תמיכה מרחוק

בתאריך 6 אוקטובר, 2015

במאמר זה ננסה לעמוד על התחום ההולך ומתפתח בעולם ה-IT, והוא תחום השליטה מרחוק. נדב טובול, מנהל, אן די וי NDV רשתות ומחשבים לעסקים

תמיכה מרחוק

במאמר זה ננסה לעמוד על התחום ההולך ומתפתח בעולם ה-IT, והוא תחום השליטה מרחוק.

קיימים מספר דרכים לשליטה מרחוק על אתר הלקוח:

שליטה באמצעות תוכנות, המתקשרות לטכנאי דרך האינטרנט – אלו התוכנות הנפוצות והקלות ביותר לשימוש. בתוכנות אלו, הקישור החוצה לטכנאי מתבצע דרך האינטרנט (פורט 80), ולכן הם קלות לשימוש. החסרון הוא במהירות, כי אנו תלויים בשרת החברה שמספק את השירות. בשנים האחרונות גם התלות הזו השפתפרה, וניתן להגיע לתוצאות יפות מאוד גם דרך תוכנות אלו. תוכנות לדוגמה: Team Viewer, Ammy Admin, ShowMyPC ועוד.

שליטה מרחוק באמעות התקשרות ישירה – באמצעות תוכנות אלו התומך מתחבר ישירות ללקוח היתרון הוא במהירות – אין תלות בתעבורת האינטרנט של האתר המספק את תוכנת השירות. החסרון הוא במורכבות ההגדרות – יש לפתוח פורטים אצל כל לקוח על מנת שהחיבור יתאפשר (ואם יש מספר מחשבים – לכל מחשב בנפרד, או שימוש בתוכנות היודעות לפתור גם בעיה זו, כגון RAdmin).

תוכנות רבות מאפשרות התקנה של סוכן קטן במחשב הלקוח, ומעבר לפתיחת האופציה לשליטה מרחוק מספקות מידע רב על מצבו של המחשב: מהי מערכת ההפעלה של המחשב והאם היא מעודכנת, האם מותקן אנטי וירוס והאם האנטי וירוס מעודכן, מידע על הזכרון, הדיסק הקשיח, התוכנות שרצות בזכרון המחשב ועוד. מידע זה מספק לטכנאי אפשרות להבנה מעמיקה יותר של פעולת המחשב, ובעת בעיוה – דרך לפתרון קלה יותר.

בנוסף, ניתן להגדיר מערך התראות – בעת חריגה למשל, ממהירות סיבוב של מאוורר המעבד, בעת התחממות של המעבד מעבר לטמפ' מסויימת, בעת ירידה של המקום הפנוי בדיסק הקשיח ועוד. כך הטכנאי יודע על בעיות עוד לפני שהלקוח יודע עליהם, אם בכלל, ומסוגל לתת להם מענה מיידי, בבחינת – מקדים רפואה למכה.

מאמרים נוספים...