כוחה של המילה הכתובה

בתאריך 30 יולי, 2017

שילוב שנעשה בין כתיבה אינטואיטיבית לכתיבה טיפולית, הינו לפחות בעיני שילוב מנצח. הכתיבה האינטואיטיבית מאפשרת לנו לכתוב הישר מתוך תת המודע, ללא ביקורת או קול שופט, לזהות קולות בעצמנו שלא הכרנו, מחשבות שלא ידענו שהסתננו לתוכנו, 

כוחה של המילה הכתובה

הכתיבה ככוח מרפא

בספר: "הסיפור שאינו נגמר" חווה גיבור הסיפור, נער ביישן, סגור, שחבריו לכיתה מנדים ומתנכלים לו, הזדהות עם אוטריו גיבורו השני של הסיפור. אוטריו האמיץ היוצא למסע הרפתקאות כדי להציל את ממלכת "פנטזיה" שעומדת להיכחד. במהלך הספר כולו חווה הנער הזדהות וקירבה אל ה"אני" הפנימי שלו, אל האומץ שלו עצמו לצאת למסע משל עצמו ואל הכוחות הטמונים בתוכו, שלא הבחין בהם לפני כן. 

השילוב שנעשה בין כתיבה אינטואיטיבית לכתיבה טיפולית, הינו לפחות בעיני שילוב מנצח. הכתיבה האינטואיטיבית מאפשרת לנו לכתוב הישר מתוך תת המודע, ללא ביקורת או קול שופט, לזהות קולות בעצמנו שלא הכרנו, מחשבות שלא ידענו שהסתננו לתוכנו, 

כתיבה אינטואיטיבית

אמצעות תרגילים שונים אנו לומדים כיצד להתחבר למסרים וקולות מרפאים מתת המודע, נעבור הליכים רגשיים מרפאים  חווייתיים המשקפים לנו את המקום בו אנו נמצאים כעת, החסימות שלנו, הכוחות והעוצמות, החוזקות והקשיים. אנו לומדים באמצעות כתיבה טיפולית אינטואיטיבית להבין ולפרש את המתחולל בתוכנו ולצאת לדרך עם תובנות חדשות וכלים שקיבלנו בסדנה שילוו אותנו להמשך החיים כצידה לדרך. בכל שיעור נתמקד בנושא אחר: הילד שבתוכנו, כוחות והעצמה, זיכרונות, משפחה וחלקים בנפש.

באמצעות תרגילים שונים ניתן  להתחבר למסרים וקולות מרפאים מתת המודע, נעבור הליכים רגשיים מרפאים  חווייתיים המשקפים לנו את המקום בו אנו נמצאים כעת, החסימות שלנו, הכוחות והעוצמות, החוזקות והקשיים. אנו לומדים באמצעות כתיבה טיפולית אינטואיטיבית להבין ולפרש את המתחולל בתוכנו ולצאת לדרך עם תובנות חדשות וכלים שקיבלנו בסדנה שילוו אותנו להמשך החיים כצידה לדרך. בכל שיעור נתמקד בנושא אחר: הילד שבתוכנו, כוחות והעצמה, זיכרונות, משפחה וחלקים בנפש.

 

כתיבה יצירתית

הכתיבה היצירתית בעיני חשובה לא פחות, מאחר והיא מאפשרת לנו באמצעות היצירה והמצאת הגיבור שלנו ריחוק מעצמנו שדווקא הוא זה שמאפשר לנו את הביטחון להיות אנו עצמנו. העבודה על דמות עגולה מאפשרת לנו להבין תכונות ודברים בחיינו, הדמויות שגיבור הסיפור שלנו יפגוש בדרכו יאפשרו לנו להבין את מערכות היחסים שלנו והקשר שלנו עם האחר והסביבה, כיצד אנו מנהלים קשרים וכיצד אנו תופסים אנשים אחרים. 

היכולת לכתוב באמצעות "הרחקה" מאפשר לנו לכתוב את עצמנו ביתר קלות. העיסוק בבניית דמות עגולה, יצירת אישיות וכן רצון ומכשול מלמדים אותנו גם על עצמנו וכיצד אנחנו מתמודדים עם מכשולים וקשיים בחיים מול הרצון והמטרות שלנו.  דרך הדמות ניתן ללמוד כיצד אנו מתנהלים מול מערכות יחסים ואף לייצר סוג של תיקון באמצעות הדמות שיכולה להתנהג שונה מאיתנו בחייה ובכך להוות לנו סוג של "הארה" ותיקון פנימי.

כל אחד יכול לכתוב סיפור. אין אף אדם בעולם שאינו יכול, צריך לאהוב לדמיין, לאהוב ליצור ובאמצעות טכניקה שאני מלמדת נבנית  בהדרגה עלילה קוהרנטית

כתיבה לזוגות:

על זה מעט  מאוד אנשם חשבו וחבל. כתיבה יכולה להיות חבל הצלה לזוגות רבים המתקשים להבין אחד את השני או לתקשר באמצעות תקשורת בונה. באמצעות תרגילים שונים בכתיבה, בני זוג יכולים להבין אחד את השני דרך הכתיבה, דרך חוויות הילדות שכל אחד עבר ועד לכתיבה על רגשות ומאווים. בכתיבה כזו אין האשמה, אין אני בסדר אתה לא בסדר, ואין הטחות כעס. הכתיבה הרגשית של בני זוג אחד מול השני מאפשרת להם להכנס לעולם אחר שבו הם יכולים באמצעות הכתיבה לתקשר בינהם בדרך שונה ממה שהיו רגילים עד כה. 

 

 

כוחה של המילה הכתובה
מאמרים נוספים...