בדק בית - כללי יסוד שחשוב לדעת

בתאריך 25 פברואר, 2021

כאשר מתכננים לרכוש נכס מכל סוג, ניתן ומומלץ לבצע בדיקת בדק בית על ידי חברת בדק בית מקצועית!

בדק בית - כללי יסוד שחשוב לדעת

אנו חיים בעידן בו קניית חתול בשק אינה "נורמטיבית" ולא סומכים כעת על מילתו של אחר כאשר מדובר על רכישה בסכומי כסף גדולים. בעבר, נאלצנו לפעול כך בשל חוסר האמצעים וכמובן בעקבות רוח התקופה אך כיום, כאשר מתכננים לרכוש נכס מכל סוג, ניתן ומומלץ לבצע בדיקת בדק בית על ידי חברת בדק בית המבצעת בין היתר: בדיקת מבנים, אבחון ליקויי בניה, איתור רטיבות או נזילות עד לתשתית המבנה ובעצם בדיקת מבנים. הבה נכיר את בדיקת בדק הבית ונדע לאן נכנסים, מה מקבלים ועם מי כדאי לבצע את הבדיקה, מתחילים.

כללי יסוד

  • בדק בית היא הבדיקה היחידה בעולם הנדל"ן אשר תחסוך לכם כספים רבים ותהווה מנוף בניהול משא ומתן
  • בדיקת מבנים תאפשר לכם, מזמיני הבדיקה, להבין איזה מבנה אתם עתידים לרכוש והאם יש נזקים בתשתיות המבנה אשר אינם נראים לעין.
  • בדיקת בית בית בעלת השפעה על בטיחות הדיירים
  • מבצעי הבדיקה ראוי ויהיו אנשי הנדסה מקצועיים ומוסמכים לאיתור כל הנדרש הכולל בין היתר איתור נזילות או רטיבות בתשתית המבנה, נזקים סמויים וכדומה.
  • בסיום הבדיקה, מופק דו"ח המהווה סיכום של הבדיקה ומתן חוות דעת והמלצות בהתאם לממצאי הבדיקה כולל המלצות טיפול המשכי לליקויים שהתגלו במסגרת הבדיקה.
  • לעולם אל תחשבו שאין לכם ליקויי בניה וזכרו כי רטיבות או נזילות יכולות להתקיים באופן הסמוי מהעין ויתגלו רק בעזרת המכשור המתאים.
  • בדיקת מבנים היא צעד אקוטי וכזה אשר יש לבצע גם עבור מבנה חדש וגם עבור מבנה קיים – אין מבנה חסין ובמידה ומדובר במבנה חדש, שכיחות הבנייה השגויה גבוהה מאוד בשנים האחרונות.
  • בסיום בדיקת בדק בית אשר בוצעה על ידי אנשי מקצוע ובאמצעות המכשור המותאם והנכון, מוענקת הצהרה על ידי המהנדס עצמו. על כן, חשוב מאוד לבדוק שאכן מבצע הבדיקה הינו מהנדס בעל רישיון והסמכה – שאחרת באם יהיה צורך להגיע לבית משפט, מסמך הבדיקה אינו קביל בהכרח ולאו דווקא יהיה מה שצריך על מנת לאשר פעולות מומלצות לביצוע.

עם מי כדאי לבצע את הבדיקה?

ביצוע בדיקת בדק בית יש לבצע עם חברת בדק בית מקצועית וכזו אשר יודעת כיצד לבצע את הבדיקה על הצד הטוב והמקיף ביותר, לה יש את הניסיון המתאים והדרוש לביצוע המשימה, צוות העובדים הינו מהטובים בתחום ובעל התמחות ספציפית בביצוע הבדיקה על כל מרכיביה וכמובן מדובר בחברה בעלת כל המכשור והציוד המקצועי לביצוע הבדיקה עד להגעה לרמת בדיקת כל תשתיות המבנה. אין ספק שישנם עצמאיים המבצעים בדיקת בדק בית ואין להקל בהם ראש אך ההבדל בין חברה לבין אדם יחיד הינו ברור ולכן אנו מרגישים בנוח לקבוע כי כדאיות ביצוע הבדיקה עם חברה מקצועית היא גבוהה יותר ומומלצת יותר.

מאמרים נוספים...