למה כלכך חשוב לעשות POC כלים חדשים 3 שחייבים להכיר

בתאריך 25 אוגוסט, 2019

אז מה זה POC( (Proof of conceptרעיון הוא הכל תחילת פרויקט.לבדוק הכי מהר מה הרעיון שווה במילים אחריות לעשות ניסוי קצר שנותן הרבה תשובות בהמשיך התהליך כדי להדגים את ההיתכנות והפוטנציאל המעשי, תצטרכו הוכחת היתכנות POC. יכול להיות או אבטיפוס ללא קוד או MVP (minimal viable product), מוצר עם מינימום פיצ'רים אשר מראה היתכנות. האבטיפוס נדרש בדרך כלל להצגה למקבלי ההחלטות בפנים הארגון,

למה כלכך חשוב לעשות POC כלים חדשים 3 שחייבים להכיר

שירותי הוכחת היתכנות (POC)

רעיון הוא תחילתו של כל פרויקט. כדי להדגים את ההיתכנות והפוטנציאל המעשי, תצטרכו הוכחת היתכנות (POC). POC יכול להיות או אבטיפוס ללא קוד או MVP (minimal viable product), מוצר עם מינימום פיצ'רים אשר מראה היתכנות. האבטיפוס נדרש בדרך כלל להצגה למקבלי ההחלטות בפנים הארגון, כמו למשל הדירקטוריון, מנכ"ל וכו', אשר צריכים לאשר פרויקט לפני תחילתו.

שירותי הוכחת ההיתכנות שלנו ייחודיים. אנחנו עוזרים לך להציג את הפוטנציאל בפתרון/רעיון למקבלי ההחלטות בארגון שלך בכדי להבטיח משאבים נוספים הנדרשים לפיתוחו המלא של המוצר. מקבלי החלטות תמיד רוצים למזער סיכונים, ואנו מבינים את הצורך שלך להראות את היתכנותו של המוצר במינימום משאבים ומתמחים בלגרום לזה לקרות. על ידי עבודה צמודה אליכם, אנו נגדיר סט של דרישות מינימליות בכדי להתחיל ולבנות את הוכחת ההיתכנות. השלבים שלנו הם כדלקמן:

אז איך אנחנו אנשי UX מעצבי בעצם עושים את זה

מה שהיום מבינים הרבה יותר טוב מפעם זה שכל פרוייקט לוקח זמן אין פה מזל או פוקס יש עבודה נכוננה ומדויקת מהירה שנותנת תוצאות מהירות ובעקבות זה מגיעים לשוק שהכל מוכן

השלב הראשון זה

שבוע מאפס לאחד

זה להבין שבשביל שהרעיון שלך יהיה מוצר בר קיימא, ראשית תצטרך להוכיח את הצורך בו.
בין אם זה צורך פנימי להגברת פרודוקטיביות/יעילות או מוצר חדש לשוק כללי, המידע הכי קריטי לרעיון בשלב זה הוא היותו בר יישום. אנחנו יכולים לעזור לך לפרק לגורמים את הקונספט למספר חלקים ראשיים בכדי להבדיל בין המטרות והבעיות של הרעיון לבין הפתרונות. במרבית המקרים, אלו מעורבבים ושזורים זה בזה. על ידי דיון מובנה ומודל סיעור מוחין שאנחנו יכולים להוביל, ניתן יהיה להבין את הרעיון שלך טוב יותר.

השלב השני

אז נמשיך לאמת את המטרות והבעיות. כתלות ברעיון, זה יכול להתבצע על ידי ראיונות של יוזרים פוטנציאליים, משקיעים, שותפים וכו'. אנו קוראים לשלב זה "שלב חקר וניתוח", מאחר ומטרתנו העיקרית היא למצוא ולסנתז דפוסים בקבוצות המטרה. הרבה פעמים נראה שהבעיות חופפות, קשורות אחת לשנייה או לא קיימות בכלל. אתם יכולים לצפות שכל הנחות היסוד שלכם יוגדרו מחדש בשלב זה ומספר המטרות והבעיות יפחת באופן משמעותי.

שלישי רלוונטי למיפוי המטרות והבעיות לפתרון אפשרי. על ידי מודל הדיון שלנו, אנחנו עשויים למצוא פי 3-10 פתרונות אפשריים
למטרה/בעיה מאשר מה שהיה נדמה בהתחלה. כל פתרון פוטנציאלי נדון בהקשרי הארגון הספציפי, משמע מבנה השוק, תחרות,
קשיים טכנולוגיים, תקציב, מסגרת זמן וכו'. התוצאה הינה גיליון אשר ממפה את כל המטרות והבעיות של הפרויקט לכל הפתרונות
האפשריים ומגדיר את הקשר בין כל אחד. גיליון זה יעזור למקבלי החלטות להבין את ההיגיון מאחורי הרעיון. כמו כן, גיליון זה יעזור
לכם לקבוע ביחד עם מקבלי ההחלטות מה יהיה היקף הפרויקט בלי לנקוט בגישת "הכל או כלום".

לאחר מכן, נראיין שוב את היוזרים ובעלי העניין ונראה כיצד הם מגיבים להצעות ספציפיות. המטרה היא להיות אובייקטיבי ככל
הניתן ולאסוף נתונים. הרבה פעמים ליוזרים יהיה רגעי הבנה אשר ייצרו הצעות נוספות ותגובות משלהם. כך ניתן לבחון במהרה איך יוזרים יגיבו לפתרונות השונים.

השלב השלישי הוא ליצור ויזואלית אבטיפוסים עם סט של פתרונות שאנו (ביחד אתכם) חושבים שהם הטובים ביותר.
האבטיפוסים יהיו בכוונה בסיסיים מאוד מאחר ואין כוונה להשתמש באבטיפוסים אלו בשלבים מאוחרים יותר.
זול ומהיר זה שם המשחק בשבוע אפס ואיכות תטופל בשלבים מאוחרים יותר בפיתוח. אבטיפוסים אלו ייבחנו באמצעות
יוזרים ובהתבסס על הפידבק שלהם והגיליון מהשלב הקודם, נוכל לצמצם את המוצרים על פי:

סט פיצ'רים

מודל עסקי

UI&UX

כל אלו נערמים לתיקייה גדולה יותר עם כל הנתונים מהראיונות, מסמכים, הקלטות סיעור מוחין, עיצובי האבטיפוס והצעה סופית אשר ניתן להגיש למקבלי ההחלטות. במידת הצורך, נוכל גם לכלול הצעת פיתוח מבוססת זמן ועלות לצעדים עתידיים.

בסוף שבוע אפס, תהיה להם היפותזה תיאורטית ברורה מוכנה לבדיקה.

 

ועכשיו לכמה כלים חדשים מגניבים ביותר

הראשון בהם הוא בתוכנות כמו FIGMA\XD

https://visualeyes.loceye.io

 אשאר נותן לכם לעשות לHOTMAP לעיצוב לשכם עוד לפני פיתוח כלי שנותן אנדקציה לראות לאן האנשים הכי נמשכים

 

 כלי נוסף הוא  auto-animate אשר נותן להכם לעשות ממש הדמיה בלי תכנות באדובי XD ממש בכלות מה שנותן לבדוק אם המעברים עובדים בצורה נעימה או פיצ'רים עובדים ברמה הוויזאלית

 

https://uxdesign.cc/adobe-xd-putting-auto-animate-to-the-test-b09f957d53ae

 

כלי נוספת מעניין ביותר הוא 

acquainted – כלי המאפשר יצירת סקר או מבדק אוטומטי מבוסס שיחה

 

הכלי מאפשר לדמות שיחה בה מתקיימת אינטראקציה עם המשיבים בזמן אמת… המשתתפים אכן חשים כאילו אתם מגיבים להם בהתאם לתשובה בה בחרו.

מצורפת דוגמה קטנה שהכנתי  

הכלי יכול לשמש לצורך קיום מבדק לקראת בחינה, או סקר לבדיקת עמדות (אוסף את תשובות המשתתפים, בצורה אנונימית).

ניתן להוסיף לתגובותיכם גם קישורים, אשר ישמשו לצורך קבלת מידע נוסף על הנושא.

מקווה שזה נותן לכם קצת סדר וכמה כלים מגניבים 

נאור .

למה כלכך חשוב לעשות POC כלים חדשים 3 שחייבים להכיר
מאמרים נוספים...