מתי עליי לשקול ליווי עסקי ושירות של פיתוח עסקי ע"י מומחה

בתאריך 5 אוגוסט, 2017

ניסיוננו מלמד כי תמיד טוב יותר לקבל ליווי עסקי מקצועי שוטף אשר הוכח שמאריך את חיי העסק וסולל את האפשרות להצלחה. אז מדוע אני צריך יועץ עסקי חיצוני…?

מתי עליי לשקול ליווי עסקי ושירות של פיתוח עסקי ע"י מומחה

הרבה חברות משתמשים בשירותי ייעוץ עסקי, שירותי פיתוח עסקי וליווי עסקי מקצועי. לצערנו, ברוב המקרים יועץ עסקי מגויס כשמתעוררת בעיה עסקית חמורה או כשקיים סיכון קיומי על העסק, אך לעיתים זה יכול להיות מאוחר מדי.
ניסיוננו מלמד כי תמיד טוב יותר לקבל ליווי עסקי מקצועי שוטף אשר הוכח שמאריך את חיי העסק וסולל את האפשרות להצלחה.

אז מדוע אני צריך יועץ עסקי חיצוני…?

  1. אובייקטיביות היועץ

    הניסיון מלמד שכשאתה קרוב מדי לבעיה קשה לך לראות אותה !
    במקרים מסוימים בגלל שכך נהגת לעשות מאז ומתמיד, יהיה לך קשה לראות את הצורך בשינוי או לזהות את מקור הבעיה. גורם חיצוני מקצועי ואובייקטיבי יכול לשמש מראה לארגון ולעזור לזהות אזורים בעייתיים ולטפל בהם.
    בנוסף, במקרים רבים לגורמים פנימיים יהיה קשה מאד לבקר את הבוס, כך ששימוש במקורות פנימיים יכול להביא לקבלת דיווח ממותן וחסר. יעוץ עסקי חיצוני יתקשה הרבה פחות לנתח אובייקטיבית ולהעביר את הנתונים כפי שהם.

  2. יכולות מקצועיות

    אחת הבעיות הגדולות בשימוש בצוות פנימי, במיוחד אם כשמדובר בעסקים קטנים, היא חוסר היכולת של עובדי הארגון לתת את התמיכה הראויה לעסק בשל הצורך בכישורים וניסיון ספציפיים ומקצועיות בתחום הליווי העסקי. לעתים קרובות תמצא שאתה נתקל בבעיות שדורשת כישורים רחוקים מאוד מאלה הנדרשים לתפעול השוטף של העסק שלך. כתוצאה מכך אתה עשוי לגלות כי לאף אחד מעובדי הארגון אין את הכישורים הנדרשים.
    יועץ חיצוני, יביא איתו את הניסיון הספציפי הדרוש כדי למקסם את יכולתך לקדם את עסקיך.

  3. הגדרת השירות

    מניסיוננו, משאבים פנימיים המוקצים לצורך הליווי העסקי, ימוקדו בפתרון בעיות שוטפות של הארגון ויפספסו את המטרה העיקרית. יועץ עסקי יביא לשולחן מוצר אחר לגמרי, רחב יותר, ועם ראייה לטווח ארוך הכולל ליווי עסקי שוטף, ייעוץ איכותי כנדרש, פיתוח עסקי, ניהול סיכונים והתוויית הדרך לאסטרטגיה הארגונית ארוכת הטווח ולווא דווקא התעסקות עם פתרון בעיות אד הוק בלבד.

  4. עלות

    אין ספק שעלות ייעוץ עסקי חייבת להילקח בחשבון, אך כך גם עלות העסקת עובדי הארגון. הקצאת משאבים פנימיים במטרה לפתור בעיות עסקיות תביא לכך שהעובדים לא עושים את עבודתם הרגילה ובשורה התחתונה העלות תהיה גבוהה מאד. אם יש בארגון עובדים שיש להם זמן פנוי לעבוד על נושאים אלה, זו בד"כ בעיה  בפני עצמה שיועץ מקצועי כמובן ייתן עליה את הדעת.
    יועץ יכול לעזור לך לטפל בבעיות העסקיות שלך ובו בזמן לאפשר לך להמשיך ולהפעיל את העסק שלך.

לסיכום, רואה חשבון שהוא מלווה עסקי מקצועי ומנהל כספים מנוסה יכול להביא את ניסיונו העסקי והכלכלי כדי לבנות תכנית ליווי עסקית מקצועית ובמידת הצורך תכנית הבראה לעסק וזאת לאחר שאופיינו הצרכים של הארגון ובכללם, האסטרטגיה הארגונית, מחזור המכירות, תזרים מזומנים, רווחיות, אשראי דרוש, תמחור מוצרים, טיפול במלאים, כח אדם וכו'.

מיכאל רואי חשבון וניהול כספים חיצוני, משרד רואה חשבון בתל אביב אשר מתמחה בליווי עסקי. לנו ניסיון רב בליווי עסקי, פיתוח עסקי, גיוס הון וגיוס אשראי לחברות ועסקים מתחומים שונים.

בכבוד רב,

רו"ח, מיקי מיכאל

macc-favicon מיכאל ושות'- משרד רואי חשבון בתל אביב

 MACC – ניהול כספים חיצוני וליווי עסקי

האתר והמידע המופיע בו, לרבות מאמרים וכתבות, אינו מהווה תחליף לשירות ו/או ייעוץ משפטי, מקצועי או אחר, אינו מהווה חוות דעת, ו/או המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם ואין להסתמך עליו בכל דרך שהיא.

לשאלות, קבלת ייעוץ או כל עזרה נוספת הינכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו

מאמרים נוספים...