הבחירות הקטנות שלנו בכל יום

בתאריך 25 ספטמבר, 2019

הבחירות הקטנות שלנו בחיים משפיעות עלינו לטווח הארוך, את השינוי אנחנו לא רואים ברמה היומיומית אלא בטווח הארוך אבל דווקא הדברים הקטנים הם אלו שעושים לנו את ההבדל הגדול.

הבחירות הקטנות שלנו בכל יום

הבחירות הקטנות שלנו בחיים משפיעות עלינו לטווח הארוך.
יצא לי לא מזמן לדבר עם זוג שסיפרו לי שאין להם כוח להתחיל כי הדברים לוקחים זמן.
אז ניסיתי לתת להם דימוי ואני מקווה שהוא יעבוד גם פה 😊

כאשר אנחנו בוחרים להתנהל נכון יותר כלכלית או לחסוך כסף זה כמו שאנחנו בוחרים לצאת לרוץ, אחרי יום אחד אנחנו נרוץ 200 מטר ונקיא את הריאה שלנו בצד הדרך תוך כדי שאנחנו מקללים את יוזם הרעיון המבריק הזה.
למחרת כשנישקל נגלה שלא ממש הורדנו במשקל והכרס לא ירדה.
גם הריצה הבאה תיהיה דומה, וסביר להניח שגם הזו שאחריה. אבל מבלי לשים לב, כל יום המרחק יגדל עוד קצת והקצב טיפה ישתפר.
ולפני שנשים לב אנחנו כבר לא נופלים גמורים על הרצפה בסוף הריצה, עדיין מתנשפים אבל כבר סיימנו כמה קילומטרים, ומפה לשם המשקל התחיל לחייך לנו וההרגשה שלנו טובה יותר.

ההחלטה שלנו לצאת לרוץ בכל יום לא מראה תוצאות מיידיות, וגם אם לא נרוץ באותו היום לא ניפגע מזה. אבל את התוצאות אנחנו נראה בטווח הארוך.
בדיוק כמו שאם נאכל חבילת שוקולד ביום לא יקרה כלום באותו היום, אבל סביר להניח שאם נמשיך ככה במשך שנים הסוכרת תארח לנו חברה בגיל מבוגר יותר.

אז גם ההחלטות שלנו על ההתנהלות הכלכלית שלנו הם חלק מצורת החיים ה"בריאה שלנו", לקחת את עצמנו בידיים (נשבע לכם שדיאטנית השוותה את זה אחד לשני ), כי ברגע שאנחנו מתנהלים נכון יותר ביום יום גם לאט לאט יהיה לנו קל יותר להתנהל נכון בטווח הארוך.
בנוסף לזה אנחנו נכין את השטח לדברים שאנחנו באמת רוצים.

בין אם זה טיולים ובילויים משפחתיים ובין אם זה חסכונות לילדים או ארועים חד פעמיים.

אז מה הייתי רוצה שתעשו?

תשבו עם בן/בת הזוג, ותחפשו אפילו משהוא אחד קטן שאתם יכולים לשפר בהתנהלות הכלכלית שלכם, אפילו לנהל תקציב רק לסעיף קטן, עדיין לא לכל הבית, רק נניח למסעדות ובילויים.
מה דעתכם? יכול לעבוד?

מאמרים נוספים...