איך בונים מותג מצליח?

מאת SEGEVDESIGN
בתאריך 13 אוקטובר, 2021

איך בונים מותג? מ"קוקה קולה" דרך פייסבוק ועד ל"קסטרו", החברות שכולנו מכירים את שמותיהן, יכולות כל אחת מהן לספר לנו את הסיפור כולו. בעל/ת עסק! גם אתם יכולים להבין את סודות המיתוג של המותגים הגדולים וליישם אותם בעסק שלכם.

איך בונים מותג מצליח?

תהליך בניית מותג

איך בונים מותג? מ"קוקה קולה" דרך פייסבוק ועד ל"קסטרו", החברות שכולנו מכירים את שמותיהן, יכולות כל אחת מהן לספר לנו את הסיפור כולו. זהו תהליך מרתק שיכול לקחת שנים, כולל מהלכים פשוטים לצד כאלו שדורשים יצירתיות וראש פתוח. תהליך של בניית מותג כולל פעילות שיווקית רב ערוצית, לה מקדים תהליך של הבנה עמוקה אודות העסק, מוצריו, וסביבת הלקוחות והמתחרים שבה הוא פועל. מתוך התהליך הזה נולדת דמות חדשה, שקל לזהות אותה כי יש לה מאפיינים ברורים, בצבע, באלמנטים, בצורה. זהו המותג שלכם, שילווה כל פעילות שיווקית, כל עיצוב של חומר שיווקי, אתר אינטרנט, אריזה למוצר או אפילו עיצוב מחדש של המשרד.

איך נולד תהליך בניית מותג מצליח? ומהן הפעולות השיווקיות בבניית מותג, באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט? 

בניית מותג היא עסק למקצוענים

לכל עסק יש עיסוק משלו, ועם זאת, בכל עסק תמצאו את אלה שאמונים על השיווק. זהו המכנה המשותף של כל עסק מצליח - הצורך להשקיע בשיווק. על מנת לחסוך במשאבים ולקצר את תהליך העברת המסר אל הנחשפים למאמצי השיווק שלכם, אנחנו בונים מותג.
המותג תפקידו להעביר במבט אחד רשימה של מסרים שיווקיים שהם "השורה התחתונה" עבור העסק, אל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. בשלבים מאוחרים יותר, המותג כבר נקשר בתודעת הלקוח עם משפחה של מוצרים ועם חוויית השימוש (שאנחנו מקווים שהיא טובה...) במוצרי החברה, ללקוחות כאלה, כמובן, אין כמעט צורך לשווק את המוצרים, אולי רק ליידע אותם על מבצעים או חדשות. 

לכל עסק יש שפה משלו, ייחוד, אישיות שמתפתחת ממוצר למוצר או שירות חדש. השלב הראשון בכל תהליך בניית מותג הוא למצוא את השפה של העסק. מה מייחד אותו? מה החזון של בעלי העסק לאורך זמן? מי קהל היעד של העסק? כל השאלות האלו עוזרות לנו למצוא את השפה הייחודית של העסק ולייצג במיתוג את היתרונות שלו מעל לאחרים. 

על מנת ליצור תהליך מוצלח של בניית מותג, שיעביר את המסרים המדויקים ללקוחות המתאימים, בתהליך יעיל, ואפילו רווחי, חשוב להתחיל בתהליך מיתוג עסקי עם חברה מקצועית ומנוסה, שיכולה להבין באמת מהי המהות העסקית והשיווקית שלכם, ולהעביר אותה, באמצעות קו וצבע, אל כל ערוצי השיווק של החברה.

יצירת המיתוג הגרפי

העטיפה הגרפית של המיתוג היא הדרך שבה יראה הקהל את המותג – את העסק. תהליך בניית מיתוג כולל עבודה של מעצבים גרפיים על בניית לוגו ושפה ויזואלית מדויקת. התהליך הזה יקבע כיצד העסק ייראה בעיניו של כל לקוח פוטנציאלי שנכנס לפייסבוק או לגוגל לחפש שירות או מוצר. מסיבה זו, חשוב לשים דגש על מיתוג גרפי טוב ומדויק ולעבוד עם אנשי מקצוע מובילים ובעלי ניסיון רב. 

נוחתים בפייסבוק

בתהליכים של בניית מותג באינטרנט, הפייסבוק הוא הזירה הכי גועשת בכל הקשור למיתוג וקידום של עסקים. תהליך בניית מותג בפייסבוק מתחיל מבנייה של עמוד אוהדים מוקפד ומעוצב, עם שפה ויזואלית חזקה וסוחפת וסטטוסים טובים וקולעים. גם כשמדובר בקמפיינים ממומנים, חשוב שהקמפיין יבלוט והמיתוג יסחוף אחריו קליקים על מודעות הפרסום. גם כאן נכנס לפעולה המעצב הגרפי, שנותן את הטון למה שיראה כל גולש על המסך כשהוא נכנס לפייסבוק. 

חשוב לעבוד עם מקצוענים

כאמור, תהליך מוצלח של בניית מותג דורש הבנה עמוקה בהיבטים שונים של ההתנהלות העסקית שלכם. על מנת להבין באמת, לחדד ולמצות את המסרים השיווקיים המדוייקים שלכם לתהליך מוצלח של בניית מותג, חשוב לעבוד עם מקצוענים מנוסים וקשובים, שיכולים לתת מענה מושלם לעסק שלכם בצורה שתגדיל את ההכנסות ותהפוך להיות רווחית.

מקצועני המיתוג מבית SegevDesign ישמח לתת מענה מושלם לכל צרכי המיתוג של העסק, החל מיצירת המיתוג הגרפי וכלה בעיצוב אריזות לכל מוצר או עיצוב מחדש של אתר האינטרנט שלכם. צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת הצעה אטרקטיבית למיתוג העסק שלכם!

איך בונים מותג מצליח?
מאמרים נוספים...