הענפים השונים של האנימציה - מדריך למתחילים

בתאריך 12 ינואר, 2017

זהו סדרת מאמרים שמתארת את הענפים השונים של האנימציה. מתאים למתחילים המעוניינים לקבל מושג בתחום.

הענפים השונים של האנימציה - מדריך למתחילים

תמיד כשואלים אותי מה אני עושה למחייתי ואני עונה " אני אנימטור " ברור לי שעל זה , באופן בלתי נמנע נדבר בחמש הדקות הקרובות. שני דברים למדתי כבר על בשרי, [ בארבעים שנה זה קצב די מאכזב ] אנשים לא יודעים כמעט כלום על אנימציה, ולעומת זאת הם מאד מתעניינים. אז מעכשיו כל מי שישאל אותי על עבודתי יקבל מיד את כתובת האינטרנט הזו ויוכל ללמוד הכול בעצמו. אוף איזו הקלה. בכל פעם שפותחים טלוויזיה, או מחשב נפגשים עם האנימציה. כולם יודעים שתוכניות ילדים רבות עשויות באנימציה , אבל מה שכמעט איש לא יודע הוא שבעצם כל פרסומת משודרת מכילה אנימציה , וכל קדימון [ פרומו ] . האינטרנט מפוצץ בזה. אפילו במחשב האישי [ מכירים את העוזרים של תוכנת office ?] האנימציה התגנבה לחיינו. אבל מה זה הדבר הזה שלובש ופושט צורות ועוקב אחרינו כל הזמן בשעות הפנאי שלנו מול המסך. הצילו !

אנימציה היא חפץ דומם שהופח בו תנועה [ ומכאן באופן סימבולי , גם חיים ] . לכן התרגום של המילה לעברית היא הנפשה. 

זו ההגדרה הרשמית אבל היא כל כך כללית עד שאפילו אבן שנזרקת באוויר נכללת בה. האים ילד שובב ששבר חלון בכדור המשחק שלו הוא אנימטור ? לא. לא במובן שאנחנו מתכוונים לו. עבורנו אנימציה היא הפחת חיים בחפץ דומם על מסך. מסך טלוויזיה, מחשב או אפילו מרקע קולנוע. אנימציה היא האמנות שעוסקת בהזזת חפצים דוממים על מסך כך שידמה לנו שהם חיים. המון המון עבודה קשה לבעלי סבלנות הברזל שמטרתה לרמות את הצופים ולגרום להם לחשוב ששום עבודה לא הושקעה.

למתבונן המתחיל המצב הוא מבלבל. כל כך הרבה דברים שונים וזרים זה לזה נכללים בתוך אותה קטגוריה- אנימציה. אנחנו נקדיש את כמה הדפים הבאים לבחינה של כל תחום עיקרי. כך שמי שיקרא בעיון וילחץ על כפתור הדף הבא, יוכל להגיע להבנה כללית [מאד ] של התחום. בהצלחה. והנה הכפתור הראשון במסעכם.

 

רוצים ללמוד עוד ?

http://sharonanimation.com/heb/hamadrich1.html

מאמרים נוספים...