5 טיפים חשובים לשיפור חווית משתמש

בתאריך 21 ינואר, 2017

חווית המשתמש היא חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב ומיצירת המוצר הסופי והיא זאת שתכריע בין מוצרים מוצלחים לכאלו שלא, היא זאת שגורמת ליזמים צעירים פעם אחר פעם לגבור על החברות הגדולות בעזרת יצירת ממשקים משכנעים, וזאת שבסופו של דבר תבליט אתכם מהשאר. גם אם אתם לא מעורבים בתהליך העיצוב בפועל, ידיעת המושגים האלה תעזור לכם להבין טוב יותר את התהליך ולתת משוב טוב יותר לאלה שעושים את העבודה.

5 טיפים חשובים לשיפור חווית משתמש

חווית משתמש (user expirence)- או בקיצור ux- היא איך המשתמש מרגיש בעת אינטרקציה עם המוצר הדיגיטלי. חווית המשתמש מכילה בתוכה הרבה מרכיבים כמו חוויה, רגש, אינטואיציה, שימושיות, שירות, אינטרקציה, נגישות, עיצוב, אפקטיביות, ארגונומיה ועוד. 

חווית המשתמש היא חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב ומיצירת המוצר הסופי והיא זאת שתכריע בין מוצרים מוצלחים לכאלו שלא, היא זאת שגורמת ליזמים צעירים פעם אחר פעם לגבור על החברות הגדולות בעזרת יצירת ממשקים משכנעים, וזאת שבסופו של דבר תבליט אתכם מהשאר.

גם אם אתם לא מעורבים בתהליך העיצוב בפועל, ידיעת המושגים האלה תעזור לכם להבין טוב יותר את התהליך ולתת משוב טוב יותר לאלה שעושים את העבודה.

 

הנה חמישה טיפים שחשוב לדעת: (גם ליישומים וגם לאתרים מותאמים לנייד):

 

1. זיהוי והכרת המשתמשים

למי העיצוב שלך מכוון? אם אינך מכיר את משתמשי הקצה של המוצר שלך, אל תצפה להצלחה גדולה. ברגע שאתה לומד מה הלקוחות צריכים ומה הם מצפים לקבל מהמוצר, המון החלטות עיצוב יבואו בקלות. אז בכל זאת, איך תוכל להבין מהם הצרכים של המשתמשים שלך?

זה די קל.

ניתן לחלק את המשתמשים לשני סוגים: הציידים והמלקטים.

הציידים הם אלו שרוצים למצוא פיסת מידע ספציפית או לבצע משימה מסוימת במהירות, לעומתם, המלקטים מחפשים לגלוש ממקום למקום או למלא את הזמן, ופחות חוששים לגבי תוצאה מסוימת.

אם קהל היעד שלך הם ציידים, התמקד בפונקציונאליות המאפשרת להם לבצע משימות במספר קטן של צעדים. אך אם המשתמשים הם מלקטים, חפש דרכים לתת להם גישה מהירה למידע רחב, לאחר מכן זהה דרכים לשמר אותם ולהשאיר אותם לזמן רב. 

זכור שחשוב להיות זהירים ולהתמקד בדרישות המשתמשים הרלוונטים מאשר הניסיון לרצות את כל המשתמשים. במקרים מסוימים, ייתכן שתהיה תוצאה טובה יותר באמצעות בחירת סוג אחד ודבקות בסוג זה.
 

2. פשטות היא שם המשחק.

תשמור את זה פשוט. המשתמשים לא מצפים לקרוא במדריך הוראות כדי להבין מה קורה ומה צריך לעשות. 

יש לזכור שכל הפשוט הרי זה משובח, כך דברים כמו איקונוגרפיה ברורה תשמור על חלל נקי וממשק נוח יותר.

איפה כדאי להתחיל? הגדיר מחדש את שורת התפריטים ופשט את הניווט בממשק, מה שיהפוך אותו לאינטואיטיבי ונגיש.

אל תגרום למשתמשים לעבור תהליך מורכב ומרובה בשלבים כדי למצוא את מה שהם צריכים. שים דגש על עיצוב מינימליסטי ליצירת ממשק קל ונוח לשימוש.
 

3. אפיון מפורט.

השקיע זמן בהכנת מסמך אפיון (ווירפריים) ברור ומפורט לפני שתתחיל בעיצוב ובתכנות. ביצוע שינויים מאוחר יותר הוא רחוק מלהיות קל. חווית המשתמש צריכה להיות בעדיפות ראשונה ולפני כל דבר אחר.

התחל עם ניתוח זרימת המשתמש, ומשם צעד-אחר-צעד עד לתוצאות, אל תשכח בדרך להיפטר מכל הפיצ׳רים ״הנחמדים״ אם זה לא הכרחי, אין בזה צורך.
 

4. איפה אני?

אל תתן למשתמשים שלך ללכת לאיבוד בממשק. 

שימוש באלמנטים כמו פירורי לחם או בסימון הדף הנוכחי בניווט יעזור לחסל קליקים מיותרים ויעשה את העבודה.
 

5. ולבסוף, אל תתעלם מניסיון!

אפל, גוגל ושאר היצרנים השקיעו מיליארדים להבטיח שהמשתמשים יודעים בדיוק למה לצפות כשהם לוחצים על כפתור, אזור או אלמנט במסך. 

פיתוח ממשקים מותאמים אישית אשר אינם פועלים בדרך זו עלולים לגרום לבלבול משתמשים, להאט את הסתגלותם ולשים מכשול משמעותי באינטרקציה עם הממשק. במקום זאת, השתמש בעקרונות חווית משתמש טובה שנתקלת בה, ובאופן עדין שנה את סגנון רכיבי הממשק שלך מבלי לשנות את פונקציות הבסיס. 

הזמנים והמוצרים הטכנולוגיים משתנים ובהתאם לכך גם צרכי המשתמש משתנים, לכן, לעולם אל תפסיק ללמוד, השתמש בחוויה חיובית של ממשק שאהבת ושלב מיומנויות משלך וכך תסלול את הדרך הנכונה שתוביל אותך ליצירת מוצר מנצח.

מאמרים נוספים...