כל מערכות מידע של העסק תחת תוכנה אחת ERP

בתאריך 13 אפריל, 2016

היתרון של ניהול מערכות מידע נכון בעסק , הוא חלק חשוב בהצלחת העסק. משיווק עד למכירה , ניהול רכש בדרך חכמה ויעילה , ניהול כספים עם ממשקים ובקרות. ניהול מערכות מידע נכון נותן לבעל העסק תמונה נכונה בכל מצב נתון שתוצאה לכך קבלת החלטות נכונות על בסיס נתונים מידיים וזמינים לכל המעוניין כמובן ע"י נתינת הרשאות נכונות.

כל מערכות מידע של העסק תחת תוכנה אחת ERP

שלום רב

אני מנהלת פרוייקטים להטמעת תוכנה למעלה מעשר שנים.

עבדתי עם מספר רב של חברות בתחומים שונים והדבר איפשר לי גיוון רב של חברות מחברות טבע לחברות אריזה ,מיכשור רפואי, מוסכים,

כל תחילת פרוייקט אני מתרגשת מחדש מהאתגר מהאנשים השונים שאני פוגשת זה ממש להיות שחקנית כל פעם מחדש,

בחברות הייטק למשל יש את אותם הדמויות עם אותם התפוסים, מנכ"לים בד"כ קשובים ושומרים הבעת פנים של יודעים הכל ויכנסו לפרטי פרטים כיצד איך ולמה.

בחברות מיכשור רפואי פה צריך לעבוד מהר ולא תמיד לתת הסבר על הכל מספיק להם התוצאות.

בחברות לוטק - העניננים נעשים יותר דינמיים עסיסיים הדרישות מהמערכת מידע אם אפשר לעשות הכל גם קפה ולא מעניין איך רק שיהיה מהר וטוב שיוכלו יותר לנוח.

בכל תחילת פרוייקט בתהליך האיפיון והכרת תוכנות קיימות אני לומדת המון על החברה הדרישות התוצרים ובעיקר את האנשים שזה מרתק לכשעצמו, עוד בלמידת העסק בראשי רציים פטרונות חלופיות וטובות שאני כבר רוצה להפתיע ולשמח את בעל העסק.

 התהליכי עבודה נכונים בכל חברה תהליכים דומים רק עם השמת דגש של מודול שונה אני מדברת  על תוכנת PRIORITY

תהליך העבודה :

  • מתחילים עם מחלקת השיווק - במודול שיווק ומכירות יש במערכת את כל הכלים לנהל CRM מפתיחת לידים הפיכתו להיזדמנות מכירה הצעת מחיר וחשבונית מכירה שכל התהליך נעשה בתוכנה אחת וכל נתון נרשם פעם אחד ומשורשר לתעודה הבאה להוספת נתונים רלוונטים, תוך כדי הגדרת הרשאות הודעות אוטומטיות שנישלחות לפי חוקים שמגדירים לפי דרישה. וכמובן דוחות בקרה.
  • מחלקת הרכש - זה עולם ומלואו - ויש תכנון רכש מפתיחת דרישות רכב באופן אוטומטי לפי דרישת הזמנות לקוח ניהול בקרת מחירים עלויות מחירונים וממשקים אוטומטים לעדכון מחירים ומלאי בענפים שונים למשל עולם המוסכים של כולמוביל , קבלת חשבונית ספק ושיוכה להזמנת ותעודת קבלה נכונה תוך כדי בקרה על המחירים ורישום ההוצאה.
  • ניהול מחסנים - עם כל הטכנולוגיה המתקדמת המחסנאים יושבים ליד מחשב ומנהלים הכל בלחיצת כפתור על הברקוד ,
    מקבלים את הזמנות לקוח או ספק ובהתאמה משייכים לתעודוה הרלוונטית שגורעת מהמלאי בהתאמה
  • שירות ואחזקה - מודל חזק במיוחד עם ניהול חוזים והפקת חשבוניות אוטומטיות וכך לא חייבים להתבסס רק על הראש נעשה בצורה אוטומטית. פתיחת קריאות שירות וציוות עובדים תוך כדי שהעלויות ומחיר ללקוח מנוהלת בצורה מבוקרת אוטומטית עם הרשאות הגבלות ותיזכורות וחוקים שמנהלת התוכנה מעצמה.
  • מודול ייצור - מודול מרתק שעושה חייל בהרבה מאוד חברות, הכנת גאנט למוצר מפתיחת פקעות עד אריזתו ותמחיר המוצר המוגמר
  • ניהול משאבי אנוש - חובה בכל חברה הקמת עובדים, מערך לניהול גיוס עובדים עם מעקב דוחות בקרה, ניהול קורסים ,לימודים, העלאות שכר וכו'  יש מקום להמון המון אינפורמציה על כל עובד מעביד
  • מודול שכר - תוכנת השכר הכי מעודכנת וטובה היום בישראל
  • מודול כספים - האחד והיחיד הוא זה שמראה בכל נתון עם העבודה משתלמת ריווחית אם כדאי להתרחב או לא עלנו לפנות לתחום אחר.....
     בכספים ניתן לנהל את כל דוחות הבקרה של העסק לפי חמש מרכזי רווח שונים , ניהול בקרת תקציבים אוטומטית וחכמה, ניהול תזרים מזומנים יומי שיגרום לבעל העסק לחייך כל בוקר או לחלופין לעשות חושבים.

תוכנת PRIORITY תוכנה שניתן לבצע בה פיתוחים להתאמת העסק ותאמינו לי מניסיוני "השמיים הם הגבול" בכל חברה היא לובשת את השימלה שמתאימה.

לסיכום לנהל תהליכי עבודה נכונים בעסק חייבים להיות במערכות מידע נכונים שמאפשרים בקרות והמון ידע על העסק בכל מצב נתון , לא צריך לקבל מידע רק בסוף חודש (שהחולה כבר לא נימצא) הנגישות לנתונים וניהולם נותן לקבל החלטות נכונות בזמן אמת.

טוב לסיום העיקר שניהיה בריאים ומאושרים לא לבכות על אתמול ולא לחשוש למחר לחיות את הווה נכון וחכם

בהצלחה לכולם

דינה גרינברג

מאמרים נוספים...