הבדלים בין קבלת רישיון עסק בתחום המזון לעומת תחומים אחרים

בתאריך 13 מרץ, 2017

הוצאת רישיון עסק הוא אחד הדברים החשובים בעת פתיחת חנות או כל עסק המחייב באחזקת רישיון עסק. ישנם עסקים מסוימים הדורשים אחזקת רישיון עסק וחלקם לא, מן הסתם שחנויות העסקות בתחום הקמעונאי, המזון, מסעדות ועסקים המובילים מזון או חומרים מסוכנים זקוקים לאחזקת רישיון עסק, אולם חשוב תמיד להתעדכן ולבחון באתר של רישוי עסקים האם העסק שהנכם פותחים אכן מחויב על פי החוק החזיק ברישיון זה. חשוב לציין כי כיום עסקים רבים אינם מחזיקים ברישיון עסק מכיוון שהם אינם מודעים לכך או שבחרו שלא להתעסק עם הנושא, אולם חשוב להבין כי מדובר על עבירה על החוק אשר גוררת קנסות מצד רשויות, צו סגירה ואפילו סכנה של ממש לציבור ולעובדים בעסק. רישיון עסק זקוקים להחזיק לא רק בעלי עסקים המגיעים מתחום המזון, אלא גם עסקים המתעסקים עם חומרים מסוכנות, חברות הסעות, חנויות גדולות ועוד מיני עסקים שונים בהתאם לדרישות רישוי העסקים.

הבדלים בין קבלת רישיון עסק בתחום המזון לעומת תחומים אחרים

כאשר מדוברים על רישיון עסק בתחום המזון הדבר חשוב פי כמה וכמה, כיוון שמדובר בבריאות הציבור ולכן אין להקל ראש בנושא ונראה כי הרשויות אינן סלחניות דווקא לעסקים בתחום המזון ומטילות קנסות ואף צווי סגירה לעסקים בתחום המזון שאינם עומדים בתקנות הדרושות להוצאת הרישיון או בכלל אינם מחזיקות ברישיון עסק כחוק.

אז מי כן צריך להוציא רישיון עסק?

אם יש לכם חנות מכל סוג שהוא, יש סיכוי גבוה שתצטרכו להוציא רישיון עסק כחוק. אמנם לא מדובר על כל חנות, הרי אם מדובר למשל בחנות פרחים או בחנות המוכרת ריהוט, סביר להניח כי הם לא יזדקקו לרישיון עסק, אלה אם כן החנות בגודל מסוים ואם היא מכילה מחסן לצורך אחסון סחורה. למה חנות גדולה כן זקוקה לרישיון עסק, כיוון שכמות המבקרים בה גדול מה שמחייב אישור מגופים שונים כמו - מכבי האש ומשטרת ישראל. אישורים אלו הינם נוגעים למצב חירום בחנות.

אם במידה והנכם פותחים עסק אשר קשור בצורה כלשהי לתחום המזון, הסיכוי הוא גבוה שתצטרכו להוציא רישיון עסק, כיוון שתחום המזון הוא רגיש מאוד ויכול להוות סכנה לציבור במידה והמזון אינו טרי או מאוחסן בתנאים שאינם ראויים.  ולכן, כל מי שמתעסק בתחום המזון, או בתחום אחסנת מזון, הובלת מזון, מסעדות, מכירה והפצה של מזון וכו', חייב לעבוד בכפוף לתקנות והחוקים הנדרשים בחוקי רישוי העסקים.

מאמרים נוספים...