לצלם ולשמור: 7 הטיפים שיעזרו להפוך את חשבון האינסטגרם שלך לדבר הלוהט הבא

בתאריך 12 פברואר, 2017

אם לא חיית בתחנת חלל בחצי העשור האחרון, אתה כנראה לא צריך שנסביר לך מה זה אינסטגרם ואיזה כוח יש לו. גם בטח מיותר להגיד שקהל היעד שלך מעביר שם המון שעות מדי יום וחשוב שייראה את המיטב של העסק שלך, אבל איך מקדמים עמוד אינסטגרם? הנה 7 טיפים מרכזיים שחשוב שתכיר

לצלם ולשמור: 7 הטיפים שיעזרו להפוך את חשבון האינסטגרם שלך לדבר הלוהט הבא

אם לא חיית בתחנת חלל בחצי העשור האחרון, אתה כנראה לא צריך שנסביר לך מה זה אינסטגרם ואיזה כוח יש לו. גם בטח מיותר להגיד שקהל היעד שלך מעביר שם המון שעות מדי יום וחשוב שייראה את המיטב של העסק שלך, אבל איך מקדמים עמוד אינסטגרם? הינה 7 טיפים מרכזיים שחשוב שתכיר:

1. הבהלה לזהב

כשאנחנו שומעים את אחת מהמילים: פרס, חינם, מתנה, זוכה – משהו בנו מתעורר וגורם לנו להתנהג כנערה שנתקלה בגופייה משומשת של ג'סטין ביבר – ואת זה אומרים גם פסיכולוגים מומחים ואשפי שיווק מהגדולים בעולם (עם שינוי קל בניסוח). רוצה להגביר את המעורבות בחשבון האינסטגרם העסקי שלך? צור תחרות מדליקה ופשוטה – עם כמה שפחות טקסט וכמה שיותר פרסים שווים.

שיווק באינטרנט באמצעות אינסטגרם קל מאוד לעקוב אחרי תחרויות – פשוט צור האשטאג ייחודי, שאף אחד לא ישתמש בו מלבדך. משהו כמו: Shtik_ultimate_prize# ובקש מאנשים לתייג באמצעותו את התמונות שלהם. 

אתה יכול להזמין את הגולשים לשתף תמונות מצחיקות, צילום של המוצר שלך במקומות אקזוטיים, לחלוק רגע מרגש או כל פעילות אחרת שמשלבת אמצעים ויזואליים.

34021c59babac018f449fb47219ac707

2. צמא להשראה

לכולנו יש את הדודה הזאת שמשתפת 26 משפטי השראה שהיא מצאה ברשתות החברתיות בכל יום, אבל היא לא היחידה. כולנו מחפשים באיזשהו מקום השראה ברשתות החברתיות, ובייחוד כשאנחנו גולשים בפלטפורמה של מדיה ויזואלית כמו אינסטגרם. 

אז איך תספק לקהל שלך את ההשראה שהם צריכים? זה יכול להיות באמצעות תמונה עם ציטוט שמדבר לרבים מאיתנו, יצירה או פרויקט שאתה גאה בו במיוחד, טיפ שימושי שקשור לתחום העיסוק שלך או אפילו מסר סמוי שיפעיל את התת-מודע שלנו ללא ידיעתנו. הינה דוגמא לעמוד שעושה את זה מצוין: 

insta2

3. הכול עניין של טיימינג 

מתי אתה שולף את הטלפון וגולש באינסטגרם? אם אתה כמו רוב האנשים, אתה כנראה עושה את זה בשעות הערב כשאתה חוזר מהעבודה, או בבוקר כשאתה בדרך אליה. אלו השעות שבהן כדאי לך גם לפרסם באינסטגרם כדי שכמה שיותר גולשים ייחשפו לתכנים שלך.

על פי מחקר שנערך בנושא לא מומלץ לפרסם בסוף השבוע, כי אז אנחנו נזכרים שיש חיים מחוץ לרשת וזונחים מעט את האינסטגרם, ועדיף להימנע גם מלפרסם ביום ראשון במהלך היום – ככל הנראה גם החזרה לטירוף של העבודה דורש מאיתנו תשומת לב שמונעת מאיתנו לשלוח את היד לסמארטפון במהלך היום. ומתי כן? בכל יום חול בין 7 ל-9 בבוקר ובין 5 ל-10 בערב.

insta3

רוצה להביא את השטיק שישיג לך חשיפה מטורפת באינסטגרם? HTTPS://WWW.SHTIK.CO.IL/INSTAGRAM

4. יין ויאנג

מהיר, קצר ולעניין – אלו שלושת הערכים החשובים ביותר של אינסטגרם. אנו סורקים מאות תמונות ביום ומשתעממים בקלות. לכן חשוב שתשתדל לשמור על הפרופיל שלך מעניין ורלוונטי ולברוח כמו מאש מבנליות ותבניתיות. מה זה אומר? אל תעלה בכל יום תמונה של מוצר אחר שאתה מוכר כמו בלוח מודעות, אלא נסה לגוון וליצור מארג של תמונות מההווי בעסק שלך, תמונות עם סיפור מצחיק מאחוריהן, הכנות לאירוע גדול או ברכות לחגים.

כולנו אוהבים לראות תמונות שמספרות סיפור, והן שיגרמו לגולשים לעקוב אחרי העסק שלך ולצפות לתכנים נוספים ממנו. אף אחד לא ירצה לעקוב אחרי דף שרק מפציץ אותו בחומרים שיווקיים, בטח שלא בפלטפורמה שסובבת כולה סביב יצירה ונראות.

insta4

5. קורא המחשבות

כשאתה חושב איך לקדם עמוד אינסטגרם אתה מוכרח להיכנס לראש של הלקוחות שלך, לא רק כשאתה חושב על התכנים, אלא גם לאחר הפרסום. לאחר שפרסמת תמונה חשוב ליצור #האשטאגים רלוונטיים, תוך מחשבה על מה שהלקוח הפוטנציאלי שלך היה מחפש. אינסטגרם מאפשר לנו להשתמש בעד 30 האשטאגים בכל פעם, אז חשוב ליצור רשימה ממוקדת של אלו עם ההסתברות הגבוהה ביותר לחיפוש. חשוב גם לפרסם אותם קרוב ככל שניתן למועד הפרסום, כך שהאלגוריתם של אינסטגרם יידע להציג את הפוסט שלך בראש הרשימה.

שובר את הראש למציאת ההאשטאג הנכון? נסה להיעזר בכלי הזה.

אמנם הוא תומך באנגלית בלבד, אך הוא יעזור לך לפתוח את הראש לנושאים נוספים שלא בהכרח תחשוב עליהם בעצמך.

insta5

6. חשוב להיות בתנועה

כל המחקרים האחרונים מראים את אותו הדבר – הווידאו הוא כלי השיווק היעיל והחזק ביותר כיום. כולנו מעדיפים אותו על פני תמונה סטטית ובכירים בפייסבוק כבר מבטיחים כי בעתיד הוא ישלוט כמעט לחלוטין ברשתות הגדולות. אינסטגרם מקציבה לנו עד 60 שניות לסרטון וחשוב להפיק מהן את המיטב. אלו הדברים שחשוב לקחת בחשבון כדי ליצור סרטון מפציץ: 

א. רובנו צופים בסרטונים ללא קול – לכן חשוב להעביר את המסר גם ללא מילים, או להוסיף כתוביות במידת הצורך.

ב. כולנו מחפשים ערך מוסף – נסה להפתיע, ללמד משהו חדש, לספר סיפור או לדבר אל הרגש.

ג. אין לנו סבלנות – נכון, יש לכם 60 שניות, אבל מחקרים מראים שרובנו לא נראה יותר מ-30. נסה להעביר מסר ממוקד ומעניין ככל שניתן.

insta6

7. משחק דו כיווני

סוד ההצלחה של אינסגרם ופייסבוק טמון בעובדה שהן מייצרות עבורנו מצג שווא לפיו לנו חיים ושאנחנו מוקפים בחברים. כאן חשוב שתבין שאתה לא מתפקד כגוף רשמי שמוציא הודעות לציבור ובכך משלים את עבודתו. כדי לתחזק חשבון פעיל ומוצלח כדאי להתחבר אליו כמה פעמים ביום, "לאהוב" פוסטים של העוקבים שלך, להגיב, לגלות מעורבות וחשוב מכל – לעקוב אחרי העוקבים שלך בחזרה. 

לא היית רוצה להיות בקשר חד צדדי ונטול אהבה נכון? כך גם הלקוחות שלך שמשוועים ללייק על התמונה האחרונה שלהם בבגד ים.

insta7

בשורה התחתונה: באינסטגרם, כמו בכל פלטפורמה יצירתית, אין נוסחת קסם שתוביל אותך להצלחה. הטיפים האלו יעזרו לך להעיף את העסק שלך קדימה, אבל כדי לתת לו את הבוסט המשמעותי ביותר אתה חייב למתוח את שרירי הקריאייטיב שלך ולצאת למתקפה יצירתית, מחדשת ומפתיעה. צריך עזרה? שטיק תמיד כאן בשבילך.

מאמרים נוספים...