האם אתם מוכנים למשבר?

בתאריך 1 ספטמבר, 2017

היום בעידן הרשתות החברתיות אף אחד אינו מוגן ואין אפשרות לדעת מאין תפתח הרעה, לכן חשוב להערך ככל האפשר ומראש עם המסרים ולא לחכות לדקה ה-90. כאמור כתבה שלילית יכולה להרוס חברות, קריירות, ולהפוך סדרי עולם.

האם אתם מוכנים למשבר?

 

 

זה התחיל בראיון מוצלח בטלוויזיה שיזמתי 

והתגלגל לדיון נוקב במדיה החברתית( במקרה הזה בגלל צרות עין) ומשם לגוף מדיה אחר באמצעות תלונה לעיתונאית ולא אתייחס לדברים הלא מדויקים, שנאמרו בתלונה והוצאו מהקשרם.

אני לא יכולה להכנס יותר מידי לפרטים, אבל מה שאני כן יכולה לומר זה, שהיום בעידן הרשתות החברתיות אף אחד אינו מוגן ואין אפשרות לדעת מאין תפתח הרעה, לכן חשוב להערך ככל האפשר ומראש עם המסרים ולא לחכות לדקה ה-90. כאמור כתבה שלילית יכולה להרוס חברות, קריירות, ולהפוך סדרי עולם.

קבלו 5 טיפים יקרי ערך אותם חשוב לחרוט היטב בזכרון ולשמור :

1.ברגע שפורץ המשבר פנו מיידית לאיש מקצוע המתמחה בניהול משברים ואל תדברו עם הכתב בטלפון, כי כל מה שתגידו בשיחה יכול לשמש את הכתב ומבחינתו זאת תגובה רשמית ומשם אין דרך חזרה( אלא אם כן אתם מבקשים לומר שהמידע לא לציטוט).

2. משבר שמתחיל ברשת החברתית, אם מדובר בתלונה של לקוח או בתגובה יזומה של המתחרים אל תחסמו אותו או תמהרו להשיב. לעיתים התגובה הלא נכונה יכולה לגרום נזק רב יותר ולהפוך זבוב לפיל.

3. כשם שאתה מומחה בתחום שלך ולא תתן לבעל מקצוע אחר לעשות את עבודתך, כך גם עלייך להבין שאתה לא יכול לנהל את המשבר הזה לבד. ואל תחשוב, איך אני חוסך כסף ופותר אותו לבד.זה לא תחום המומחיות שלך. ומה שנראה חסכוני עכשיו יכול לעלות לך ביוקר.

4. עלייך להיות גלוי ובשקיפות מלאה עם מנהל המשבר.אי שיתוף במידע או ״העלמת״ מידע יכולים לפגוע רק בך!

5. המטרה היא להמנע מפרסום הכתבה, אבל במידה והיא תפורסם באינטנרט יש להעלות ולקדם כמה שיותר כתבות ומאמרים חיובים וכך לדחוק אותה מהעמוד הראשון לעמוד השלישי.

יש גם מקרים בהם נוקטים בתביעות משפטיות כנגד גוף המדיה.יחד עם זאת, אני חושבת שתביעה משפטית יכולה אולי לסייע בטוח הקצר אבל לפגוע בטווח הארוך.

כל משבר לגופו.

לסיכום, עשו את כל המאמצים לנהל את העסק, החברה או הארגון ללא דופי ובשקיפות מלאה והמנעו ממשברים. ואם אתם מתראיינים, חשוב להיות מדיוקים במסרים התקשורתיים ולא לשנות אותם תוך כדי ראיון . לעולם אין לדעת לאן נושבת הרוח, ואתם רוצים שהשליטה תהיה בידים שלכ

מאמרים נוספים...