YLimit אפליקציית – יישומון שמגן על ילדי דור ה'סלפי'

מאת YLimit App
בתאריך 15 יוני, 2017

YLimit נוצרה על ידי הורים כמוך. החזון שלנו הוא להגן על ילדינו, לקחת חלק בחייהם, ולהשפיע על היומיום שלהם. עם ניסיון טכנולוגי של מעל עשרים שנה, ועם תשוקה להורות ולכתיבת אלגוריתמים, הצלחנו ליצור את הפתרון המושלם – פתרון המאפשר לנו מצד אחד להיות שם בשבילם, ומצד שני לכבד את הפרטיות וההתפתחות האישית שלהם. YLimit הינה אפליקציה הורית חדשנית (כחול לבן), שמאפשרת לך ההורה לשמור על בטיחות ילדיך ולנהל את השימוש שלהם במכשיר הסמארטפון בצורה חכמה ומבלי לפגוע בפרטיותם.‏ האפליקציה עלתה ב- 30 לנובמבר (2016) ל- Google Play במסגרת פיילוט. הילדים שקועים במסך הטלפון, ולנו כהורים לא תמיד פשוט להיות מעורבים בחייהם. עם האפליקציה החדשנית YLimit תוכלו לשמור על ביטחון ילדיכם ולשפר את ההרגלים הדיגיטליים שלהם. YLimit מנטרת את הטלפון של ילדיכם מהטלפון שלכם מבלי להיות פולשנית. בעוד הילדים משתמשים בטלפון כרגיל ולומדים לתקצב את זמן המסך שלהם, אתם נהנים מסמכויות ניהול מקיפות.

YLimit אפליקציית – יישומון שמגן על ילדי דור ה'סלפי'

אחד הנושאים הבוערים היום בשוק עוסק בבעיה מטרידה שקיימת ברמה כזו או אחרת בכל בית בישראל - השימוש המופרז של כולנו בסמארטפונים והסכנות הנלוות לכך.

מאיזו זווית שלא נסתכל על זה התלות בסלולרי השתלטה על חיינו – לכולנו יש מכשיר נייד, אשר מלבד תפקידו המקורי כאמצעי ליצירת קשר טלפוני הוא מאפשר לנו היום בגרסתו המשודרגת והחכמה, גם זמינות אינטרנטית און ליין וגישה למקורות מידע. בלחיצת כפתור פשוטה אנו גולשים תוך שניות לתוך עמודי החדשות, לדואר האלקטרוני, למנועי חיפוש ולרשתות החברתיות כשהסמארטפון משמש אותנו גם בתור יומן, שעון, מצלמה, אמצעי תשלום, מכוון קולי בדרכים ועוד שלל פונקציות בתחומים השונים.

כאשר הכל נגיש 24/7 באמצעות מסך בגודל כף היד זה די מובן מדוע אנחנו מתקשים לזוז בלעדיו.

מילא אנחנו, אבל מה לגבי הילדים?  

כמה פעמים חזרתם וביקשתם מילדכם להפסיק להתעסק בנייד? כמה שעות ביום ילדינו שקועים במסכי הטאבלט או הטלפון החכם בעודם משחקים, מצלמים, מדברים או מסמסים? האם אנו כהורים יודעים היכן בדיוק הם גולשים ברחבי הרשת ומתי?

אנחנו חיים היום בדור הסלפי שמתקיים בתוך הסמארטפון - המסכים מקיפים אותנו מכל עבר ואם אנחנו כ׳מבוגרים האחראיים׳ מכורים אליהם אז מה הפלא שגם הילדים?

רק בכדי לסבר את האוזן, ע״פ ממצאי מחקרים שנעשו בתחום בשנים האחרונות הנוער הישראלי מבלה הכי הרבה שעות מול המסך, יותר מבכל מקום אחר בעולם. ההשלכות לקדמה לפי אותם מחקרים מדאיגות ביותר, הן מתריעות על כך שהשימוש בטאצ׳ מגיל צעיר עשוי לגרום למשל להפרעות קשב, השמנת יתר וזיכרון ודמיון פגומים. התופעה מחמירה כמובן כשהחופש הגדול מגיע.

זוהי אם כן, הייתה הקרקע הבוערת שהובילה את איש ההייטק א׳, תושב עתלית נשוי ואב לשלושה, בן 44 ליזום ולפתח את YLimit, אפליקציה הורית חדשנית (כחול לבן) אשר מאפשרת להורים לשמור על בטיחות ילדיהם, לשפר את ההרגלים הדיגיטליים שלהם ולנהל את השימוש שהם עושים במכשיר הסמארטפון בצורה חכמה ומבלי לפגוע בפרטיותם.

האפליקציה מנטרת את הטלפון של הילד מהטלפון של ההורה מבלי להיות פולשנית כך בעוד שהילדים משתמשים בטלפון כרגיל הוריהם נהנים מסמכויות ניהול מקיפות שעשויות אף להיות מצילות חיים ועל כך יורחב בהמשך.

א׳ מספר כי מאז שביתו הבכורה, אז בכיתה ד׳ קיבלה לידיה טלפון נייד היא החלה לחיות בהדרגה כמעט אך ורק בעולם הווירטואלי תוך שימוש בלתי פוסק בסלולרי במשך כ- 8 שעות בכל יום מבלי בכלל לשם לב. מי שהביעה בעיקר את מורת רוחה מהמתרחש הייתה האם, בת זוגו של א׳, אף היא מתחום ההייטק שהפעילה עליו לחץ למציאת פתרון להתמכרות. העניין לדבריו גרר התעסקות משפחתית בלתי פוסקת בסוגיה, שהובילה להחרמת הנייד, מתן עונשים ולמלחמות בלתי פוסקות על זמני השימוש - נשמע לכם מוכר?

אבל הקש ששבר את גב הגמל ומה שלמעשה הוביל את א׳ לתובנה ולהחלטה הנחרצת שהוא פשוט חייב למצוא דרך לגמול ילדים מהמסך הקטן הייתה שיחת טלפון שהוא קבל לפני כשנה משכנתו למתחם ובה היא מדווחת לו כי ראתה את ביתו בת ה- 11.5 חוצה כביש מהיר תוך כדי שעיניה נעוצות בתוך המכשיר. 

״זו מבחינתי הייתה נק׳ השבירה, הרגע שבו נדלקה אצלי נורת אזהרה רצינית והכתה בי ההבנה עד כמה באמת ההתמכרות הזו מסוכנת ועלולה להיות הרת אסון״ משחזר א׳.

ניסיון פיתוחי של 20 שנה בעולם ההייטק הוביל לרעיון ראשוני שהקונספט שלו היה מניעת הליכת ילדים מחוץ לבית תוך כדי שימוש בנייד.

אולם מה שהחל כיעד המקורי של הפיתוח הפך לפתרון אחד מיני רבים שמציעה YLimit ולאו דווקא  העיקרי שבהם. א׳ מסביר: ״פיתוח האפיון הראשון הוביל להבנה שקיים צורך בהרבה פתרונות שמעבר לכך. הרצון לפתרון כולל יותר התגבש לכדי אפליקציה שמרכזת את כל הבעיות במשולש המורכב הזה של הורים, ילדים וסלולרי״.

מאז הכל התקדם בקצב מאד מהיר - צוות פיתוח ומעצב שגויסו לטובת מימוש הרעיון החלו לעסוק באפיון המוצר, לאחר מכן החלו בבדיקות פיתוח נרחבות ותוך כחצי שנה, בנובמבר 2016 עלתה גרסה ראשונה של YLimit לחנות של Google Play במסגרת פיילוט.

ע״מ להשתמש באפליקציה, אשר בשלב הראשון מיושמת במכשירי האנדרואיד בלבד, נדרש להורידה מהחנות של גוגל (Google Play) ולהתקינה במכשירים הסלולרים של ההורה ו ילדו. כאשר נעשה הקישור בין שני המכשירים ע״י סריקת קוד פשוטה יופיע להורה אייקון של עין (הסתכלות) ולילד אייקון של פרצוף והחל מרגע זה למעשה ניתן יהיה ליהנות מכל המוצרים שמציעה האפליקציה להורים:

מידע היכן הילדים נמצאים בכל רגע - בנייד ההורה תופיע מפה עם מיקומו המדויק של הילד.

חסימת מסך - להורה יש אפשרות להפעיל מצב חסימה לנייד של הילד למשך 30 דקות. מיועד לזמן שהילד נמצא בבית בקרבת ההורה במטרה לגרום לו להתפנות מהנייד לטובת הכנת שיעורים, אכילה וכיו״ב.

הגבלת זמן מסך - מתאפשרת הקצבת זמן שימוש יומי שמתבצעת או ע״י הגדרת פרק זמן גלובאלי המותר לשימוש יומי מצטבר (כשניהול הזמן נעשה ע״י הילד אשר רואה בכל רגע נתון כמה זמן שימוש נותר לו)

או ע״י הגדרת זמנים מותרים באינטרוולים של שלוש שעות. אם רוצים למשל שהמתבגר ילך לישון לפני חצות כי מחר יש בית ספר ניתן לבצע חסימה לשעות הערב המאוחרות אפשרות נוספת היא לחסום את המכשיר של הילד בזמן שהוא בבית הספר.

כשמסתיים זמן השימוש שהוגדר, הטלפון הופך להיות זמין לשיחות. בנוסף ישנה אפשרות לצ'אט עם ההורה בלבד ולא ניתן יהיה יותר לשחק ולגלוש.

על מסך החסימה של הילד ישנו לחצן 10+ המופיע בתום הזמן שהוגדר ובאמצעותו הוא יכול לבקש מכם 10 דקות נוספות, לשיקולכם. אפשרות זאת ניתנת פעם ביום (אפשר להגדיר עד 3 ביום).

חסימת אפליקציות ספציפיות - בנייד של ההורה מוצגת רשימת האפליקציות שמותקנות על המכשיר של הילד כשלהורה יש אפשרות לחסום כל אפליקציה שלדעתו אינה ראויה או מתאימה לגיל של בנו או ביתו.

על כל אפליקציה שהילד יוריד ההורה יקבל הודעת התראה אוטומטית שבה הוא יוכל לקרוא עליה ואז להחליט אם לאשר או לחסום אותה.

 האפשרות לקבל הודעת התראה כזו ולהגיב מידית בזמן אמת להתקנתה הנה ייחודית לאפליקציה YLimit בהשוואה למתחריה בשוק.

צפייה בסטטיסטיקות שימוש - נותן מידע באופן כללי על כמה זמן ביום הילד משתמש בנייד וכן כמה זמן שימוש ואופן ניצולו מתוך הזמן היומי שהוגדר לו כמותר לשימוש. בנוסף, ניתן לצפות ב- 7 האפליקציות בהן הילד מבלה את רוב זמן השימוש באותו היום לפי חלוקה לזמנים עם אפשרות לפילוח שבועי או חודשי.

Geo fence (גדר גאוגרפית) - הקפת אזור מסוים (כגון הבית או בית הספר) במעין גדר וירטואלית ברדיוס מסוים שנקבע מראש. כאשר ילדנו יכנסו או יצאו מאותם אזורים מוגדרים אנו נקבל על כך אוטומטית התראה מידית לנייד. יחסוך לנו למשל את הצורך לבדוק האם הילד כבר הגיע הביתה בצהריים מביה״ס, דבר שיעניק להורה שקט נפשי ומעורבות אקטיבית.

בהמשך אמורה לצאת תכונה נוספת של האפליקציה שתאפשר להורה להגיב למקרה חירום במהירות וביעילות וזאת בדמות כפתור מצוקה ייחודי שהילד אם חלילה יזדקק יוכל להפעיל תוך כדי שקשוק המכשיר מה שיוביל מידית להצגת מפת מיקומו הנוכחי ובנוסף תתבצע הקלטה של המתרחש בסביבתו. הן המסלול הגיאוגרפי שבו הוא נמצא והן קולות הרקע יועברו ישירות להורה בעת שידור אות המצוקה.

שימוש נוסף שייכנס בקרוב ייתן מענה לצורך הראשוני שממנו למעשה הכל התחיל - חסימת המכשיר לשימוש הילד תוך כדי תנועה בהליכה מחוץ לבית בניסיון לעצור התנהגויות מסוכנות ולמנוע פציעות ופגיעות בילדים בזמן שהם בקרבת כבישים לדוגמה.

האפליקציה, שנמצאת כיום כאמור  בפיילוט נחשבת למובילה בתחומה ואף קיבלה בחנות של גוגל דירוג ציונים גבוה של 4.3 מתוך 5, רשמה עד כה הישג מכובד של כ- 3,000 משתמשים (הורים) כאשר מחציתם מישראל בעוד שהשאר מפוזרים בלמעלה מ- 80 מדינות ברחבי העולם.

משתמשי האפליקציה שכרגע עדיין חינמית שופעים מחמאות ליישומון השימושי ומעידים שהוא ידידותי ונוח מאד לתפעול. כמו כן, ישנה שביעות רצון גורפת משירות הלקוחות המהיר והאכפתי שאף הוא ייחודי לאפליקציה - מתן התמיכה הטכנית הוא בלתי אמצעי וניתן און ליין מתוך מסך היישומון.

״אנחנו באמת עושים מאמץ גדול לפתור בזריזות בעיות שעולות לכלל המשתמשים״ אומר לי א׳ כשאנחנו עוברים על שלל התגובות האוהדות לאפליקציה שמופיעות באתר גוגל ומסכם: ״החזון שלנו הוא להגן על ילדינו, לקחת חלק בחייהם ולהשפיע על היומיום שלהם.  YLimit נותנת מענה להתמודדות עם תופעת השימוש המוגזם שלהם בפלאפונים כשהיא משמשת להורים כלי עזר ובקרה שבאמצעותו הם יכולים מחד לספק ביטחון והגנה ומאידך לכבד את התפתחותם האישית של הילדים ואת הצורך שלהם בפרטיות.

ככלי חינוכי גמיש וחכם, היא מאפשרת להורים להציב גבולות לילדיהם בצורה מושכלת ואוהבת״.

YLimit אפליקציית – יישומון שמגן על ילדי דור ה'סלפי'
מאמרים נוספים...