אילו טרנדים עיצוביים צפויים לנו ב-2017?

בתאריך 23 ינואר, 2017

בינה מלאכותית, בוטים מדברים, עיצובי תגובה, מציאות מדומה, כל אלה ועוד נמצאים במוחם של המפתחים, המעצבים ואנשי המקצוע בכל מקום. זה רק מראה עד כמה מהר דברים נעו בעולם האפליקציות. על מנת להצליח ולבנות יישומים מגניבים אשר יהיו שימושיים ופונקציונליים, תהיו חייבים להיות מוכנים ולהתכונן לאתגרים החדשים.

אילו טרנדים עיצוביים צפויים לנו ב-2017?

איך דברים השתנו בשנים האחרונות? 

לפני שנים, מקצוע עיצוב אפליקציות לנייד היה כולו סביב סוגיות המחוות. האינטראקציות עם הממשק היו העיקר, וכבר מאז התחילה ההבנה ומימוש הפוטנציאל של העיצוב המינימליסטי.

השנים רצו קדימה והאתגרים היום הם לגמרי שונים. בינה מלאכותית, בוטים מדברים, עיצובי תגובה, מציאות מדומה, כל אלה ועוד נמצאים במוחם של המפתחים, המעצבים ואנשי המקצוע בכל מקום. זה רק מראה עד כמה מהר דברים נעו בעולם האפליקציות.

על מנת להצליח ולבנות יישומים מגניבים אשר יהיו שימושיים ופונקציונליים, תהיו חייבים להיות מוכנים ולהתכונן לאתגרים החדשים שנמצאים ממש מעבר לפינה.

זכרו שחשוב לזהות את המגמות הגדולות בזמן,

הנה כמה מהמגמות הגדולות והמשפיעות ביותר שמצפות לנו בשנת 2017:

 

1. ממשקי שיחה-

אם לשפוט על פי הכמות, אז במחצית השנייה של שנת 2016 עלתה כמות האפליקציות שמשלבות בתוכן ממשקי שיחה כמעט במחצית, אין ספק ששנת 2017 הולכת להיות השנה של ממשקי השיחה במכשירים ניידים. מחקרים מראים כי המשתמש הממוצע משתמש בערך בשלוש אפליקציות לעתים קרובות, ולפחות אחת מהאפליקציות היא אפליקציה להעברת הודעות. לכן אין פלא שכולם רוצים לנצל את המגמה הזו.

הדרך הטובה ביותר לנצל את העובדה שאנשים נהנים לפטפט, היא להציע את הפיצ׳ר במקומות שהכי קשה היה לדמיין שהם יהיו שם כמה שנים אחורה.

כבר ראינו מה עוזרים וירטואליים שונים כמו Siri של אפל, Cortana של מיקרוסופט או Echo של אמזון יכולים לעשות. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ממשקי השיחה הופכים למתוחכמים יותר, ולכן ניתן לצפות שממשקי השיחה והצ'אט הקולי, יהפכו לאחד הלהיטים הגדולים של 2017.

 

2. פתרונות ניווט חדשים-

מגמה נוספת שנכנסת אמנם לאט (אבל בטוח) ומציעה למשתמשים חלופות שונות לנוע בתוך הממשק היא דרך הניווט. נכון להיום יש שלושה סוגי ניווטים מרכזיים: ניווט בשלבים, ניווט ביד אחת (יישומים מסוימים אינם שמישים עם יד אחת כיוון שהסמארטפון גדול מדי, והמשתמשים לא יכולים להגיע לפינות הרחוקות של המסך), ותפריט ההמבורגר.

ניווט בשלבים פירושו שכל המשתמשים יכולים להשתמש ולנווט דרך האפליקציה באותה הדרך - לדוגמא באפליקציית גט טקסי, על המשתמשים: 1) להגדיר מיקום לאיסוף 2) לקבוע את היעד 3) ללחוץ על 'נווט' 4) לדרג את הנהג. מה שאנו מצפים לראות הוא פתרונות ניווט חדשים ויצירתיים, אשר יאפשרו למשתמשים לנווט באפליקציה ביתר חופשיות.

בעיות ניווט ביד אחת הם גם משהו שאנו מצפים שיעלם בהדרגה מעולם האפליקציות. כיום, טלפונים חכמים הם לרוב די גדולים, מה שגורם לכך שמשתמשים רבים לא יכולים להגיע לאזורים מסויימים ולכן עליהם להשתמש בשני הידיים. יישום פתרונות ניווט חכמים, אשר יזכרו בצורה חכמה איך אנשים משתמשים, יהיו מגמה ענקית.

בנוסף לכל האמור, השנה תיהיה פטירתו הסופית של תפריט ההמבורגר, כבר נכון להיום תפריט מסוג זה נחשב על ידי רבים לחווית משתמש גרועה.

מה בכל זאת צפוי? אנחנו נזכה לשמוע יותר על גלילת פארלקס (גלילה שנותנת תחושה של עומק ויוקרה), וכמובן שפה גם מגיע המקום שלכם ליצרתיות, מצאו פתרונות ניווט חדשים, הפוטנציאל לעצב מחדש חוויית משתמש הוא העיקר, ובנוסף, יעזור לכם לגרום לחוויה בלתי נשכחת ומותאמת אישית עבור המשתמש. לבסוף, אל תשכחו שניווט ידידותי הוא זה שיהפוך את החיים לקלים יותר עבור משתמשים רבים, במיוחד אלה שבדרכם לעבודה כל בוקר עם המסכים הגדולים באוטובוס.

 

3. ניתוח חווית משתמש-

כיום, אפליקציות הם כבר לא בשימוש רק על ידי משתמשים צעירים בעלי אופי טכנולוגי בלבד, אלא בשימוש על ידי כולם.

המשתמשים הפכו לתובעניים, קשוחים וקשים יותר לשימור. מה שגורם להשפעה עמוקה יותר על חווית המשתמש - משתמשים יודעים שהם יכולים לקבל את הטוב ביותר, ולכן הם דורשים את הטוב ביותר.

לכן, צריך להפסיק להיות "טוב ביותר כולל", ולכוון לקהל נישתי יותר.

'הטוב ביותר' יכול להיות מושג על ידי התעמקות בחוויות משתמש בודדות והסקת מסקנות ממקרי שימוש ספציפיים. חשוב לציין כי ללא תקשורת נכונה, ניתן לגרום למשתמשי האפליקציית שלא בצדק, להיות מתוסכלים, לאחר חוויית משתמש גרועה אשר תוביל לביקורת שלילית.

ניתוח חוויות התנהגות המשתמש בתוך הממשק תושג באמצעות כלים לניתוח איכותיים, כמו מפות נקודות מגע או הקלטות הפעלה של משתמש. כלים אלה מאפשרים למפתחים לאתר נקודות תורפה, לחסל מפריעים ולעצב ממשק אינטואיטיבי יותר. באמצעות ניתוח איכותני, ניתן לוודא שהממשק נמצא בשימוש כראוי.

 

 

לסיכום,

“התמדה ומחקר הם השינוי היחיד״ ביקום חווית המשתמש. המכשירים הניידים הפכו לטובים, אישיים, מהירים וחזקים יותר.

ניתן לצפות כי המשתמשים יהפכו לתובעניים יותר וקשים לשימור, ומגמות האפליקציות יהיו בעיקרן התאמה אישית, אשר מופעלת על ידי טכנולוגיות חדשניות.

אף אחד לא הבטיח שזו תיהיה שנה קלה, אבל זו בהחלט תיהיה שנה דינמית.

 

מאמרים נוספים...