מעצב גרפי - איך תבנה תיק עבודות?

מאת Chole B
בתאריך 31 אוקטובר, 2017

תיק עבודות צפוי ללוות את המעצב הגרפי לכל אורך הדרך. תיק עבודות מקורי יכול להגדיל את הסיכויים שלו להתקבל למוסד הלימודים או לזכות במשרות נחשקות.

מעצב גרפי - איך תבנה תיק עבודות?

עיצוב גרפי הוא אחד המקצועות המרתקים שניתן ללמוד כיום. עיצוב גרפי כולל שימוש ושילוב של אמצעים גרפיים, על מנת להעביר מסרים, תוך יצירת עיצוב חזותי מרשים.

ניתן להירשם כיום לתכניות לימודים מגוונות של עיצוב גרפי, החל מקורסים הממוקדים בתוכנה ספציפית ועד לתכניות רחבות יותר העוסקות בכל תחום העיצוב הגרפי ולתארים אקדמיים. בדרך כלל עיצוב גרפי לומדים במכללות ובבתי ספר מקצועיים ייעודיים לתחום, כמו מכללת שנקר, בצלאל, מכללת תילתן ומכון אבני.

מקצוע העיצוב הגרפי מאוד מבוקש בקרב חברות פרסום, דפוס, מדיה אלקטרונית, חברות ובתי עסק ותיק עבודות מרשים בהחלט יוכל לסייע לכם להתקבל למשרה כזו.

 

מה צריך לכלול תיק עבודות?

תיק עבודות צפוי ללוות את המעצב הגרפי לכל אורך הדרך. הוא מיועד להציג את הכישורים ואת התפיסה המקורית הוויזואלית שלו,  כדי שיוכל לקבל לקוחות חדשים במידה והוא עצמאי, או ולזכות בתפקידים נחשקים.

תיק עבודות מקורי יכול להגדיל את הסיכויים שלו להתקבל למוסד הלימודים, כאשר בחלק מהמוסדות המלמדים בישראל יש ביקוש גדול להרשמה ללימודי עיצוב גרפי ולכן מתבצע גם מיון מדוקדק.

כאן נשאלת השאלה איך ניתן לבנות תיק עבודות לפני שלומדים את התחום בצורה רשמית. התשובה היא שלפעמים הדרישה היא לאו דווקא לתיק עבודות בתוכנת העיצוב הגרפי שעתידים ללמוד, כי ההנחה היא שלא יודעים אותה, אבל תיק עבודות ויזואלי מסוג אחר (למשל באמצעות תוכנה בסיסית יותר) או אפילו כזה המבטא יצירתיות בכל דרך שהיא, יכול לבסס תיק עבודות מרשים ומיוחד. פתרון נוסף למי שרוצה לבנות תיק עבודות מרשים הוא לפנות לקורס ממוקד בעיצוב גרפי או למכינה לעיצוב, שבמסגרתם אפשר לקבל את הכלים לבנות תיק עבודות מוצלח. בבית הספר שנקר הנדסאים לדוגמה, מציעים קורס עיצוב גרפי יישומי, שבמסגרתו בונים הסטודנטים תיק עבודות שיעזור להם בהמשך דרכם האקדמית והמקצועית, וכן מכינה לעיצוב שממנה יוצא כל תלמיד עם כלים בסיסיים בעיצוב ועם תיק עבודות המשקף את השפה היחודית של כל סטודנט.

 

דגשים בהכנת תיק עבודות

טעות נפוצה של המתעתדים ללמוד היא להכין תיק עבודות "מתאמץ" מדי, מה שדווקא עלול לשלול מהם את הכישרון הטבעי והמקוריות. בסופו של דבר כאשר רוצים להרשים מדי עלולים ליצור עבודות עם מניפולציות ויזואליות לא הכרחיות ועם עומס רב מדי.

תיק העבודות צריך להיות מיוחד ומקורי ובעיקר פשוט ופרקטי, המציג בצורה ברורה את הרעיונות וזווית הראייה של המועמד ללימודי עיצוב גרפי.

חשוב מאד שתיק העבודות יבטא את האדם שהכין אותו ואת כישוריו. את התיק צריך להכין בהתאם למי שהולך להביט בו בהתאם למוסד הלימודים הרצוי או במקרה של סיום הלימודים, תיקי עבודות שונים המתאימים לכל מיני רמות וסוגים של תפקידי מעצב גרפי. טיפים נוספים ליצירת תיק עבודות מנצח תוכלו למצוא במאמר הזה.

מאמרים נוספים...