שיעור ראשון במקוריות -"מה שסיני אחד אמר לי"-

מאת @E.Promoting
בתאריך 15 אפריל, 2017

איך הרטוריקנים מתחילים לכתוב ולמה כדאי לטייל בעולם?

שיעור ראשון במקוריות              -"מה שסיני אחד אמר לי"-

אחד השיעורים הראשונים בכתיבה יוצרת ורטוריקה הוא "תרגיל המטבע", בו  נדרשים הסטודנטים לכתוב למשך שעה על תצורת מטבע אחד המונח לפניהם. זהו תרגיל פתיחה שעובד על פריצת מחסומים והבנה שעל -כל-, אבל על כל דבר, אפשר לכתוב.
הסטודנטים כבר אינם נרתעים מכתיבה על נושאים גדולים ו"גבוהים" ומפשילים שרוולים בקלות די רבה נוכח משימות כתיבה שונות ומורכבות. הבנתם את העיקרון.

בהמשך הדרך מוצג תרגיל מס' 2- "חיתוך עובדות"  תרגיל מס' 3 - "דואליות"
תרגיל מס' 4-"איכות" תרגיל מס' 5- "עקרונות הפילוסופיה"

אני הגעתי עד כאן.
מכאן עזבתי את הקורס והמשכתי לכתוב בעצמי,
לבד,
לפרוייקטים שונים,

ועם הזמן פיתחתי את התובנות האישיות שלי לכתיבת מאמר-5 טיפים לטכנולוגיית כתיבה מתקדמת

כל אלו מתגמדים לעומת תורות השכנוע והרטוריקה אליהן נחשפתי במהלך טיול שערכתי במזרח הרחוק,ובעיקר-בסין.
בסין פגשתי אנשים שונים ומשונים,סיפורים מרתקים ומופרכים והזיות רבות מהכוכב הכל כך משונה הזה, שנמצא רק כמה שעות טיסה מכאן.
פגשתי סיני שזיהה אותי ברחוב והתחיל להצטלם איתי..אנשים מזהים אותי פעמים רבות כאחיו/בן דודו של פידל קסטרו שזה מחמיא אבל בצורה מסויימת גם ממש לא.,.בכל אופן, מאוחר יותר למעשה הבנתי שהוא ממש לא זיהה אותי ובעצם הסינים אוהבים להצטלם עם כל מי שיש לו פנים "מערביות".
דיברנו מעט על הנושא והוא הזמין אותי לעשות כסף. 100 יואן בערב אחד!
(שווה ערך ל50 ₪). לא יודע למה , אבל הסכמתי. הרעיון היה שאלבש חלוק לבן ואופיע בתור "רופא" בכנס השנתי של רופאים סינים, הייתי המום.
וכך היה
הופעתי בפני הסינים ראשון מבין רשימת המוזמנים, המארגנים אמרו לי שאדבר באנגלית ושזה בסדר כי אף אחד אינו באמת מבין אנגלית..היה עלי להצביע על טכנולוגיית רפואה חדשה שהם פיתחו והוצגה במצגת שמאחורי, גמגמתי על הבמה למשך רבע שעה וכשירדתי, קיבלתי תרועות ומחיאות כפיים נלהבות. אחרי היו אמורים לעלות עוד חמישה רופאים סינים אך אף לא אחד מהנוכחים בכנס נשאר לשמוע את דבריהם. כולם באו רק בשבילי, ואני לא הייתי רופא בכלל, אבל כך הדברים עובדים שם ככל הנראה.

מאוחר יותר הבנתי שאינני הראשון, ושרבים וטובים ביצעו את המעשה הנבזה בדיוק כמוני.
כאן הבנתי לראשונה שמעבר לכך שהתוצר המתבקש ע"י הלקוח צריך להיות קיים,ורלוונטי למקום ולבמה שבה הוא מוצג, העיתוי של הגשתו והאסתטיקה הם שעושים את כל ההבדל. הם שעושים את המוצר "נצרך".

בסין, כבר הבינו, אנשים משלימים את הערך המתבקש לבד ואינם זקוקים לאוסף תבלילי מילים מקצועיות. עבורם, אסתטיקה והנגשת הנושא עושים את העבודה. הקהל מחפש זאת לפעמים יותר מאשר את הנושא עצמו.

 בכתיבה, ובעיקר בכתיבת תוכן לאתרים- רצוי שהמאמר יוצג ביופי מדוייק ובעקרונות שמאפשרים לקורא לעיין, ולרדת לפרטים הקטנים במידה וירצה. שהתוכן יהיה ערכי ויכוון את הקורא אל מטרת הכותב.

שיעור ראשון במקוריות              -"מה שסיני אחד אמר לי"-
מאמרים נוספים...