ראש השנה

בתאריך 26 אפריל, 2017

מאמר עבור מאמן אישי על ראש השנה ומה המשמעות של החג עבורו

ראש השנה

ראש השנה

שלום, שמי יוסי ואני רוצה לשאול אתכם כמה שאלות ולשוחח אתכם על השנה הקרבה ועומדת בפתח. מה זה בעצם "ראש השנה"? לדעתי ראש השנה זו הזדמנות להתחלה חדשה ונקייה, התחלה שלא קשורה לשנה הקודמת. כל שנה אנחנו מקבלים חבילת דפים נקיים וטהורים, חבילה חדשה של החלטות ומעשים. רק בראש השנה יש נו אפשרות לפתוח את החבילה הזאת ולהתחיל למלא אותה במילים, מעשים והחלטות שונות. רק אז יש לנו את האפשרות באמת להתחיל מחדש ולתקן את טעויות השנה שעברה. לתקן את מה ששבור או ששברנו ולהרים את עצמנו מחדש. תחילת השנה מסמלת בשבילי את ההחלטות החדשות שמצפות לי ואת הדרכים החדשות שבהם אבחר ללכת. ראש השנה זו ההזדמנות הגדולה שלי ושלכם לקבל חבילה נקייה לחלוטין ולכתוב בהם את הסיפור שלכם-בדרככם.

ההחלטות האישיות שלנו בתחילת השנה קובעות איך נהיה ואיך נתנהג בהמשך השנה. הרי כולנו רוצים שנה של הצלחות ושל מעשים טובים, של שינוי ושל פריחה. כשאנחנו נמצאים במקום נמוך ממה שאנחנו רגילים אליו, ההרגשה שלנו וההערכה העצמית כלפי עצמנו יורדת. הימים הקרובים הם הזמן לעשות את השינוי הנדרש והתחיל דברים חדשים, דברים שרק ירימו אותנו מעלה. בין אם זו החלטה חדשה בחיים, עבודה חדשה, זוגיות חדשה או דרך חדשה לבחור בה-יש לנו את האפשרות לשנות ולהתחיל מחדש בראש השנה.  המצב שלנו לקראת סוף השנה הנוכחית ולקראת תחילת השנה הקרובה  הוא כמו מזג האוויר- אנחנו מלוכלכים, מטעויות קשות שעשינו בשנה האחרונה וכבר קשה לנו לנשום ולראות בתוך כל הבלגן. אבל ברגע שהשנה החדשה תתחיל וההחלטות החדשות שלנו ייעשו- ה"אוויר" יתבהר ויהיה לנו הרבה יותר קל להיות בחוץ ולהיות עם עצמנו. למרות הבלגן והלכלוך אשר מסתובב סביבנו בחיים, אנחנו תמיד יכולים לשנות את המצב בעזרת החלטה חדשה ופשוטה. תמיד יכולים להרים את עצמנו למקום יותר טוב משהיינו בו אתמול.

ראש השנה זה הזמן המושלם להחליט החלטות חדשות ולהתחיל דברים חדשים שמעולם לא העזתם להתחיל. השנה החדשה הבאה עלינו לטובה אולי לא התחילה בצורה כל-כך נקייה ורגועה, אבל כמו כל התחלה חדשה וסוערת, תמיד יש שקט אחרי הסערה. אז איך מתחילים דברים חדשים? הדבר הראשוני והקשה ביותר הוא להחליט. להחליט שאנחנו משנים את עצמנו ואת העבר שלנו ולא נותנים לו להשפיע עלינו יותר הצעד השני הוא לבצע את ההחלטה הקשה הזו. להתחיל משהו חדש זה מפחיד, קשה והרבה פעמים מאוד לא מובן- ולכן אני נמצא כאן כדי לעזור לכם. אני תמיד זמין דרך האתר שלי בו תוכלו להשאיר פרטים בכל יום ובכל שעה ותמיד תזכו לקבלת תשובה במהירות. עוד דרך שבה תוכלו ליצור איתי קשר היא דרך הטלפון שלי שמספרו הוא: 052-5555466.

בברכת שנה טובה ומבורכת-יוסי שטרית מאמן אישי.     

מאמרים נוספים...