נתיבים רוחניים

בתאריך 17 אפריל, 2017

חיבור בין ארץ ישראל לרוח בסקירת טיול מרתקת ,אודות אירועים היסטוריים בארץ ישראל האוכלים בלי מלח את משחקי הכס.

נתיבים רוחניים

יצאנו לטיול שתוכנן אך כלל לא היה בטוח שיצא לפועל.. עם אמונה ושחרור אחיזה הדרך נפתחה בפנינו, "בנתיבים רוחניים" החיבור בין הארץ לרוח הינו אינטגרלי. נאווה פתחה את דבריה בהודיה על השיעור  שחוותה תוך כדי הוצאה אל הפועל וכך בענווה עומדת אשה ומוקירה בנפלאות הבריאה. הידע הרב זורם ממנה כנחילי מים שוקקי חיים. אין זה הטיול הראשון שאני לוקחת בו חלק אך כל פעם הנני נפעמת מחדש מעוצמתה חדותה וצניעותה של מורת הדרך נאווה גני.

הנקודה הראשונה היתה הדרך עצמה . הנסיעה לגליל מכילה נופים פסטורליים שניתן להתענג עליהם בקלות, כנוסעת- המתבוננת דרך החלון, שמחה על כך שיש את יהודה- נהג חברמן ומקצועי. חלפנו על פני "מקום יפה לקפה" עם נוף מרהיב אל מי הכנרת. וובכן הטיול הוא אל קברי צדיקים , מה לי ולזה ? אני חילונית ומה לי ולהשתטחות על קברי צדיקים וובכן הסיפורים הנפלאים אותם מגוללת בפנינו נאווה מסתלסלים להם באוויר בהנאה צרופה, הגענו לקבר יוסף הגלילי הצדיק ששיכן את גרושתו ובעלה כי היא בשר מבשרו ..(סיפורים מהנים כבר אמרתי) הנוף פרוס 360 מעלות וכל אחת ותפילתה ,בשיחתה האישית אל הבורא מספרת את תחינותיה אל הצדיק המהווה איש שיח קשוב ביותר. למעשה בשנים בהן הרמב"ם חי היו חילופי דברים בנוגע לכך שעליה לרגל לקברי צדיקים כמוה כעבודת אלילים אמרו חכמנו, הצדיק אינו אלא מתווך . דיסקרטי ,מכיל ומאחד ולו אם מדובר בנו עם עצמנו. הדלקנו נרות וכל אחת במילותיה ,בדרכה ביקשה את מאווי ליבה.

הגליל .. חלק נדיר , בארצנו המיוחדת שלעיתים היא חלב ודבש ולעיתים היא ארץ אוכלת יושביה.. ביקרנו בייקב רימון שכל ייניו מבוססים על רימונים ,את הטעימות ליוו שוקולדים ומגוון רחב של מוצרי קוסמטיקה רובם מבוססים על סגולות הרימון . הרמנו כוסית לציון יום הולדתה של לירון בהחלט היתה חגיגה.
רכשתי תרכיז תה רימונים – 2 כפיות תרכיז ומים רותחים והנה לכם  תה מהביל מתקתק וטעים . המשכנו אל קברו של רבי יהודה בר אלעאי שהוא קשוב לרחשי ליבנו , רבי יהודה בר אלעאי ידוע בעיקר בזכות השקפותיו העוסקות בשילוב חומר ורוח על פי דבריו נכון להיות מחובר לחומר ואין ספק שצריך להיות רוחני ועל כן נכון לעבוד למחייתך כמובן שישנם סיפורים על חוכמתו ועשייתו ,השקפת עולמו היא זו שהנחתה את דרכו. בהמשך הטיול סעדנו את ליבנו מטעמים שהכינה דיאנה . פנינת החוויה היתה מערת האידרא רבא שאת פנינו קיבלו קולות שופרות וחיכו לנו צמד נגני נשמה ,פיטנים ,זמרים שרוממו את נפשנו וחיממו את ליבנו בשירה .רבי שמעון בר יוחאי כותב ספר הזוהר במערה זו עם בנו ונוספים קיבלו את הידע הרשום בספר הזוהר.
בתום השירה נכנסנו אל המערה וקראנו יחד לאחר שירת אנא בכח  והדלקת נרות את "תפילת כל חי " את התפילה חיבר לא אחר מאשר פטרוס הקדוש .. כן הוא אכן נוצרי והסיפור שמאחורי כתיבת תפילת כל חי מרתק ... בקצרה נאווה סיפרה לנו כי לאחר מות ישו בידי הרומאים , הנצרים האשימו את היהודים במותו וקמה על היהודים איבה וסכנת השמדה ליהדות ועל מנת לשמר את היהדות ואת היהודים בא פטרוס הקדוש למעשה שמו שמעון בר יונה והציע לנתק בין היהודים לנוצרים וקמה לה הברית החדשה גדולי הרבנים בתקופה זו הסכימו להצעתו (אני כמובן מפשטת ומקצרת את האירועים ההיסטורים שאוכלים בלי מלח את משחקי הכס) אז היה מעניין , מרתק ,מהנה , חוויתי ,מרגש וטעים , כל המרכיבים שיוצרים טיול כייפי שמשאיר טעם של עוד ... ניתן כבר היום להתעניין ולהרשם לטיולים הבאים

מאמרים נוספים...