הקיץ מתקרב והילדים צריכים קייטנה, איך לדעת שהקייטנה פועלת ברישיון?

בתאריך 13 מרץ, 2017

תקופת הקיץ והחופש הגדול אינה מבשרת טוב להורים עובדים אשר זקוקים למצוא מסגרת לילדיהם בחופשת הקיץ בזמן שהם עובדים סביב השעון. כיום, נפתחות קייטנות רבות זו אחר זו המציעות ימי כיף וגיבוש לילדים בגילאים שונים וכל אחת מבטיחה הנאה מרובה, אחריות, פעילויות מגוונות, שעות ארוכות, מדריכים מומחים וכיף גדול לילדים ועוד יותר להורים. אולם, הורים רבים אינם בודקים האם הקייטנות המוצעות אכן פועלות ברישיון כחוק. חלק מהקייטנות המוצעות בשוק שייכות למוסדות הלימודים, למתנסים, לעמותות שונות, ארגונים וחלקם גם לגופים פרטיים וצהרונים. מן הסתם שקייטנות המוצעות מצד גופים גדולים כגון מתנסים יופעלו עם רישיון, אולם לא תמיד קייטנות פרטיות יחזיקו ברישיון עסק ולכן חשוב לברר זאת מראש.

הקיץ מתקרב והילדים צריכים קייטנה, איך לדעת שהקייטנה פועלת ברישיון?

למה חשוב שהקייטנה תעבוד עם רישיון?

ראשית נציין כי כל מי שמפעיל ברשותו קייטנה, בין אם היא מתקיימת בבית או במקום ציבורי מחויב להחזיק ברישיון עסק ולקבל אישור מהרשויות המקומיות וממשרד החינוך. מתן רישיון עסק למפעילי קייטנות משמע כי המקום עבר בדיקות מקדימות בתחומי הבטיחות לילדים, הביטחון והתברואה. מי שמפעיל קייטנה עם ילדים ללא אישורים אלו הינו עובר על החוק ומסכן את ביטחונם של ילדי הקייטנה ולכן על ההורים לבדוק מבעוד מועד האם הקייטנה פועלת עם האישורים הדרושים ומחזיקה ברשותה רישיון עסק. כיון, קייטנות יכולות לקבל רישיון עסק זמני הניתן לתקופה של עד שנה והוא מתאים לעסקים עונתיים כמו קייטנות.

רק לסבר את האוזן, קייטנה על פי ההגדרה היא מקום שבו מתנהל פעילות עם ילדים בגילאי 3 עד 17 ובה יש יותר מ- 11 ילדים המשתתפים בה, בין אם מדובר במקום פתוח או מקום סגור. כמו כן, ישנה חשיבות רבה לטיולים המתקיימים בקייטנות, ועליהם להיות מאובטחים על פי החוקים שנקבעו וגם ההסעות של הטיולים או ההסעות העובדות עם הקייטנה חייבים להחזיק ברישיון עסק ולעמוד בכל התקנות שנקבעו בחוק לגבי בטיחות. אם כך, על ההורים לוודא כי הקייטנות אכן מחזיקות ברשותן רישיון עסק כפי שנקבע בחוק.

הליך בקשה לרישיון עסק

מאמרים נוספים...