על קצה המזלג, פוסט היכרות

בתאריך 29 אוקטובר, 2017

קצת על מי אני, דרך התובנות שלי על Blender

על קצה המזלג, פוסט היכרות

שלום, שמי יובל ואני מאייר פרילאנסר. רציתי לשתף אתכם במסע האישי שלי בתחום המידול בתלת מימד.

אני בא מרקע של איור, והמידול התפתח אצלי בתור תחביב יצירתי לקראת השנה הרביעית שלי בלימודים. התשוקה שלי לתלת התחילה כשגיליתי את הפרוייקט Blender, שהוא חבילת תוכנה בקוד פתוח שהגיע מהתחלה צנועה כאלטרנטיבה ל3dmax וmaya ביצית מודלים עד לכלי שמתחרה כיום עם הענקים בתחום הגרפיקה הממוחשבת. כמאייר עם חיבה לקומיקס, הייתי צריך כלי שיעזור לי להעמיק את הידע שלי באנטומיה אנושית ובניית קומפוזיציה. זאת מאחר שהיכרות טובה עם אנטומיה עוזרת לפתח ביטחון בריאליזם, שהשלב הבא שלו הוא סיגנון והפשטה שנעשים מתוך ידע ולא בצורה אקראית, וכך מתקשרים יותר טוב עם הקורא.

נחשפתי כמה פעמים לממשק של 3dmax לפני הלימודים ונרתעתי ממנו כי הוא נראה לי מסורבל ומורכב. חשבתי אז שהתחום של תלת מימד בשמיים מבחינתי, למרות שמשהו באסתטיקה של הCGI קסם לי (כנראה בגלל הילדות שביליתי עם משחקי PC). לבלנדר נכנסתי בקלות והחוויה שלי עם התוכנה היתה של תשוקה ללמוד עוד ועוד. מה שתרם לחוויה הזאת היא הוורסטיליות של בלנדר, שכוללת בתוכה הרבה מאוד כלים שונים למידול, אנימציה, compositing של וידאו ותמונות, תכנות ועוד. אני אוהב את זה שתוכנה בקוד פתוח יכולה להתפתח בצורה של תוספים אפילו יותר מהר מהקצב שלוקח לסטודיואים הגדולים לשחרר גרסאות חדשות של התוכנות שלהן. הממשק של בלנדר היה נראה עבורי הרבה יותר ידידותי ממה שנחשפתי אליו קודם לכן, כשחיפשתי פלטפורמה ללמוד איתה תלת.

בערך שנה אחרי שסיימתי את הלימודים התחלתי לעבוד בסטודיו צוקי לאמנות בתל אביב. והאהבה שלי ללמוד כל הזמן כלים וטכניקות חדשות הועילה לי שם כשהתברר שבלנדר הוא כלי מצוין ליצור הדמיות של פרוטוטיפים לעבודות חדשות, במיוחד בסיטואציות שמדובר בעבודות עם התאמה אישית ללקוח מסוים או עבודה עם אמנים אחרים ושיתופי פעולה שדורשים תקשורת טובה של רעיונות. ככל שלמדתי יותר מידול ככה נהניתי להשקיע יותר זמן בעבודה על מודלים.

השאיפה שלי לעתיד היא לשלב את המיומנות שלמדתי בתלת עם הסגנון איור הידני ה"חומרי" יותר שלי. ליצור workflow שמשלב סקיצות מאויירות בדיו וצבע עם אלמנטים של CGI. אני רוצה לייצר נובלה גרפית בסגנון הזה, או סרטון אנימציה (זאת תהיה לדעתי טכניקה מעולה עבור אנימציה, אני אשמח לשיתופי פעולה עם אנימטורים). אני מצרף למטה כמה דוגמאות לתהליך למידה שעברתי בתלת.

על קצה המזלג, פוסט היכרות
מאמרים נוספים...