האם לתכנן לילד פינת לימוד בחדר או חלל לימוד?

מאת MY-design
בתאריך 2 ספטמבר, 2018

מתלבטים אם לתכנן לילד שולחן לימוד בחדר שלו או שעדיף בחדר עבודה? ואולי בכלל הוא לא ילמד על שולחן? על ארגון וסידור סביבת הלימודים מותאמת לכל ילד בכתבה הבאה.

האם לתכנן לילד פינת לימוד בחדר או חלל לימוד?

אנחנו רוצים שפינת הלימוד של הילד תתן לו את הנוחות המקסימלית ללמוד. לפני שאנחנו מתחילים לתכנן איך יראה שולחן הלימוד ואיזה סוג של מדף לקנות, חשוב שנבין שלכל ילד יש מספר דרכי למידה שונות שהוא מסגל לעצמו. 

דרכי הלמידה יכולות להשתנות בהתאם לסוג הלמידה המתבקש. למשל, עבודה במחשב או בכתב בדר"כ יותר נוחה על שולחן. לעומת זאת, קריאה או שינון חומר יכולה להיעשות בפינה נוחה בחלל כמו על השטיח או המיטה. כדי לאפשר את ריבוי דרכי הלמידה הללו, מומלץ לתכנן חלל לימוד ולא רק פינת לימוד. הדרך לעשות זאת, היא באמצעות חלוקת החלל למספר אזורים: שבאחד שולחן הלימוד באחרת פינת ישיבה ואזור השינה. 


המיטה, אם עוד לא מוקמה לצד אחד הקירות, תפנה את מיקומה המרכזי ותיצמד לאחד הקירות. את שולחן הלימוד רצוי למקם על הקיר של דלת הכניסה או הקיר לצידו. כך הילד יראה כל מי שנכנס. בפינה נוספת בחדר נייצר אזור ישיבה עם פופים/ כורסא/ ערסל ישיבה או פשוט עם שטיח עם כריות. ומה לגבי ספרי הלימוד והמחברות? כדאי למקם מדפים באזור הישיבה ועוד מדף או שניים מעל השולחן.

שאלת מיליון הדולר איך נעשה את הקסם שהכל יראה מעוצב וייתן תחושה של סדר וארגון?
יש מספר דרכים לעשות זאת אבל כדי לא להסתבך הדרך הפשוטה היא להמעיט בחומרים וצבעים ולחזור על סגנון העיצוב בכל פרטי החדר. בכך, תייצרו שקט עיצובי שישתלב באופן הרמוני בכל פינות החלל. 
בחרו פלטת צבעים של שניים עד שלושה גוונים בהירים ורגועים, והשתדלו להמשיך עם אתם חומרים וסגנון העיצוב בכל פרטי הריהוט. אם הריהוט הקיים הוא מעץ בסגנון מודרני, רצוי להמשיך את הריהוט באותו הסגנון. פרטים מיותרים תעבירו למשהו שזקוק להם או למחסן.

הצלחה של תכנון מוקפד יאפשר לילד ללמוד בצורה מיטבית יותר וגדיל את סיכוייו להצליח בלימודים.

האם לתכנן לילד פינת לימוד בחדר או חלל לימוד?
מאמרים נוספים...