כיצד תבחרו בית תוכנה ומה חשוב לבדוק רגע לפני שחותמים?

בתאריך 3 מאי, 2020

אז החלטתם שהגיע הזמן לפתח אפליקציית מובייל חדשה, או אפליקציה וובית משופרת ואתם מחפשים בית תוכנה מקצועי ואמין שיפתח את הפרויקט עבורכם בתוך פרק זמן מוגדר ובלי להתפשר על רמת הפרויקט. כיצד תדעו באיזה בית תוכנה לבחור ומה חשוב לבדוק רגע לפני שאתם חותמים על הפרויקט? כל התשובות לפניכם. (מאת כרמי קליין)

כיצד תבחרו בית תוכנה ומה חשוב לבדוק רגע לפני שחותמים?

אז החלטתם שהגיע הזמן לפתח אפליקציית מובייל חדשה, או אפליקציה וובית משופרת ואתם מחפשים בית תוכנה מקצועי ואמין שיפתח את הפרויקט עבורכם בתוך פרק זמן מוגדר ובלי להתפשר על רמת הפרויקט. כיצד תדעו באיזה בית תוכנה לבחור ומה חשוב לבדוק רגע לפני שאתם חותמים על הפרויקט? כל התשובות לפניכם.

ותק וניסיון – כדאי לבחור בבית תוכנה ותיק שקיים לפחות 5 שנים, בית תוכנה מנוסה שמאחוריו כבר מאות פרויקטים במגוון תחומים כמו פיתוח פרויקטים מורכבים, בניית מערכות ווב, אפליקציות, דשבורדים ועוד. כמו כן, כדאי לבחור בבית תוכנה בעל ניסיון ספציפי בפרויקטים ובטכנולוגיות שאתם מעוניינים בהם.

רמת פיתוח – בקשו מבית התוכנה לראות פרויקטים קודמים שפותחו בטכנולוגיות שונות כמו ריאקט, אנגולר ועוד. אל תסתפקו רק בלשמוע את שמות הלקוחות, התנסו בפרויקטים עצמם ובדקו האם הם עובדים כהלכה וברמה גבוהה, שימו דגש על חווית המשתמש של המערכת, מהירות טעינה, מורכבות הפרויקט ועוד.

גודל החברה – כמות המפתחים היא חשובה ביותר. במקרים בהם מפתח מסוים לא יכול להמשיך בפרויקט בשל מחלה או מסיבה אחרת, בית התוכנה יוכל בקלות למצוא מחליף שימשיך את הפרויקט עד לסיומו המוצלח. בית תוכנה קטן יתקשה למצוא בפרק זמן סביר מתכנת מחליף והפרויקט עשוי להתארך ולהיפגע.

מיקום החברה – אין טוב ממראה עיניים, ולכן אם מתאפשר לכם, מומלץ לבקר לפחות פעם אחת במשרדים של בית התוכנה, להתרשם מהאווירה, מכמות העובדים ולפגוש פנים מול פנים את המנהלים והצוות שרלוונטי לפרויקט שלכם. כדאי להעדיף בית תוכנה ישראלי, אלא אם כן אתם רוצים למצוא את עצמכם טסים לחו"ל, מקיימים שיחות סקייפ מרובות בשפה זרה ובעצם מתנהלים בשלט רחוק מול צוות הפיתוח.

צוות המפתחים – לעיתים תעבדו עם מפתח אחד ולעיתים עם צוות שלם הכולל מפתחים, ראש צוות, איש בדיקות, מעצב ועוד. כדאי לבדוק מהי רמת הפיתוח והיכולות הטכנולוגיות והמקצועיות של הצוות, אילו פרויקטים ביצע בעבר, האם יש מוביל טכנולוגי שיכול לסייע למפתחים במקרה שהצוות נתקל בקושי, האם יש קוד ריווי שוטף וכמובן רמת השירותיות של חברי הצוות.

האותיות הקטנות – בדקו נתונים שונים בחוזה כמו העלות השעתית, מה קורה במקרה שיש צורך בשירותים נוספים שלא סוכמו מראש למשל שירותי בדיקות ידניות או אוטומטיות ומה התמחור שלהן. שימו לב האם מופיע זמן סיום הפרויקט או לפחות הערכת זמנים, במידה שאין שום הערכת זמנים (בימים או בשעות), הפרויקט שלכם עשוי להימשך זמן רב מהמצופה ולכן חשוב להקפיד על ציון לוחות הזמנים בחוזה.

בחברת הירולו, בית תוכנה מהגדולים בארץ, אנחנו מתמקדים בפיתוח פרונט אנד ובק אנד, בונים אתרים ואפליקציות החל משלב הרעיון, דרך האפיון ועד לפיתוח מוצלח. יש אצלנו מעל 90 מפתחים ישראלים שיושבים במשרדנו ברמת גן: אנשי בדיקות, מעצבים, וארכיטקטים, וון סטופ שופ מקצועי עבורכם!  אנחנו עובדים עם מגוון חברות, סטארט-אפים קטנים עד גדולים ועוד, ומתמחים בעיקר בפיתוח אפליקציות ואתרי אינטרנט. בואו לשוחח איתנו על קפה ועוגיות, מבטיחים למצוא את הפתרון המושלם והמדויק ביותר עבור הפרויקט שלכם.
 

נכתב ע״י כרמי קליין.

כל הזכויות שמורות להירולו טכנולוגיות בע״מ 2014 (C)

כיצד תבחרו בית תוכנה ומה חשוב לבדוק רגע לפני שחותמים?
מאמרים נוספים...