4 טיפים חשובים להטמעה מוצלחת של מערכת CRM

בתאריך 13 יולי, 2016

מערכת לניהול קשרי לקוחות CRM מאפשרת לארגון לנהל בצורה אפקטיבית את פעילויות השיווק והמכירה שלו. המערכת הינה מכפלת כח להבאת לקוחות חדשים ולשימור הקיימים. מערכת CRM יכולה לשפר את התוצאות העסקיות של הארגון בעשרות אחוזים!

4 טיפים חשובים להטמעה מוצלחת של מערכת CRM

יש הרבה אלטרנטיבות של תוכנות וספקים בתחום ה CRM.
איך מגיעים לתוצאה האופטימלית ובמינימום זמן?
לשם כך הכנו מספר נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון כאשר מטמיעים מערכת CRM בארגון:

  1. ניתוח הצרכים וקביעת היעדים -

    ראשית יש לערוך רשימה של הבעיות שאתם מתמודדים איתן כעת - מה הכי כואב לכם? בנוסף, הכינו רשימה של דברים נוספים שהייתם רוצים שהמערכת תעשה. הכינו את הרשימה באקסל ולא בוורד על מנת שניתן יהיה להוסיף עלויות ולנהל את התכולה של המערכת בקלות.

    העזרו במקצוען בעל נסיון בתחום - ידע יכול לשפר את התוצאות ולקצר את התהליכים. סדרו את הרשימה בסדר יורד מהפריט בעל החשיבות הגבוהה ביותר לפריט בעל החשיבות הנמוכה ביותר.
     
  2. התחילו בתכולה מינימלית -

    זכרו את עקרון 80% / 20% - אם נטפל ב 20% מהבעיות הכואבות לנו ביותר, נשפר את התוצאות ב 80%. טיפול ביתר 80% מהבעיות הכואבות לנו פחות ישפר את התוצאות ב 20% בלבד. לא זו בלבד, עלות הפרויקט מתחלקת באופן שווה, כך שפתרון הבעיות הפחות חשובות עולה לנו 80% מעלות הפרויקט!
     
  3. עבודה בשלבים -

    בהמשך לטיפ הקודם - מומלץ לשמור על ההשקעה שלכם ולהתחיל בקטן. אחרי שתלמדו מה נכון ביותר עבורכם על בסיס המערכת החדשה, תדעו היכן הכי כדאי להשקיע בהמשך. בנוסף, כיוון שהפרויקט קטן יותר, תהליכי האישור מהירים יותר ואפשר להנות מפירות המערכת מוקדם יותר.
     
  4. בחירת ספק -

    הספק הוא מרכיב חשוב ביותר בהצלחת הפרויקט. בחרו ספק בעל נסיון עם היסטוריה של הצלחות, אשר עתיד ללוות אתכם לכל אורך הדרך.

    ספק טוב צריך ללמוד את העסק שלכם בצורה יסודית על מנת שההתאמות שביקשתם ישרתו את מטרותיכם. שימו לב שהספק שלכם אכן מבין את המונחים העסקיים ואת התהליכים בתוך הארגון שלכם.

כמובן שישנם עוד הרבה טיפים אולם בחרתי להתייחס לחשובים ביותר, אלו שיכולים לעשות הבדל דרסטי לטובה בעת ישום מערכת CRM.

 

 

מאמרים נוספים...