הקפיצה אל הרמה הבאה בעסק שלכם: מה זה פיתוח עסקי

בתאריך 24 ספטמבר, 2021

התשובה לשאלה מה זה פיתוח עסקי היא, שחשיבה יצירתית מחוץ לקופסה תיצור עבורכם הזדמנות לצאת מהמיינסטרים, לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהצעיד את העסק שלכם למחוזות חדשים לגמרי.

הקפיצה אל הרמה הבאה בעסק שלכם: מה זה פיתוח עסקי

פיתוח עסקי מיועד לעסק יציב שמעוניין לעלות למדרגה הבאה, לפרוץ אל קהלים חדשים ו/או לפתח מוצרים חדשים. התשובה לשאלה מה זה פיתוח עסקי היא, שחשיבה יצירתית מחוץ לקופסה תיצור עבורכם הזדמנות לצאת מהמיינסטרים, לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהצעיד את העסק שלכם למחוזות חדשים לגמרי. ההזדמנויות יכולות להגיע מיצירת שותפויות חדשות,  פיתוח שירותים חדשים, יצירת מוצרים מיוחדים או מסגור מחדש של מוצרים קיימים. 

מה זה פיתוח עסקי ומהי נקודת הזמן המתאימה

כאשר העסק נמצא במצב יציב, בעל ערוצי רווח מבוססים וקהל לקוחות קבוע, ניתן להיכנס עמו לתהליך פיתוח

 עסקי שיזניק אותו קדימה אל הרמה הבאה. פיתוח עסקי נכון מספק נקודת מבט חדשה על העסק. בשלב הראשון מתבצע ניתוח מערכתי יסודי של המצב הקיים, הבנת המשאבים הנוכחיים והתהליך הקיים שבתוכו העסק צועד. בשלב השני, יוזמים התבוננות יצירתית והפעלת חשיבה אסטרטגית שפותחת קהלים, ערוצי רווח והזדמנויות עסקיות.

כמובן שתהליך פיתוח עסקי אינו מיועד לעסק במשבר או לעסק שנמצא בתחילת דרכו, אלא לעסק יציב שרוצה לגדול ולהתקדם. הרווחים כבר מגיעים ויש רצון להגדיל אותם ולהתפתח לאפיקים חדשים. כדי להבין מה זה פיתוח עסקי, חשוב לדעת שחדשנות, מינוף וגדילה משמעותית, מגיעים תמיד מחשיבה שונה ומפעולות אחרות מאלו שביצענו עד כה. לכן דווקא יועץ פיתוח עסקי חיצוני לעסק, שלא היה שותף לתהליכי העבר אלא פוגש את העסק במהלך דרכו, יכול להביא עמו חשיבה חדשה, יצירתית ושונה.

כיצד מתבצע תהליך פיתוח עסקי

בתהליך הפיתוח העסקי, פועלים יחד כדי להבין לעומק את המקום בו נמצא העסק היום, מנתחים את השוק שבתוכו העסק פועל, ומתכננים אסטרטגית כיצד לפרוץ בתוכו אל הרמה הבאה ואף להיפתח אל שווקים וערוצים נוספים.

כאשר עונים על השאלה מה זה פיתוח עסקי, חשוב להבין שלאחר תהליך המיפוי של העסק, הניתוח וסיעור המוחות האסטרטגי, בונים תוכנית פעולה מאוד ברורה ומובנית לרבות לוחות זמנים. תוכנית זו כוללת יעדים ספציפיים בדרך להשגת המטרות העסקיות שהוגדרו, ותהליכי עבודה שיאפשרו הגעה ליעדים אלו. כמובן שעל מנת לבצע פריצה עסקית בסטנדרט כזה, הכרחי לעבוד עם יועצת עסקית כמו עו"ד אריאלה וולף, בעלת ידע מקיף וניסיון רב, שתוכל ללוות אתכם בתהליך ולהביא אתכם אל ההצלחה.

מאמרים נוספים...