בניית אתר מסחר-מנוע הצמיחה של העסק שלך

מאת koranga
בתאריך 1 אפריל, 2020

דמיין שבמקום חנות אחת או מפעל אחד היית יכול למכור את המוצרים בכל מקום בעולם, בכל שעה ולכל דורש. אז אין צורך לדמיין אלא להקים אתר מסחר מכירתי אשר יהווה את אפיק המכירות הדיגיטלי שלכם, כך תוכלו להגיע לצרכנים פוטנציאלים רבים יותר מאי פעם, להגדיל את המכירות. בימים אלה בהם העולם נמצא בעיצומו של משבר נגיף הקורונה והציבור אינו מורשה לצאת לקניות פיזיות, מתחדד הצורך מאי פעם.

בניית אתר מסחר-מנוע הצמיחה של העסק שלך

אז השאלה הבאה היא"האם העסק שלכם קיים בגוגל?"

נכון שמדובר בשאלה רחבה מדי שכן העסק שלכם יכול להופיע בתצורות שונות ומגוונות בגוגל, לדוגמא: עמוד המותג שלכם בפייסבוק, עמודי המותג ברשתות חברתיות אחרות, פרופילים אישיים של בעלי העסק, אזכורים באתרים כגון דפי זהב, בזק 144, וקישורים נוספים אשר רובן ככולם לא יעזרו לעסק למכור אלא יספקו מידע אינפורמטיבי בלבד.

לכן השאלה היא בעצם, האם יש לכם אתר מסחר פעיל ברשת, והאם מניב מכירות כפי שאתה מצפה ממנו? 

הדבר תלוי במספר רב של פרמטרים ופעולות ותנאי בסיס אשר צריכים להתקיים מבחינת גוגל ותקינת אינטרנט, תקראו לזה סטנדרטים דיגיטלים אם תרצו. הרשימה ארוכה וחשובה ולא אפרט את כולה כאן, אך צריך לזכור כי קידום האתר בגוגל, מה שיניב לכם הכנסות גדולות, תלוי גם באיכות האתר ואופן בנייתו ולא רק בקידום האורגני שלו, מוצלח ככל שיהיה. לכן מומלץ שלא להתפתות למגוון הרחב של אתרי מסחר המוצעים לכם במחיר מוזל מאד שכן יש לך השלכות קריטיות על יכולת קידום האתר בגוגל ולא משנה באילו פעולות תנקטו. הדבר משול להבאת מתנה זולה לבת זוגתך מתוך הנחה כי היא אינה יודעת מה מחיר המתנה..כמובן שהיא יודעת(למקרה שיש לכם ספק כלשהו)כך גם גוגל יודע לזהות היטב האם האתר הוא איכותי ונבנה בהתאם לדרישות או שעיגלתם פינות ובניתם אתר המושתת על מערכת ניהול עצמאית(Word Press)ואחרות או הקמתם אתר "להשכרה" כזה שהתשתית אינה שלכם ולמעשה האתר אינו עצמאי, דוגמת WIX.

מה זה אומר בעצם, אתר עצמאי? למעשה מדובר באתר שבנו במיוחד עבורכם ואינו חלק ממערכת רחבה המשרתת עוד אתרים נוספים אלא עצמאי לחלוטין ובבעלותך הבלעדית. כך למעשה תוכל להעביר את האתר לאחסון אחר במידת הצורך, תהיה לך שליטה מלאה על האתר ותכולתו ולא תחוזק"בשבי" בתרוצים שונים ומשונים. לכן ציינתי כי חשוב שלא להתפתות למחיר המוזל שכן אלו אתרים שעל פניו "זולים" אך בחישוב שנתי ועתידי הם יעלו יותר מאשר אתר עצמאי. ועוד דבר שראוי לזכור כי גם אם קידמתם אורגנית בגוגל את האתר, ביום שתבנו חדש(והיום הזה יגיע מהר יותר ממה שאתם חושבים)הרי שיש סיכוי שתאבדו את הדרוג בגוגל במידה ולא תבצעו פעולות מסויימות. כך שהטעם הרע של המחיר המוזל יישאר הרבה יותר זמן מאשר החיוך הרגעי שהעלתם כאשר שמעתם את המחיר הראשוני.

אז איזה אתר מומלץ לבנות?

התשובה קצרה כי לא אלעה אתכם בפרטים טכנים ושיווקים ויש הרבה, שכן לכל טכנולוגיה יש שימוש ייעודי יותר מאשר אחרת ולכן בחירת קוד האתר חשובה לאין ערוך. לכן ההמלצה שלי היא woocommerce מבית Word Press המאפשר את הגמישות הרבה ביותר בכל שלב של חיי האתר, החל מהקמתו בזמן קצר יחסית וכלה בידידותיות למשתמש קצה, קרי, הצרכן ומצד שני נוחות וקלות בניהול האתר באופן שוטף על ידי העסק. ולא רק אלא:

*אתר מרהיב עין ללא צורך בעיצוב יקר.

*עלות הקמה סבירה לחלוטין ובזמן קצר מאד יחסית לאופציות אחרות.

*אתר מתקדם טכנולוגית ויציב ונגיש 24/7.

*ניתן לשדרוג מעת לעת ובכך לשמור על נראות ושימושיות נכונה ומתאימה לכל שינוי נדרש.

*1 מכל 5 אתרים הנבנים בעולם מוקמים על תשתית Word Press.

*גוגל אוהב מאד לקדם אתרים מסוג זה.

יש עוד סיבות רבות ומגוונות וכמובן שיקומו אלו שיגידו שהדברים לא מוצגים נכון, נו שויין. כל אחד לשיטתו וחשיבתו. אני מסתמך על תוצאות בפועל אותן הלקוחות שלנו מרגישים בקופה מדי יום ועל נתונים מדוייקים מתוך תוכנות המעקב נתונים השונות. ועיקר על המשוב מהלקוחות אשר באדיבותם משתפים אותנו במידע הרגיש של העסק, זאת על מנת שנוכל להשלים את המעגל השיווקי ולייעל אותו ככל הניתן. המשמעות היא יותר רווחים ללקוח ושגשוג העסק. אנחנו מפרגנים:)

אז לפני שאתם מקבלים החלטה איזה אתר לבנות, תתקשרו ואשמח ליעץ לכם בכמה דקות בודדות מה האופציה הטובה ביותר עבור העסק/חברה שלכם. 

בהצלחה

איציק גולדנברג

בניית אתר מסחר-מנוע הצמיחה של העסק שלך
מאמרים נוספים...