טיפים לצבע

בתאריך 18 ספטמבר, 2016

טיפים מקצועיים לבחירה נכונה של צבע וחומרים.

טיפים לצבע

תקרות: עדיפות לצבוע את כל סוגי התקרות בסיד פוליסוד וזה בגלל כמה סיבות:

החשובה והעיקרית  ביותר היא מאחר וסיד הוא צבע "שנושם" לפי כך  כשקיימת לחות בחדר והאדים עולים לתקרה, האדים יספגו בתקרה וייעלמו, ולכן במקלחות שירותים מטבחים ובכלל בבתים מומלץ לצבוע בסיד.

 בתקרה שנצבעה בסופר קריל וכו' תוכלו להבחין בטיפות אדים בתקרה אפילו  יום אחרי מקלחת מאחר והוא לא סופג את המים ובד"כ אחרי תקופת  מה יווצרו סימנים של יובש/פטריות/עש בתקרה.

מצד שני לצבוע את הקיר בסיד זה לא רעיון טוב ,מפני שלא יהיה ניתן לשטוף לנקות את הקיר.

 

 במידה והקיר יתלכלך מאחר והצבע ירד :

 הסיד משאיר סוג אבק כשנוגעים בקיר אחרי הצביעה ,ולכן זה  לא פרקטי ונוח כלל, מאחר ותצטרכו לנקות את הבגדים בכל פעם שתגעו בקיר, מאידך בתקרות לא נוגעים והם לא מתלכלכים ולכן גם אין צורך לנקות או לצבוע אלא אחת לכמה שנים.

זהו חומר הצביעה הכי זול ממשפחת הצבעים (פחות נוח לשימוש כמו שאר הצבעים) אבל בהחלט מקצועי יותר לתקרות.

הדבר נכון לא רק לבתים אלא גם בחדרי מדרגות במגדלים/בניינים/חניונים.

במשרדים פחות חשוב לצבוע סיד, מה גם שרובם היום ממוזגים ולכן בהחלט אפשר להשתמש בחומר אחר .

קירות: ישנם מס' סוגי קירות: בטון, בלוק, בלוק גבס וגבס.שהם הנפוצים ביותר. כל קיר סופג אחרת את הצבע ולכן ישנם מס' סוגי צבע שמתאימים לקירות שונים.

בקירות בטון ובלוקים, קיים הבדל עצום.

 אם הקיר הינו חדש אחרי הבניה והטיח ,וזוהי הפעם הראשונה שהוא נצבע,יש לצבוע בצבע קריל. עדיפות לסופר קריל מ.ד.א. שתי שכבות או סופר קריל 2000 , לא לפני שיום לפני הצביעה מורחים על גבי הקיר בי.ג'י.בונד/פריימר.

 קיים דבק פריימר שמטרתו לקשר בין הקיר החדש לצבע .

קיר שנצבע יותר מפעם או פעמיים ניתן לצבוע בכל סוגי הצבע ואף בצבעים זולים יותר כגון פלאסטיקיר/מג'יק/מולטי קריל, שהם צבעים שעלותם הכלכלית נמוכה (אבל עדיין לסופר קריל יש כיסוי צבע יותר טוב עמיד ומלא יותר). בכל הצבעים הנ"ל בעיקר בפלאסטיקיר עדיפות להשתמש בהם רק בצבע לבן בלבד!!!

אם ברצונכם לבצע גיוון כלשהו בצבע ,אני ממליץ לבחור בסופר קריל או מולטי קריל בלבד.

 אלו צבעים שהבסיס שלהם לבן ולכן ניתן לגוון בהם את כל הצבעים כהים ובהירים.

 בפלאסטיקיר אף על פי שתזמינו את אותו מספר צבע מכמה פחים שונים ב- 80% מהמקרים כל פח ייצא שונה. . הרבה פעמים זה קרה לי עד שהבנתי את הבעיה הזאת.

לגבי גוון כהה לא ניתן כלל וכלל לגוון בפלאסטיקיר, כי זה לא צבע בסיס לבן!!! הוא מעולה לשימוש וידידותי. קל לניקוי ותחזוקה.

קיר גבס: זהו קיר שקל יותר ונוח לצביעה הוא מתאים לכל סוגי הצבע שציינתי. הוא פחות סופג מבטון בלוקים, ומניסיוני הרב בנושא זה פלאסטיקיר ומג'יק קריל שהם יותר זולים בכמעט 100 ₪ לגלון ומעולים לעבודה וכן ניתן לנקות את הקיר בדיוק כמו צבע סופר קריל.

עץ, ברזל, מתכת: יש כמה וכמה סוגים של צבע שמן. צבע ראל, צבע אחד ודי , המרטון, לכה וכו' . עדיפות תמיד ובטח שבמקומות סגורים להשתמש בצבע שמן על בסיס מים ולא על שמן מכמה סיבות...

  1. קודם כל לבריאות וסביבה. זהו צבע רעיל שמסוכן גם לצבעי וגם ללקוח ובטח שבבתי ספר/גני ילדים. דלתות של בניינים חניונים ובמקומות הומי אדם לא לחשוב פעמיים. (ולכן גם זה בשלבי הוצאה מהחוק).

 

ב. יותר קל ונוח לעבודה וניקיון.

 

ג.למקומות שחשופים לנזקי מזג אויר יש צבעי שמן על בסיס מים שלא פחות טובים מצבע של    בסיס שמן.

היתרונות בצבע שמן הם עמידותו לאורך זמן ממושך בכל תנאי מזג האוויר, קל מאוד לניקוי.

 יש לדעת לעבוד עם צבע זה מאחר והוא סמיך יותר מצבע רגיל ,שלא יווצרו סימנים של המברשת תוך כדי צביעה,מאחר  כי אחרי שזה מתייבש קשה יותר לתקן כמו בקיר. לגבי צביעת משטחים גדולים יותר כגון דלת רחבה או משקוף רחב עדיף להשתמש ברולר  קטן ספוג או משי שהם רולים ללא שערות ולכן הצביעה תצא חלקה כמשטח ישר ללא סימנים.

ההבדלים בין סוגי הצבעים הנ"ל למעט לכה.מניסיוננו אין הבדל כ"כ באיכות של מוצרים אלו, הם מעולים לעבודה.

 לכל מותג יש סוגי גיוון שונים, ומניפות שונות וספציפיות , וכמובן שלכל אחד יש מחיר שונה מ- 220 ₪ ל- 5 ליטר עד 450 ₪ ל- 5 ליטר.

 ניתן לצבוע בגוונים שונים ויש אפילו רקוע של המרטון זהו צבע שנותן מראה יפה ואלגנטי, וקצת מלוכלך למעקות בקניונים מגדלים וכו' שלא רואים בו כל לכלוך קטן זהו צבע מתאים מאוד!

לעץ חלק וצביעת קירות עדיפות לצבוע בצבע לכה. זהו צבע שקצת יותר יקר ויותר עדין, אבל תוצאה מוגמרת מדהימה בברים/מסעדות/יאכטות/בבתי ספר/גנים ואפילו בחניונים, עדיף לצבוע חצי/רבע /קיר תחתון ע"מ שיהיה ניתן לנקות ע"י סמרטוט לח . 

חשוב מאוד לעטוף טוב ומדויק לפני הצביעה מאחר ולנקות ולסדר לאחר הצביעה במיוחד אם הקיר התלכלך יהיה קשה עד בלתי אפשרי להוריד אלא רק לצבוע את הקיר מחדש/ או לבצע שפכטל.

טייח/שפכטל. טייח בטון/טייח גבס/שפכטל/מארק אלו חומרים שונים המתאימים לסוגי קירות שונים ולסוגי חורים שונים, סדקים ונזקים בקיר. כשיש חור/סדק גדול בקיר בטון/בלוק. הכי טוב ומומלץ זה לעשות טייח מבטון!!! ניתן גם לבצע טיח גבס,אך יותר מומלץ להשתמש בו בקירות גבס, לחורים קטנים וסדקים או לחילופין בקיר של בלוק גבס או חורים אלו אשר הינם קשים לעבודה יחסית.

 לחומר הבא והשימוש בו יותר נח הינו שפכטל אמריקאי, זהו חומר קל לעבודה מגיע מוכן לעבודה ולא באבקה בניגוד לקודמיו מתאים לכל סוגי הקירות לחורים וסדקים קטנים בלבד!!!  חובה תמיד לבצע שתי ידיים ולשייף לפני צביעה מפני שהוא נספג קצת בקיר, אך בהחלט זהו החומר הכי נח וקל לעבודה.

ניתן להשיג חומר שמתאים גם לקירות חוץ ולנזקי מזג אויר, אומנם באבקה אך נוח לשימוש. וכן חומר לסתימת חורים בעץ וברזל.

חשוב לציין כי כל מה שהזכרנו לעיל  זה אך ורק שהקיר יבש לגמרי.במידה וקיים קיר חוץ רטוב לאחר מטר גשם ,יש להמתין  כשבוע שמשי ע"מ שניתן יהיה להתחיל ליישר את הקיר.

 במקרה של פיצוץ צנרת אם זה משהו שנמשך תקופת מה יש להמתין לפעמים יותר מחצי שנה ע"מ שהשפכטל ייתפס טוב ולא ייפול או ייצא עקום.

קיימים סוגי שפכטל שהם הינם ליישור/סתימות חורים/סדקים בקיר אלא עבור יופי ועיצוב. שפכטל צבעוני/ שליכט צבעוני זהו צבע עם חול גרגיר מיוחד ומגיע במבחר צבעים וטקסטורות שונים.

מחירו הינו יותר מכפול ושליש משפכטל רגיל אך רמת גימורו אסטטית לעין  ובד"כ עושים אותו בקיר אחד מכל החלל או עמודים ,בד"כ מצריך בעל מקצוע מיומן בשביל זה.

מקשר צבע: בונדרול, בי גי. בונד פריימר: אלו חומרים שמקשרים בין הצבע לקיר על מנת שייתפס יותר טוב בקיר בד"כ משתמשים בו בקיר חדש אחרי בניה שצובעים אותו בפעם הראשונה או במידה וצובעים על קיר שיש עליו טפט או שהורידו טפט (בגלל הדבק שלו) או בצביעת חוץ.     

מומלץ מאוד לפני צביעה למרוח שכבה יפה של אחד מחומרים אלו לחכות 12/24 שעות ואז לצבוע. הצבע יראה יותר יפה בקיר וגם יישאר לאורך זמן ממושך יותר.

טחב/פטריות/עובש פיצוץ צבע: בד"כ דברים אלו נוצרים בחללים סגורים/ קרים/חמים/רטובים/פיצוץ צנרת בקיר מקביל וכו'. הפתרון הכי זול ונוח ומפליא זה אקונומיקה פשוטה לרסס לרחוץ את הקיר לאורר אותו ובד"כ הבעיה נפתרת.           

בכל חברה שמייצרת צבעים קיים חומר מיוחד לפטריות. מניסיוני זה מעולם לא עבד. אם מדובר בחדר קירור/חימום/סגור אפשר לנסות לצבוע בסיד שזה מעולה למקומות רטובים או לחילופין צבע שמן בהחלט יעשה את העבודה.

  • גיוון ובחירת צבע: חשוב מאוד לפני שצובעים לבחור את הגוון צבע הנכון והמתאים

לחלל ולחפצים במקום וכן לגבי השימוש בחלל משרד/בית/בניין/חניון צבעים בהירים

הינם מאירים  ומגדילים את החלל, ולכן לא מומלץ לצבוע תקרה וחדרים קטנים בצבעים כהים. מאידך צבעים שהם בגיוון קל כגון שמנת, קרם, וכן הלאה משרים אווירה חמימה נעימה וביתית יותר.

 

  • במקומות שהם הומי אדם או מקומות שהסיכוי שהקירות יתלכלכו בפעמים תקופות יותר. רצוי לצבוע עם גיוון קל.

 

  • ליד מים, כיור, מתקן ניגוב לידיים שבד"כ הקיר נרטב יותר ומומלץ לצבוע בצבע שמן רק את האזור הספציפי הזה ע"מ שלא יווצר ריקבון בקיר.

 

  • חניונים בד"כ בגלל האגזוזים בקירות 40 ס"מ מלמטה מלוכלך או בגני ילדים הקיר מלוכלך בכ- 60 ס"מ לכן רצוי לצבוע בצבע כהה/ לכה ע"מ לא לצבוע בכל חודש.

 

  • לכן חשוב מאוד לחשוב פעמיים מאשר לצבוע פעמיים.

 

טיפ: חשוב לציין כי במידה והקיר/ תקרה צבועים בסיד ניתן לצבוע רק בסיד ולא  ניתן לצבוע בצבע אחר מאחר והסיד "יאכל" אותו וכן להפך. לכן חשוב לבדוק לפני, במידה ובכל זאת רוצים לצבוע צריך לקלף את הצבע לפני, או לעשות שפכטל עבה.

טיפ: אם רוצים להבהיר קיר חשוב לפני צביעה למרוח בונדרול/ בי.ג'י. בונד/פריימר על מנת שהשכבה הראשונה תיתפס בצורה טובה.

טיפ: תיקוני צבע בקיר שנצבע בצבע לבן ואחרי כשנה שנתיים אתם מעוניינים  לבצע תיקוני צבע בקיר ב- 90% מהמקרים יבחינו בתיקון שהתבצע בקיר וזה יהיה בולט לעין, קל וחומר שזה יהיה יותר בולט אם זה יהיה בקיר מגוון, מהסיבה הפשוטה ביותר שהצבע התבלה אף על פי  אם שאר הקיר לא מלוכלך .

 מאחר והצבע חדש סימני הצביעה יבלטו בצורה גסה.

טיפ: אם ברצונכם לגוון צבע על בסיס פלאסטיקיר תוודאו שהינכם מזמינים מאותו משטח בלבד!!! או כמה ביחד ולא לערבב מכמה משטחים שונים, או לבחור יום אחרי יום פח שונה תדאגו לבחור הכל באותו יום ובאותו משטח בלבד!!! והסיבה היא מאחר והבסיס שלו לא לבן ולכן אם לא תבחרו הכל מאותו משטח גם במקרה שמספר צבע תואם בד"כ ייצא לכם גיוון שונה!!! הרבה פעמים זה קרה לי עד שהבנתי שזוהי הסיבה!!!

בחירת בעל מקצוע ... חשוב מאוד לבחור את בעל מקצוע המתאים ביותר. שיהיה אמין, אחראי, שיש לו את כל האישורים המתאימים כגון:

  • ביטוח עסק
  • ביטוח צד ג'
  • חוות מעבידים
  • ומעסיק עובדים ע"פ חוק

וכמובן בעל ניסיון רב ככל האפשר. לכן לא להתבייש ולבקש להציג את האישורים המתאימים. אחרת במקרה של פציעות / תקלות  אינכם חשופים לתביעות אפי אם העובד שלו נפצע או עובר אורח או במידה  והוא לא שילם לעובדים  ע"פ חוק הם יכולים לתבוע מכם את שכרם.

וכן לגבי אחריות לבקש מסמך או אישור שהנכם מקבלים אחריות על העבודה שבוצעה, וכן לגבי המלצות לבקש מכל מי שמגיש לכם הצעת מחיר, המלצות ממקומות אחרים שבהם הוא עבד לבדוק עליו ועל עובדיו.

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים...