעות על התמחור:

האם אני רוצה שהמעצב/ת יחתוך את העיצובים כהכנה לפיתוח?

בפיתוח נייטיב בעיקר, לכל מערכת הפעלה יש בין 4-5 גדלים בסיסיים המכסים את כלל מכשירי הקצה, חשוב להבין שאם המעצב/ת לא מבצע את המשימה הזו - זה אומר שמישהו אחר צריך לבצע אותה. מעצבים טובים יודעים לבצע את ההמרה ולהעביר את הקבצים בצורה אופטימאלית לסביבת הפיתוח.

האם העיצוב מיועד לפיתוח היברידי או נייטיב?

לפיתוח היברידי יש צורך בסט עיצוב אחד ויחיד בדרך כלל המותאם לאחר מכן ע"י צוות הפיתוח לכל מכשירי הקצה, לפיתוח נייטיב יש לייצר שני סטים של עיצובים (בדרך כלל אנדרואיד ו - IOS), מה שמוסיף שעות עבודה.

 

אינטגרציה עם המפתחים

אם בחרתם מעצב/ת שאינו מכיר את חברת הפיתוח, אני ממליץ לכם לקנות בנק של עד 5 שעות במידה ויהיה צורך לאינטגרציה בין המעצב/ת למפתחים. תמיד יש משהו שנשכח מאחור, שאלות שיש לשאול וקבצים שחסרים לביצוע.

 

תכל'ס, המחיר!

לשעת עבודה של מעצבי UI UX יש מנעד רחב של מחירים. המחיר תלוי בניסיון, בידע ובמקצועיות שאתם מקבלים. מעצב שד עם ניסיון אולי יהיה יקר בשעות העבודה, אבל יספק לכם את העבודה בחצי מהזמן שתקבלו אצל מעצבים אחרים - זהו שיקול שאתם חייבים לשים במסגרת זמן.

עלות שעות העבודה נעות בין 150 שח לשעה ל 300 שח לשעה ואף יותר.

בגדול, מחיר לאפליקציה מורכבת שיש בה בין 35-50 מסכים וכוללת את כל הסעיפים שהזכרתי קודם יכול לנוע בין 15,000ש"ח ל 40,000 ש"ח בפרק זמן של שלשה שבועות עבודה מאומצת של מומחה UI לאפליקציות.

אל תשכחו שהמחיר מושפע מגורמים רבים כגון בשלות האפיון/ אינטגרציה עם צוות הפיתוח/ איכות המעצב ומידת הניסיון וההבנה שלו בחווית משתמש וממשקי משתמש/ חופש הפעולה שיש לו ועוד…

 

לסיום: כפי שכתבתי בתחילת הפוסט, מחיר אפליקציה זה לא עניין חד חד ערכי. אי אפשר לתמחר אפליקציה על פי כמות מסכים אלא רק לאחר הבנת הקונספט הכללי והמשימה הנדרשת. תמצאו מעצב מצויין ותנו לו לקחת אתכם לאן שאתם צריכים.

 

אשמח לענות לכם על כל שאלה ולהדריך אתכם בתהליך.

 איתי אלון
http://www.itayalon.com
daddoo2005@gmail.com

 

כמה עולה לעצב אפליקציה?
מאמרים נוספים...