13 משפטים שמביאים אליי לקוחות

בתאריך 1 יולי, 2015

שאלות וטענות נפוצות הפותחות שיחה מצד לקוח פוטנציאלי ומסתיימות בלקוח מרוצה.

13 משפטים שמביאים אליי לקוחות

המחשב שלי זוחל והוא רק בן שנה-שנתיים !

זה נכון שמחשב דורש תחזוקה שוטפת ומונעת, אבל בניגוד למה שגרמו לכם להאמין, מחשב הוא לא תינוק, וזה לא טבעי למחשב בן שנה-שנתיים לזחול. אם המחשב שלכם זז לאט זה כמעט תמיד בגלל אחת משתי סיבות נפוצות, או שילוב של שתיהן. אחת, סך התוכנות המותקנות על המחשב עושות שימוש נרחב במשאבים העומדים לרשותו וכאשר אתם מורים לו לעשות פעולה כלשהי הוא מתקשה לתפקד במסגרת המגבלות. החוכמה מה להתקין ומה לא להתקין (או איך להתקין) לא מגיעה בקלות למרות שאינספור מאמרים באינטרנט יגידו לכם שאתם יכולים לבד. השניה, בעת הרכישה לא לקחתם מחשב המותאם לצרכים העתידיים שלכם ועכשיו "נגמר לו הסוס". שיקולים כמו "נרכוש בזול היום ונחליף בעוד שנה" או "מה אני בסך הכל צריך – אופיס ואינטרנט" גורמים לאנשים לחסוך בקטן ולשלם על זה אחר כך כשזה מגיע לאיטיות בעבודה, עצבים, או אבטלה סמויה אצל עובדים שהתרגלו שהמחשב זז לאט ומנצלים את זה להפסקות קפה תכופות. אז אם המערכת לא מתנהגת כפי שהייתם רוצים – דברו איתי.

 

לא הגיוני שיש לי תקלות בתדירות כל כך גבוהה !

מסכים בהחלט. תארו לכם פטיש שצריך לעצור ולהחליף לו ראש כל חמישה מסמרים. מערכת המחשבים שלכם צריכה להיות שם בשבילכם ואין שום סיבה לרמת תקלות גבוהה על בסיס קבוע. אם זה בכל זאת המצב אז משהו לא בסדר בחומרה, במשתמשים, או בתחזוקה של המערכת. נכון שיש אנשים שמתפרנסים מכמות התקלות שלכם, אבל המערכת שלכם צריכה לעבוד. ניתן, רצוי, וראוי לאתר את מקור הבעיה ולהוריד את
רמת התקלות - דברו איתי.

 

למה אני לא יכול שיהיה לי מישהו אחד שאני יכול לסמוך עליו, שיטפל בהכל, ויהיה אחראי על הכל ?

יש כיום מגוון רחב של נותני שירותים טכנולוגיים איתם צריך להתמודד, לסגור עסקאות, לדווח על תקלות, וכדומה. רובנו לא שולטים בצד הטכנולוגי של הדברים וכאשר בצד השני נמצא איש מכירות מהיר לשון או איש טכני שמפציץ אותנו במונחים אנחנו נאלצים לקבל החלטות ללא ידע מספק. כמה טוב זה כשיש מישהו שיודע לדבר איתם בשפה שלהם, להעמיד אותם במקום כשהם מנסים למכור תירוצים, ולסרב בביטחה כאשר הם מנסים לדחוף לנו עוד איזה שידרוג שאין לנו מושג אם אנחנו צריכים או לא. כמה טוב זה כשיש מישהו אחד שמטפל ולוקח אחריות על מערך המיחשוב של האירגון במקום צבא של טכנאים-ילדים שכל פעם מישהו אחר מגיע ואם משהו לא עובד אז זה בגלל מישהו אחר. רוצים מישהו כזה – דברו איתי.

 

כולם עוברים משרת ארגוני לשירותי ענן. אני רוצה גם !  (למרות שאני לא בטוח שאני מבין מה זה אומר)

קודם כל, לא נכון. לא כולם עוברים, לא עם הכל, ולא לאותו מקום ב"ענן" (כי גם כאן יש מגוון נותני שירות). שרת ארגוני הוא הפתרון הקלאסי, וארגון שצומח יגיע בשלב די מוקדם למצב בו הוא יכול להנות ממגוון יתרונות הנובעים מהשימוש בשרת ארגוני, גם בעולמנו המוצף בפתרונות "מבוססי ענן". לפתרונות ב"ענן" יש יתרונות וחסרונות משלהם, ולמרות שזה מצלצל נחמד וחדשני צריך לזכור שלא כל הנוצץ זהב. מתלבטים איך למצוא את האיזון המושלם, אילו שירותים להשאיר אצלכם ומה להעביר לענן? – דברו איתי.

 

אני רוצה את המיילים/יומן פגישות/אנשי קשר מסונכרנים בכל רגע עם הסלולר / הסמרט-פון שלי.

רעיון מצויין שללא ספק ישפר את יעילות העבודה וזמינות המידע. אם אתם בארגון עם שרת דואר פנימי אז כבר יש לכם את כל מה שצריך. אבל צריך לדעת איך לעשות את השינויים הדרושים ואיך לשמור בדרך על רמת אבטחה נאותה, משום ששרתי דואר הם מטרות מאוד פופולריות למתקפות מהאינטרנט. אז אם אין לכם התמחות מיוחדת בשרתי דואר או אבטחת מידע – דברו איתי.

אם אתם ארגון קטן או שאין לכם שרת דואר פנימי, לא לדאוג זה עדיין אפשרי. רק שצריך לתכנן ממש טוב, ומראש, את התצורה של כל העניין כדי שחומר, כסף, וזמן יקר לא ילכו לאיבוד בעת המעבר או בעתיד. גם כאן, אין כמו מישהו שכבר עשה את הדרך לפניכם, כמה וכמה פעמים – דברו איתי.

 

אני רוצה גישה לכל החומר שבמשרד שלי גם כשאני בבית-קפה/בחופשה/בחו"ל.

סינכרון מלא של החומר למחשב הנייד לא תמיד אפשרי ולא יאפשר לך להתעדכן בשינויים שעובדים אחרים ביצעו על הקבצים; השתלטות מרחוק על המחשב השולחני שלך מחייבת חיבור אינטרנט יציב ומספק שלא תמיד זמין; חיבור מרחוק למערך הקבצים של הארגון מחייב ציוד מתאים והגדרות אבטחה שיגנו מפני פריצה
או יירוט של החומר בזמן שאתם עובדים עליו. החוכמה היא למצוא את השילוב אופטימלי בין הצרכים והנסיבות הייחודיים לכם לבין מגוון הפתרונות הטכנולוגיים העומדים לרשותכם – דברו איתי.

 

יש לי בארגון פיירוול (Firewall) שמגן עליי מפני פריצות מהאינטרנט. אני יכול לישון בשקט?

קודם כל, לא. אבטחת מידע היא מערך רב-שכבתי ולא מוצר בודד. השילוב של פיירוול, אנטיוירוס טוב ומתוחזק, ומדיניות אבטחת מידע ברורה, אמור לתת לך כיסוי. הבעיה הנפוצה עם פיירוול ארגוני היא שפעמים רבות המוצר מותקן בדיוק כפי שהוא יצא מהמפעל, ללא התאמה אישית, וככה זה גם נראה. את ההסבר המלא על התופעה ודרכי התמודדות ניתן למצוא כאן, ואם עדיין לא ברור – דברו איתי.

 

איך אני יכול להיות בטוח שהחומר העסקי שלי אכן מגובה?

שאלה מצויינת. האם מתקבלים אצלך דוחות גיבוי יומיים? האם סוג הגיבוי מתאים לתרחישי אובדן חומר שונים (פריצה, שריפה, וירוס שפגע בקבצים מבלי למחוק אותם וכד')? האם מתבצעות בדיקות שיחזור תקופתיות? האם החומר מגובה בדורות? האם אתם מבצעים גיבוי מרוחק אל מחוץ לאתר שלכם? האם יש סכמה ברורה של החומר המגובה ואתם בטוחים שהוא מקיף את כל המערכות בהן אתם משתמשים?
אם יש ספק האם יש לכם פתרון גיבוי ושיחזור מקיף ואמין - דברו איתי.

 

גם אני רוצה כתובת מייל בדומיין של עצמי / של הארגון שלי

אין ויכוח שלניהול תיבות הדואר בדומיין משלך יש הרבה יתרונות. אבל האם לרכוש דומיין בארץ או בחו"ל?
האם לנתב את הדואר דרך השרת הארגוני, שרת חיצוני, או שילוב של השניים? מהם היתרונות והחסרונות באיחסון הדומיין ותיבות הדואר בארץ לעומת בחו"ל ? איך לשלם כמה שפחות מבלי להתפשר על זמני תגובה, תמיכה טכנית, גמישות הפעלה, ודרישות גידול עתידי? במקום לשבור את הראש - דברו איתי.

 

אני משלם כל חודש כמה מאות שקלים על אתר האינטרנט שלי, האם זה סביר?

התשובה תלויה בסוג האתר שהקימו לך. ישנן חברות לבניית אתרים שמקימות את האתרים על פלטפורמה ייחודית שלהם המאפשרת למשתמש לנהל את תוכן האתר בצורה קלה יחסית אך לא מאפשרות לו להתנתק מהחברה המקורית. כך אפשר לגבות מהלקוח דמי מנוי חודשיים גבוהים ולהיות בטוחים שהוא לא יכול לאחסן את האתר במקום אחר. על אירוח ואיחסון אתרים דרכנו אפשר לקרוא כאן, ואם יש עוד שאלות – דברו איתי.

 

אני רוצה להקים/לעבור למשרד חדש

המפתח הוא תיכנון, תיכנון, ושוב תיכנון. איך להעזר במיקום החדש בכדי לפתור בעיות מהן סבלנו במקום הישן ומבלי ליצור בעיות חדשות? איך להערך לצרכים עתידיים (כי משרד לא מקימים או מעבירים כל שנה)?
איך לבצע את המעבר עם מינימום פגיעה והפרעה למהלך העבודה התקין? איך לתכנן את התקשורת
בצורה חכמה ואופטימלית עם ראיה לעתיד? איך לשלב צרכים טכנולוגיים של מערכות המיחשוב
והתקשורת עם דרישות עיצוב-פנים? את כל התכנון הזה רצוי שיעשה מישהו עם הבנה טכנולוגית, עסקית ופרוייקטלית - דברו איתי.

* טיפ חשוב - את התיכנון הנוגע לצד הטכנולוגי יש לבצע באופן מסודר ומתועד לפני הכנת תוכניות חשמל!

 

איך זה שהמחשב שלי חוטף וירוסים ומזיקים שוב ושוב?

נשמע כאילו מישהו עושה דברים שלא צריך לעשות, במקומות שאליהם לא צריך להכנס, וללא ההגנה המתאימה. איך שלא מסובבים את זה, יש לכם פרצה באבטחה – דברו איתי.

 

ברור לי שאפשר לעבוד יותר יעיל/מתוחכם, אבל לא ברור לי איך

רוב הסיכויים שאתם צודקים. בעל עסק מבין את העסק שלו הכי טוב מכולם, ולכן הוא גם הכי מתאים לשפר ולמטב את התהליכים בארגון שלו. אבל הרבה פעמים מה שחסר לו זה מישהו שמעודכן בכל היכולות הטכנולוגיות שהציוד הקיים שלו יכול לתת לו, או בטכנולוגיות עכשוויות שניתן להוסיף ולמנף או לייעל את התהליכים בארגון. אפשרות אחת היא להסתכל מה המתחרים שלכם עושים ואפשרות אחרת היא לדבר עם מישהו שמכיר את הטכנולוגיה וידע להתאים לארגון שלכם באופן אישי בדיוק את מה שצריך – דברו איתי.

 

© כל הזכויות שמורות לעידן יגאלי. הפצה או ייצור מחדש אסורה בהחלט ללא אישור מראש בכתב של עידן יגאלי.

מאמרים נוספים...