איך מקבלים רישיון עסק?

בתאריך 2 מרץ, 2017

פתיחת עסק היא ללא ספק תהליך מרגש, אולם הוא טומן בחובו ביצוע משימות רבות לצורך התהליך מבחינה בירוקרטית. אז אם החלטתם לפתוח עסק חדש ולהיכנס לזירה העסקית, עליכם להכיר היטב את התהליך ולבצע אותו שלב שלב עד תומו. כיום, הנתונים מראים בפועל כי כשליש מבעלי עסקים אשר אמורים להוציא רישיון עסק אינם מבצעים זאת בפועל, מכיוון שהם לא מודעים לכך ובסופו של דבר הם יכולים לקבל קנסות גבוהים, צו סגירה ואפילו לסכן את הציבור במידה והם פועלים שלא על פי כללי הבטיחות המוגדרים בחוק.

איך מקבלים רישיון עסק?

מי צריך להחזיק ברישיון עסק?

כל מי שמחזיק ברשותו חנות ציבורית, רוב הסיכוי כי הוא זקוק להחזיק ברישיון עסק, אולם יש יוצא מן הכלל ולכן כדאי להתעדכן באתר של רישוי העסקים על מנת לבחון האם העסק שלכם זקוק לרישיון עסק. ניקח לדוגמא – עסקי הובלות של חומרים מסוימים, מסעדות, חברות הסעות וכו',  דורשים החזקה של רישיון עסק. לעומת זאת, חנות פרחים למשל או חנות רהיטים, רוב הסיכוי שהם אינם זקוקים להחזיק ברישיון עסק. רוב חנויות המזון השונות חייבות להחזיק ברישיון עסק, בין אם אלו מסעדות, מזון מהיר, אחסנת מזון וכו', מחויבים על פי החוק לעמוד בתנאים מסוימים וכמובן להחזיק ברישיון עסק בכפוף לחוק.

תפקידו של רישיון עסק

תפקידו של רישיון עסק בראש ובראשונה לשמור על בריאות הציבור ולהבטיח כי בעלי העסק דאגו להסדיר את כל האמצעים המתאימים לתקינותו של העסק ובטיחותו לעובדים ולמבקרים בו. את רישיון העסק מקבלים על ידי רישוי עסקים אשר בוחנים כי המקום אכן עומד בכל סעיפי החוק והוא אכן בטיחותי. ישנם 4 אפשרויות לקבלת רישיון עסק: רישיון עסק הניתן צמיתות, רישיון תקופתי לתקופה מסוימת, רישיון זמני הניתן לשנה עבור עסקים עונתיים, היתר זמני להקמת עסק שבה בוחנים את פעילות העסק והוא ניתן לתקופה שאינה עולה על שנה.

על מנת לעבור את התהליך בצורה מסודרת, כדאי להתעדכן באתר של רישוי עסקים ולקבל את כל המידע הנחוץ לצורך השלמת התהליך וקבלת הרישיון.

איך מקבלים רישיון עסק?
מאמרים נוספים...