על סאחיזם וכאילו שאינם - או - למה גוגל ולא אפל

מאת Axel TECH
בתאריך 10 מרץ, 2017

"אני בטוח שאתה מסוג העובדים שאם סטיב ג'ובס היה פוגש במעלית - היית מגיע למשרד ומגלה שזהו יום העבודה האחרון שלך" לא כתבתי במייל לעובד סאחי של אפל. למה שאכתוב לו את זה? אפל משחקים את הרציניים, האחראיים, בעוד גוגל זורמים, קלילים. הדבר משתקף בקלות העלאת אפליקציה לגוגל-פליי והקושי בהעלאת אפליקציה לאפ-סטור. דא עקא - ועקא מאוד - שבשטח - זה קצת, איך לומר? הפוך.

על סאחיזם וכאילו שאינם - או - למה גוגל ולא אפל

עם גוגל זה היה כזה: "ואוו אתה רוצה להעלות אפליקציה למשתמשים של אנדרואיד! תודה על זה. רק תשלם 25 דולר, תן קצת פרטים, תאמת את החשבון שלך במייל ותעלה את האפליקציה שלך"

באפל זה היה כזה: "ואוו אתה רוצה להעלות אפליקציה למשתמשים של אייפון? למה? מי אתה חושב שאתה? אתה בטוח שאתה מזן האנשים הנכון? כן? בא תוכיח. לא, אנחנו רציניים. תוכיח. קודם כל תביא 100$. וזה רק לשנה. אחר כך תביא תעודת זהות. מה?? לא, תעודת זהות אמרתי. זהות. בתוקף. מה זה? התעודה הזאת בעברית. אנחנו לא נותנים שירות בעברית. אתה בטוח שאתה מהזן הנכון? לא כל כך נראה לנו. אה, רישיון נהיגה בין לאומי. מה זה 2014? פג תוקף? זאת תעודה לא בתוקף. עזוב קח את הכסף חזרה. מה זאת אומרת תאריך הנפקה. זה לא תאריך הנפקה זה פג תוקף. אנחנו לא מבינים עברית. נראה לנו שאתה לא מזן האנשים הנכון. דרכון. תן לראות. אתה יודע מה סבבה אבל רק אם האפליקציה שלך תעמוד ב-13,446,3 התנאים והמגבלות שלנו. היא עומדת? אוף. טוב עכשיו סתם תחכה שבוע"

הם לא קיבלו את הדרכון שלי. כי הוא לא קיים. אם אתה גר בישראל ואין לך דרכון בתוקף אתה כנראה לא מהזן הנכון. הם קיבלו את הדרכון של אחותי, שהיא עובדת סוציאלית מצויינת, אבל מפתחת ios - פחות.

כל פרטי הסיפור כאן נכונים. אחד לאחד.

סטיב ג'ובס אמר שמי שלא עשה LSD בצעירותו - חסר לו משהו בתודעה. מהו סאחי? סחי הוא מישהו שחסר לו משהו בתודעה. מכירים את החבר הזה שיש לו בטחון עצמי בתחתונים והוא נצמד להגדרות כי הוא לא מסוגל להתמודד עם המציאות? זה מתבטא בכל שיחה ובכל אינטראקציה אנושית. כל צחוק בין שני אנשים נובע מהבנה כל שהיא בניהם שאינה יכול להיכתב. משהו באוויר. הרי אם אחד מן האנשים לא באותו ראש - הבדיחה עלולה להיות פוגענית, מוזרה, שקרית ואלף הגדרות סאחיות אחרות.

לסאחים אין חוש הומור, וחושים נוספים. סאחים חושבים שאם הם יכניסו הכל להגדרות הם יהיו טובים יותר.

אז מה היה לנו כאן?

הייתה לנו כאן חברה לא סאחית, זורמת, קלילה, לא אחראית ולא רצינית שפתחה חשבון בתוכנית המפתחים שלה עם הפרטים הנכונים. גוגל.

וחברה סאחית, לא זורמת, לא קלילה, אחראית ורצינית שפתחה חשבון בתוכנית המפתחים שלה עם פרטים של אחות של המפתח. אפל.

מ.ש.ל

מאמרים נוספים...