קידום אתר העסק – מומחה לקידום אתרים או עשה זאת בעצמך?

בתאריך 19 יוני, 2020

אתר אינטרנט הוא כיום אמצעי תקשורת בסיסי והכרחי עבור כל ארגון באשר הוא, ובמיוחד עבור בתי עסק. נוכחות נכונה ומחושבת ברשת מאפשרת לכל עסק למצוא ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל בעקביות את החשיפה החיובית שהוא מקבל. נוכחות "נכונה" שכזו תלויה באופן מהותי בקידום האתר בתוצאות החיפוש. האם כדאי לנסות לקדם את אתר העסק לבד, או שמה עדיף להיעזר בשירותיו של מומחה לקידום אתרים אורגני?

קידום אתר העסק – מומחה לקידום אתרים או עשה זאת בעצמך?

לפני שמחליטים האם כדאי לנסות ולקדם את אתר העסק בגוגל בכוחות עצמנו או לשכור שירותי קידום אורגני מקצועי, חשוב קודם כל להבין לעומק מהי חשיבותו של קידום בגוגל, ושל קידום אתרים אורגני בכלל (מה שמכונה בעגה המקצועית – "SEO").
מהם היתרונות של קידום אורגני אפקטיבי, מהם החסרונות הפוטנציאליים של קידום לא נכון ולאור כך – האם כדאי לעשות זאת בעצמנו או לשכור אנשי מקצוע המתמחים בתחום?

 

פוטנציאל חסר תקדים לקדם את העסק ולהגיע ללקוחות חדשים – קידום אתרים אורגני

החשיבות הפוטנציאלית של קידום אורגני לאתר המייצג בית עסק היא עצומה. עבור מי שאינו מכיר את המונחים המרכזיים בתחום, נציין בקצרה כי קידום אתרים הוא התחום במסגרתו מבצעים פעולות טכניות שונות על מנת לקדם אתר אינטרנט מסוים במעלה תוצאות החיפוש של מילות מפתח וביטויים רלבנטיים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים (גוגל הוא מנוע החיפוש העיקרי והגדול ביותר כיום, ולכן מכונה התחום גם "קידום בגוגל"). בעוד קידום האתר במעלה תוצאות החיפוש עשוי להיעשות גם באמצעות תשלום ישיר לגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה רלבנטית אחרת, מקרים אלו שייכים לתחום של "קידום ממומן". קידום אתרים "אורגני", לעומת זאת, הוא כזה בו האתר מקודם באמצעות פעולות טכניות שונות דוגמת העלאת תוכן וביצוע אופטימיזציה לדפי האתר, וללא כל תשלום ישיר בעבור הצבת הקישור לאתר במקום גבוה בתוצאות החיפוש.
היתרונות של קידום אורגני מוצלח ומקצועי הם עצומים – האינטרנט מאפשר לבעלי עסקים כיום לפלח את השוק בצורה חסרת תקדים וכך להגיע ישירות ובצורה ממוקדת לאינספור לקוחות פוטנציאליים שונים, כאלו אשר קיים סיכוי גבוה יחסית כי אכן יתעניינו במה שיש לאותו בעל עסק להציע. קידום טוב בגוגל מהווה כיום כלי שיווקי ראשון במעלה, בעל פוטנציאל ויכולת אשר פשוט לא היו קיימים בעבר הלא רחוק במיוחד. בתחומים רבים יותר ויותר, היעדר נוכחות ברשת וקידום יעיל בגוגל כבר מקשים מאוד על בתי עסק מלהתחרות, כך שהקמת אתר אינטרנט איכותי וקידומו המקצועי בגוגל הופך להיות חלק שלא ניתן לוותר עליו ממערך השיווק של העסק.

 

חוסר יכולת להתחרות ונזק ממשי לתדמית העסק – נזקים אפשריים לקידום לא נכון

ומה בנוגע לחסרונות האפשריים של קידום אתרים לא נכון ולא מקצועי? גם אלו קיימים, וכדאי מאוד להימנע מהם –
כבר ציינו כי ללא קידום איכותי ונכון קשה מאוד להתחרות כיום בתחומי פעילות רבים, ואלו רק הולכים ומתרבים משנה לשנה. אם אתם לא מקדמים את אתר העסק שלכם בצורה יעילה, עסקים מתחרים שכן עושים זאת יזכו מיד ביתרון שיווקי מהותי על פני העסק שלכם.
אך מעבר לפגיעה ביכולת העסק להתחרות בתחומו, קידום לא נכון עלול גם לפגוע בתדמית הקיימת של העסק, ולייצר עבורו תדמית שלילית אשר כמובן אינה רצויה, ובמקרים רבים גם אינה מוצדקת ואינה מייצגת את העסק כלל.
כאשר לקוח פוטנציאלי מנסה לבחור בין מספר עסקים המציעים את אותו שירות/מוצר והוא מחפש באינטרנט אחר האפשרויות העומדות לפניו, חשוב מאוד שהעסק שלכם יופיע בין התוצאות הראשונות שהוא מקבל, וכי הוא לא יופיע בקונוטציה שלילית, למשל תחת ביקורות שליליות של לקוחות. רק קידום אפקטיבי, עקבי ומוצלח לאורך זמן אשר שומר על התדמית החיובית של העסק ומחזק אותה יכול להשאיר את העסק שלכם רלבנטי אל מול תחרות משוכללת וחסרת תקדים שיצר עידן האינטרנט.

 

המסקנה המתבקשת – כדאי מאוד להיעזר במומחה לקידום אתרים אורגני

לאור החשיבות העצומה של קידום אורגני יעיל, הפוטנציאל העצום שיש לביצוע קידום אתרים כטכניקת שיווק מתקדמת והנזקים האפשריים שעלולים להיגרם כתוצאה מחוסר קידום אפקטיבי או מקידום לא נכון ומזיק, עולה מסקנה מתבקשת וכמעט חד משמעית – בעל עסק המעוניין להישאר תחרותי ולעשות כל מה שביכולתו על מנת לצמוח ולשגשג לאורך זמן, חייב לקדם בצורה יעילה ונכונה את אתר העסק בתוצאות החיפוש, וקיימת חשיבות עצומה לקידום אורגני מקצועי ומתקדם.
במילים אחרות – אלא אם כן אתם מפנים לעצמכם כמה שבועות טובים על מנת ללמוד את עולם קידום האתרים ולהתמקצע בו בעצמכם, כדאי מאוד שתשכרו מומחה לקידום אתרים אורגני. זה יחסוך לכם זמן יקר, יאפשר לכם להתחיל בתהליך קידום אתר העסק עוד היום (בתחומים רבים קידום אפקטיבי של האתר עשוי לקחת כמה חודשים טובים לפחות...) ויעניק לעסק שלכם את הסיכויים הטובים ביותר להתחרות בתחומו ולהצליח להגדיל את מצבת הלקוחות באופן עקבי.
מומלץ כמובן לעבוד עם מומחה קידום אתרים או חברת קידום אתרים אשר פועלים בתחום בהצלחה כבר כמה שנים טובות, ויכולים לגייס את הידע והניסיון הרבים שלהם על מנת לסייע לאתר העסק שלכם...

בהצלחה!

 

אתם מוזמנים לפנות אלי כאן בפרופיל שלי או באתר, בווטסאפ או בטלפון.

 

מאמרים נוספים...