מי אמר שאי אפשר להביא תוצאות בפייסבוק לקמפיינים B2B ?

מאת clicking
בתאריך 29 אפריל, 2020

עבור מפרסמי B2C המקרה ברור מאליו, נכון? פייסבוק היא כלי יוצא דופן להגברת המודעות למותג ולהתעסקות עם לקוחות פוטנציאליים, מקום למצוא לקוחות חדשים, להציע מבצעים ולהגיש קריאייטיב יוצא דופן לשיווק מחדש, ובסופו של דבר מביא המרות במחיר סביר. בכל הנוגע לשיווק B2B לעומת זאת – תעשיות עם מחזורי מכירות ארוכים של חודשים וקהל לקוחות נישה נותרו ספקנים. לאותם מנהלי קמפיינים B2B שעדיין חושבים שהפלטפורמה החברתית הפופולרית ביותר בעולם אינה אלא מצע לחדשות מזויפות , חבל כי אתם מפסיד הזדמנות מסיבית לצמיחה עסקית. אז מה הם המרכיבים הבסיסיים של פרסום ב- B2B בפייסבוק? בפוסט הזה נדבר על: יעדי שיווק שימושיים ברמת הקמפיין לפרסום ב- Facebook B2B יצירת קהל לפרסום B2B כיצד לבנות ולנהל מערכי מודעות בצורה יעילה

מי אמר שאי אפשר להביא תוצאות בפייסבוק לקמפיינים B2B ?

התקנת הפיקסלים בפייסבוק

למי שעדיין לא עשה, חובה להתקין את ה- Pixel של פייסבוק באתר האינטרנט שלכם לפני שממשיכים.

הפיקסלים בפייסבוק מאפשרים לכם לבצע אופטימיזציה כמעט לכל סוג של פעולה באתר, לעקוב אחר המרות ומכירות בדפים מסוימים ומילוי טפסים באחרים. תוכלו להיעזר Pixel Helper של פייסבוק, תוסף כרום שמאיר גוון ירוק אם הכל מנגן כשורה.

פרסום ב- B2B הוא כמעט תמיד עניין מורכב כאן נכנסת לתמונה הבנת סוגי הקמפיינים העומדים לרשותכם. יעדי הקמפיין בפייסבוק מתחלקים לשלוש קטגוריות: Awareness, Consideration, Conversion. למרות שלכל אחת מהקטגוריות הללו מהווה מודל שונה למפרסמים ב- B2B, לא כל היעדים ראויים לפריסה על בסיס עקבי.

מכירות קטלוג מוצרים וביקורי חנות הם בדרך כלל חסרי תועלת עבור מפרסמי B2B. לעומת זאת Awareness, Consideration, Conversion הם התחומים בהם אתם צריכים להתמקד אתם רוצים לפרסם בהצלחה את המוצרים והשירותים שלכם לעסקים אחרים בפייסבוק.

Brand Awareness

קמפיינים אלה מושכים לקוחות פוטנציאליים לראש המשפך השיווקי שלכם. מטרת קמפיינים אלה היא לעורר את האינטרס של לקוחות פוטנציאליים. סביר להניח שהם לא הולכים להוביל ישירות למכירה. הקהלים אליהם אתם מכוונים במסגרת קמפיינים למודעות למותג צריכים להיות רחבים, מורכבים ממאפיינים שיחזיקו את הקהל לאורך זמן ויביאו תנועה תמידית.

טיפ

קמפיינים למודעות למותג הם גם מקום טוב להשתמש בו בקהלי Look alike של עד 5% על סמך המרות עבר או לקוחות קיימים.

Web Traffic

קמפיינים אלה מכילים שיטות לבניית רשימות Remarketing ו Look alike האסטרטגיה היא יחסית פשוטה. בעוד שבמסעות פרסום Awareness אנו פונים לקהל רחב מאד ולרוב לא ספציפי, קמפיינים מסוג Traffic הם המקום לבדוק מחדש מוצרים ושירותים על פרופילים דמוגרפיים ומוכווני תעשייה מדויקים.

 

Lead generation

מודעות מסוג Lead generation עושות כמה דברים טובים עבור שיווק B2B.

אם האתר שלכם פחות מושקע, מודעות כאלה מורידות את רמת החיכוך עם האתר שלכם ומביאות לכם את הלידים מתוך פייסבוק, עוד יתרון שהוא שהן לא מוציאות את המשתמש מפייסבוק. כך המשתמש לא צריך לחכות ל Load של האתר וגם לא צריך להתחיל להקליד פרטים לליד (Lead form מציג את פרטי המשתמש בפייסבוק והוא רק צריך ללחוץ על שליחה).

 

Conversion

טיפ

מודעות conversion נוטות להיות יקרות ולכן נשתמש הבן אך ורק לשליחת תנועה לדפי נחיתה ממוקדים. אם אתם מוכרים למשל תוכנה, השתמשו במסעות פרסום Conversion כדי להעביר את המשתמש לניסיונות מוצר חינם או הרשמות demo. הבנת סוגי הקמפיינים המתיישרים עם היעדים העסקיים שלכם תעזור לכם לבנות בסיס יעיל לפרסום B2B בפייסבוק. חשוב מאד לזכור שאפילו קמפיין ה- B2B הטוב ביותר בפייסבוק יכול ליפול ללא שימוש נכון ב ad sets נכונים, בדיקות a\b לגרפיקה ומיקרוקופי כפי שנהוג בכל קמפיין B2C שאתם מכירים.

 

Ad sets תקציב ותזמון

בעוד שמסעות פרסום הם מכולות המוגדרות על ידי יעדים, רמת Ad sets היא המקום בו תוכלו לשלוט בכל דבר, החל מתקציב ותזמון ועד קהל ויצירת מודעות. כאן החוזק של פייסבוק להצלחת קמפיין ב- B2B.

בפייסבוק תוכלו להקצות לכל קבוצת מודעות תקציב יומי, מוגבל לתאריך או לכל החיים.

טיפ

אנו ממליצים להשתמש בתקציבים יומיים קטנים עבור לקוחות B2B בשלב מוקדם מכיוון שהם יכולים להוות עבורנו קהל לניסויים, להבין מה עובד בלי להוציא הרבה כסף. עבור משווקי פייסבוק מנוסים יותר, אנו מליצים לעבוד עם תקציבים המוגבלים בתאריכי ההתחלה והסיום שלכם עד שתרגיש בנוח יותר עם המעבר מהתקציב היומי. פייסבוק תפרוס תקציב לאורך התקופה שבחרתם באופן שהכי הגיוני ביחס ליעד הקמפיין שלכם.

טיפ

עשו שימוש בתזמון מודעות, כמובן לאחר שבודקים אילו שעות הביאו ליותר תנועה\צפיות\המרות. בעיקרון, אתם קובעים לפייסבוק מתי להציג את המודעות שלכם בפרק זמן נתון ע"י הוראה לאלגוריתם להתעלם מזמנים בהם הסיכויים להמיר נמוכים. ודאו שהתקציב לא יתבזבז בשעות שהובהר לכם מעל לכל ספק שאנשים לא ממירים ולמרות שניהול תקציב צריך להיות מונחה על ידי ביצועים, אתם צריכים לזכור מהם יעדי הקמפיין. אנו ממליצים להשתמש בתזמון מודעות בקמפיינים להמרה כדי להדגים מוצר ללקוחות פוטנציאליים בזמן שהם יושבים במשרד (8 בבוקר עד 5 אחה"צ) ובמקביל לתזמן בקמפיינים בעלי ערך נמוך יותר עם הצעות שניתן לצרוך בכל שעות היממה (הורדת תוכן למשל).

מי אמר שאי אפשר להביא תוצאות בפייסבוק לקמפיינים B2B ?
מאמרים נוספים...