להגשים את החלום - מוסר השכל מדהים

בתאריך 21 אפריל, 2020

לכל אחד מאיתנו יש בפנים יזם מצליח, כשרון כבוי ופוטנציאל אדיר שלא ממומש במלואו. ב-2 הדקות הבאות תקרא\י סיפור קצרצר עם מוסר השכל עוצמתי ומאיר עיניים. מוטיבציה טהורה.

להגשים את החלום - מוסר השכל מדהים

אדם אחד היה יינן חובב. הוא השקיע בתחביב שלו והקדיש לו זמן רב וגם לא מעט כסף. הוא למד והתאמץ לייצר יין משובח ונהנה מכך מאוד, אך היה בתחילת דרכו וללא נסיון רב. יום אחד הוא נסע לפגוש חבר שלא ראה שנים רבות, והביא עמו בקבוק יין, פרי עמלו, כמתנה לחברו האהוב. החבר היה הייטקיסט איש פיתוח תוכנה. נפגשו השנים ושמחו מאוד בפגישתם, הם החליטו שאת היין ישתו יחד עם חבר נוסף שלא פגשו שנים רבות. נסעו השניים אל השלישי שהיה רפתן בקיבוץ. ישבו עמו בחצר ביתו, בצהרי יום אביב נעים ולגמו מן היין במרפסת מול נוף ירוק ושופע.

נו? איך היין שאל היינן החובב את חבריו? החבר הראשון ניסה לחשוב איך מודדים יין וכיצד לענות, אולם לחבר הרפתן כבר היתה  דעה מגובשת וכך פתח ואמר: ידידי, אני לא מבין ביין. אני רפתן. אני מבין בחרא. וזה, אמר והביט בכוסו, חרא.

למעשה לא קראתם מעשייה אלא סיפור אמיתי. לימים, אותו יינן חובב זכה בפרס יוקרתי מאוד! על יינו, מאותו הבציר בדיוק. הוא הפך את התחביב שלו לאחד מיקבי הבוטיק המצליחים ביותר בישראל, וכיום מייצר יינות משובחים בעלי שם עולמי.

מוסר ההשכל הוא שצריך לדעת את מי לשאול! כיזם אני חייב לומר לכם שפעמים רבות שומעים "זה לא רעיון טוב" "זה לא ילך" וכולי. לפעמים זה גם נכון, אין ספק. אך צריך לדעת את מי שואלים, מי הוא האדם ומהיא סמכותו לשפוט את סיכויי ההצלחה של רעיון כזה או אחר? אולי הוא בכלל רפתן... בכל אחד מאיתנו יש יינן חובב בעל כישרון פנטסטי חבוי או אולי כבוי, ויש בנו גם רפתנים למינם.

לא נפגעו רפתנים במהלך כתיבת המאמר, אני מתנצל מראש על שימוש במקצועכם החשוב למטרות המחשה בלבד :)

לכו ליצור משהו מדהים 

מאמרים נוספים...